Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Eens even over iets anders klagen dan over het verkeer: herrie. En dan met name herrie van "muziek". Zeker in de zomermaanden is dat praktisch elk weekend vaste prik. Zijn het niet de luidruchtige tuinfeestjes ergens in de buurt, dan is er wel weer ergens een muziekevenement in het centrum. In de meeste gevallen stoor ik me daar niet eens zo aan, zolang het allemaal maar een beetje redelijk blijft. Maar vandaag is er Fatality, een hardstyle-festival net buiten de stad. Vanaf 12 uur vanmiddag tot op dit moment kan ik "meegenieten" van een onophoudelijk gedreun, die in mij optiek sowieso niks met muziek te maken heeft. Dan woon ik tegen het centrum van Oss, hemelsbreed zo'n 3,5 kilometer van het festivalterrein vandaan, en nog kan ik het bijna letterlijk volgen. Dan heb ik toch medelijden met de mensen die nog dichterbij wonen, en waar waarschijnlijk de hele dag zo'n beetje alles zal hebben staan trillen....

EDIT: ik had het bericht nog niet geplaatst of er barstte een vuurwerk los wat schijnbaar ook het einde van het festival betekende. Eindelijk rust...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

Over wat muziek is of niet mag niemand een oordeel vellen. Wat jij hoort als onophoudelijke gedreun kan ter plekke heel anders klinken omdat je dan de variatie wel hoort. Ik wordt bijvoorbeeld helemaal horendol van blues. Elk nummer hetzelfde akkoordenschema met dezelfde krappe hoeveelheid akkoorden, hooguit een ander jankverhaal wat er bij gezongen wordt (is het wel zingen?) en de manier waarop de akkoorden gespeeld worden en het tempo van het nummer. Maar de volgorde waarin de akkoorden gespeeld worden en hoe lang ze worden aangehouden is nummer na nummer steevast hetzelfde.... nee, dat vind ik nou niet veel met muziek te maken hebben, dan hoor ik liever iets van iemand die het beste uit een laptop weet te halen.
Maar als iets wat 3,5km verderop plaatsvindt en waar je van mee kan "genieten", dan staat het geluid of een beetje te hard of de wind staat verkeerd (of allebei).
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, dichterbij zal je vast enige variatie horen, maar op afstand blijft er van hardstyle alleen een constant 150 BMP gestamp over, en af en toe iemand die daar wat overheen brult. En dat is ook meteen het bijkomende probleem: juist dat gestamp klinkt eindeloos ver door, nauwelijks beïnvloed door de windrichting. Ik las dat er zelfs klachten vanuit Gelderland zijn binnengekomen, dan praat je over hemelsbreed minimaal 10km, met een rivier ertussen.

De gemeente heeft blijkbaar ook plannen om op dat terrein vaker dance-evenementen te laten organiseren, maar daar zijn buurtbewoners al tegen in beroep gegaan. Dat ze één dag per jaar hun huis moeten ontvluchten, oké, maar je wil dat niet elke paar weken hebben. Kan ik ze toch geen ongelijk in geven.

Over blues gesproken, hier in Oss is jarenlang een bluesfestival geweest, grotendeels indoor maar deels ook buiten. In het centrum, op enkele honderden meters hier vandaan. En als de wind verkeerd stond hoorde ik daar ook weleens iets van. Maar dat dendert niet 12 uur lang aan een stuk door, en klinkt sowieso ook veel gedempter. Zelfs als iets niet mijn genre is (denk buurtfeestjes met smartlappen...), dan nog klinkt een melodie veel minder storend dan dat allesoverheersende gestamp.

En smaken verschillen uiteraard, maar blues is in mijn optiek toch eindeloos gevarieerder dan zo'n drumcomputer op een vast tempo. Ik heb niks tegen elektronische muziek, en bijvoorbeeld Massive Attack behoort al jaren tot mijn favorieten, zowel op plaat als live. En hoewel ik zeker geen fan ben kan ik bijvoorbeeld een Armin van Buuren best aanhoren. Maar hardstyle, hardcore, gabber en al dergelijke stijlen, nee, de aantrekkingskracht daarvan ontgaat mij totaal. Maar ja, we zullen maar denken dat het altijd nog erger kan. Op een ander forum bleek iemand fan te zijn van Merzbow, de onbetwiste god van het noise-genre. Toch ook maar eens iets luisteren dus. Ik kan me geen genre bedenken met een toepasselijker naam:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Hebben jullie ook zo de indruk dat de politie A) tegenwoordig altijd haast lijkt te hebben, en B) zelden nog sirene en zwaailicht gebruikt? Ik namelijk wel.

Vanochtend nog een gevalletje: ik rij achter een andere auto aan een rotonde af, als die plotseling op de rem gaat en de berm in duikt. Ik kan er net omheen, en zie vervolgens in m'n spiegel dat er een politie-Touran heel kort achter me zit. Geen sirene, de zwaailichten op het dak uit, alleen blauwe lampen in de grille (die niet bepaald een allesoverheersend schijnsel geven). Dus ik ook de berm in, en volgas komt hij mij voorbij om met zeer hoge snelheid op de volgende rotonde af te vliegen. Nu was ik op die eerste rotonde driekwart rond gegaan en heb hem van geen van beide zijwegen aan zien komen, dus logischerwijs moet hij al achter mij aan de rotonde op zijn gereden. Maar niet dat mij is opgevallen, ik ben me er niet bewust van geweest dat ik hem hinderde.
(en het is sowieso een vrij drukke rotonde met 's ochtends een tamelijk continue stroom auto's uit alle richtingen en waarbij fietsers geregeld "spookrijden", dus let ik sowieso meer op het verkeer van voor en opzij dan dat ik in m'n spiegels zit te kijken)

Maar op andere plaatsen hetzelfde verhaal. Van de week op de A27 ter hoogte van Houten, is de linkerstrook afgesloten dus mag je op de resterende twee stroken honderd, komt over die (smalle) strook een politiewagen zonder sirene of zwaailicht met zeer hoge snelheid voorbij. Of ook al eens op de A28 twee politiemotoren, ik ben op de meest linkse baan gewoon aan het inhalen als ze zeer kort achter me komen zitten en met grootlicht beginnen te seinen. Ik aan de kant waarna ze er volgas voorbij komen. Maar terwijl ik bij de eerstvolgende afslag eraf ga zie ik ze in de verte gewoon doorrijden. Nu kan ik me best voorstellen dat ze hun komst niet altijd willen aankondigen, maar op de snelweg?!

En zo lijkt het de laatste tijd altijd te gaan: geen sirene en zwaailicht, maar wel veel te hard rijden, bumperkleven, rechts inhalen, over de vluchtstrook, door rood stoplicht. Alles waarvan je eigenlijk zou willen dat ze er juist eens tegen zouden optreden....


Daarnaast vraag ik me weleens af wat de levensduur van de banden van een politieauto zou zijn. Laatst namelijk een mooi gevalletje op TV. Een of andere realityshow rond deurwaarders, met een situatie die midden op straat behoorlijk uit de hand liep. Dus politie erbij. Die kwam in dat geval wel met loeiende sirene en zwaailicht aangescheurd. Maar hoewel de straat helemaal niet zo smal is en er een totaal lege parkeerstrook is zien ze de noodzaak de auto op de straathoek met nog een aardige snelheid de stoep op de te knallen. Lomp, maar vooruit, het is noodgeval, dus kan ik me nog voorstellen dat ze niet even rustig een mooi parkeerplekje zoeken. Maar de vogel was al gevlogen en het directe gevaar dus verdwenen. Dus zetten ze de auto toch wat netter weg: even achteruit een parkeervak haaks op de weg indraaien. Alleen zien ze vreemd genoeg de noodzaak ook daarbij weer met een stevige gang de achterwielen de stoep op te knallen, terwijl het vak toch ruimschoots groot zat is :?. Maar goed, er moet nog steeds een gewelddadige verdachte ingerekend worden, dus netjes parkeren is nog steeds bijzaak. Maar dan is de hele kwestie opgelost, terug naar het bureau. Dus weer even dat parkeervak uitrijden. Waarbij een normaal mens eerst ver genoeg het vak uit zou rijden om dan zonder de stoeprand te raken de weg op zou draaien. Maar niet deze agent: die pakt doodleuk elke stoeprand mee die hij maar mee kan pakken, om verder ogenschijnlijk zonder haast de straat uit te rijden. Nu weet ik niet wat voor banden de politie gebruikt, maar met normale banden kan je na drie van zulke optaters toch wel rekenen op enkele karkasbreuken...


Bij dat hele gebeuren had overigens een van de leden van de TV-crew zich wel een paar tanden uit z'n mond laten slaan, het ging er even serieus grimmig aan toe. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik daar toch wel even om moest gniffelen. Op de een of andere manier zijn we inmiddels in een maatschappij beland waarin realityshows al jouw ellende uitgebreid in beeld mogen brengen, zolang ze maar een mozaiekje over je gezicht plakken. De agressie van de dader was dan ook geheel tegen de TV-crew gericht, niet zozeer tegen de deurwaarder. En zonder het geweld goed te willen praten kan ik die reactie ergens toch best begrijpen...


Overigens is het ook niet alleen maar kommer en kwel met de politie: laatst een paar keer motoragenten heel nadrukkelijk bij auto's naar binnen zien kijken, vermoedelijk controle op gebruik van telefoons tijdens het rijden. En dat kan ik alleen maar toejuichen....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Die reclames van Dacia met die afschuwelijke spruitjeslucht die er af komt. "Zo buurman jij gaat zeker niet op vakantie dit jaar..." "O zeker wel. MET JOUW VROUW"
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Waarbij een normaal mens eerst ver genoeg het vak uit zou rijden om dan zonder de stoeprand te raken de weg op zou draaien. Maar niet deze agent: die pakt doodleuk elke stoeprand mee die hij maar mee kan pakken, om verder ogenschijnlijk zonder haast de straat uit te rijden. Nu weet ik niet wat voor banden de politie gebruikt, maar met normale banden kan je na drie van zulke optaters toch wel rekenen op enkele karkasbreuken...
Niet alleen banden krijgen een flinke optater, wat te denken van de velgen en de ophanging? Mij is altijd verteld dat je vooral nooit stoeprandjes mee moet pakken omdat dan de uitlijning om zeep gaat.

Over politieauto's met wel/geen zwaailicht: Gisteren reden we van Luxemburg stad terug naar de camping waar wij onze standplaats hadden (vandaag teruggekomen van vacantie). Ergens voorbij een tunnel zag ik vaag in mijn spiegels een paar blauwe lampen knipperen. Toen ik beter wilde kijken waren ze ineens weg. Een tijdje later (ik zat inmiddels op de rechter rijstrook) zag ik die blauwe lampen weer knipperen, maar er reed een auto duidelijk voor die nog niet echt aanstalten maakte om snel naar rechts te gaan, daar was de ruimte ook niet voor maar toch. Toen de politie (was meer een militaire politie) uiteindelijk wel de ruimte had gingen de blauwe lampen weer uit. Dat blauwe licht was dus enkel bedoeld om ruimte te maken.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, dat doet me dan weer aan m'n eerste trip naar New York denken, in 2001. Daar vanaf een bankje langs 5th Avenue het mooie tafereel mogen aanschouwen van een auto die daar kapot ging, waarbij er al snel de nodige politie kwam opdagen om even een paar rijbanen te blokkeren, en daarna met een stel agenten (terwijl de bestuurder mocht toekijken) de auto naar een plek te duwen waar hij minder in de weg stond. Efficiënt en duidelijk met een hoop lol, en er werden toch even een agent of tien bezig gehouden. Oké, het andere wat me toen aan de politie was opgevallen was dat ze net zo hard mee toeterden als iedereen in New York (met name uiteraard bij bordjes "Don't Honk!"...), alleen gebruiken ze daarvoor korte salvo's van de sirene: "wie-wie-wieuw".

Terug in Nederland, rijden we vanaf Schiphol naar de snelweg, achter een motoragent aan die duidelijk ook geen haast had. Maar wel heel even z'n sirene en zwaailicht gebruikte om door een rood stoplicht te rijden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door AvdB »

nvdw schreef:Die reclames van Dacia met die afschuwelijke spruitjeslucht die er af komt. "Zo buurman jij gaat zeker niet op vakantie dit jaar..." "O zeker wel. MET JOUW VROUW"
LOL, precies wat er door mijn verknipte geest dwarrelt.....
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Voor de verandering eens een keertje niet klagen over andere verkeersdeelnemers, maar over de wegen zelf. Of beter gezegd: het bordenwoud. Dat we in ons land gek zijn op verkeersborden zal duidelijk zijn, maar echt erg wordt het pas wanneer er ergens werkzaamheden zijn. Of gaan komen. Of zijn geweest. Of zo...

Situatie 1: op m'n "sluiproute" richting Den Bosch zijn een tijdje geleden werkzaamheden geweest. Ter plekke duidelijk aangekondigd, en ook al zou je je laten verrassen dan hoefde je geen tientallen kilometers om te rijden. En geen idee wat de aanleiding was, maar over een lengte van misschien wel 20 (twintig!) meter is het asfalt vernieuwd. Slechts 3 dagen werk. Echter, toen de weg weer geopend was ontbraken nog de markeringen. Over die misschien wel 20 (twintig!) meter dus. Dus bordjes "Markering ontbreekt" erbij. Een weekje later is de weg van een middenstreep voorzien, over de gehele lengte van 20 (twintig!) meter. Markeringen aan de rand van de weg ontbraken echter nog, dus bleven de bordjes nog even staan. En nog een weekje later waren ze erin geslaagd die hele 20 (twintig!) meter ook weer van markeringen langs de berm te voorzien. De bordjes dan ook maar weg? Welnee! Die blijven nog wekenlang (20 wellicht?) staan...

Situatie 2: in mijn wijk zouden wegwerkzaamheden uitgevoerd gaan worden. Dus zijn er op alle grotere wegen die de wijk in leiden borden geplaatst. Dusdanig grote borden met dusdanig veel tekst in dusdanig fraaie volzinnen in een dusdanig klein lettertype dat je haast moet stoppen om alles ineens te kunnen lezen. Even samengevat de strekking: binnenkort werkzaamheden in uw wijk, graag rekening houden met parkeren. Maar ondanks de ruime hoeveelheid tekst worden er met geen woord gerept over wat er precies waar en wanneer gedaan gaat worden. Waardoor je dus ook geen flauw idee hebt waar je precies rekening mee zou moeten houden. Inmiddels zijn de borden weer weg. Ik heb niet gemerkt dat er ergens werkzaamheden zijn geweest. Het is mij niet opgevallen dat ergens iets gedaan is. Wellicht stonden er teveel geparkeerde auto's in de weg om te kunnen beginnen?

Situatie 3: een paar maanden geleden is een stukje buiten mijn wijk een straat wél aangepakt. Was hard nodig, dat was namelijk een straat waar de kuilen meer reden tot afremmen gaven dan de drempels. Maar inmiddels is de straat alweer weken open. Op de rotonde vlakbij mijn huis staat echter nog altijd een omleiding aangegeven....

Situatie 4: in september en oktober gaan ze een druk kruispunt op mijn route aanpakken. Kan ik inkomen, want het vormt wel enigszins een knelpunt in de uitvalswegen van Oss (maar had het echt niet in de rustige zomerperiode gekund?). Deze keer geen borden vol tekst, maar een enorm matrixscherm met een paar duidelijke steekwoorden in evenzo enorme letters. Het enige nadeel: die tekst is verdeeld over vier schermen. En het bord staat net na een flauwe knik naar rechts, zodat je in eerste instantie het bord ziet op opdoemen met een woud aan lantaarnpalen, verkeersborden en boompjes die het zicht erop belemmeren (plus een fietsersoversteekplaats vlakbij een school die altijd om oplettendheid vraagt). En wanneer je netjes 50 rijdt kan je, vanaf het moment dat je vrij zicht erop hebt meestal twee, of als je heel veel geluk hebt net drie schermen lezen. Alle vier de schermen ineens? Alleen als je verdomd langzaam zou gaan rijden. Dan vraag ik me toch af: waarom hebben ze dat bord niet gewoon op de (zeer brede) middenberm geplaatst, zodat je er van een veel grotere afstand al vrij zicht op hebt? En waarom überhaupt zo'n verspringend matrixbord, terwijl er ruimte zat is voor desnoods een aantal normale borden?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Goh, het lijkt wel of de gemeente hier meeleest: de borden bij situatie 1 waren vandaag ineens verdwenen, en bij situatie 4 is het matrixbord in kwestie een stukje verplaatst en daardoor van grotere afstand ongehinderd leesbaar, de tekst is zodanig verkleind dat er nu drie in plaats van twee regels op passen waardoor er nu nog maar drie verschillende schermen zijn, en de frequentie is ook een tandje hoger gezet.

Ik blijf me alleen afvragen waarom hier matrixborden (en bijbehorende generator) voor nodig waren, de meerwaarde boven normale borden ontgaat me nog steeds.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie