Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
AvdB
.
.
Berichten: 387
Lid geworden op: 16 sep 2011, 20:44
Locatie: Kartonnen doos langs de kant van de weg, soms hier soms daar

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door AvdB »

Zucht, heel diepe zucht. Oké, ik geef toe dat naar de Appie gaan in deze tijd van het jaar haast dodelijk is. Naar ik moest wel want de pedaalemmerzakken waren nu toch echt op, en zonder is het leven onhoudbaar....

Mensen, wat een drukte, niet normaal. Ik was voor de zekerheid maar even met de benenwagen gegaan, en dat bleek een goede keuze. Overal waar maar een auto kon staan werd er eentje neergeplemp. En dit dat dan net het voetpad was waar ik liep...... In de Appie zelf was het hamsteren,ellebogen en doorduwen of een combinatie daarvan. Gelukkig hadden weinig klanten interesse in pedaalemmerzakken en aanverwante artikelen en kon relatief rustig pakken wat ik nodig had. Dankzij de zelfscanner stond ik snel weer buiten.

Kerst in de supermarkt blijft toch een bijzonder fenomeen........
Do epic shit, how hard can that be??
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

Ik heb hiervoor een "Ikea modus". (ook wel zombie-mode)
Het is simpel en het werkt bij mij, gewoon als een 1 hersencellig dier lopen naar wat je nodig hebt, afrekenen en weer naar buiten. Echt niet om je heen kijken, al het geluid dwars door je heen laten gaan, en vooral niet nadenken.

Bij mij werkt met een max van 20min.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Mijn dichtstbijzijnde supermarkt (niet zijnde de Aldi want euurrrh) is niet zo groot maar heeft het wel bestaan om een soort bijwagen aan de vriesvakken te maken voor ijstaarten en wat niet al. Daardoor is de doorgang ter plaatse ernstig versperd. Staat er van de week ook nog zo'n knisperende oude pruim met haar kar precies in die smalle doorgang de in dat vriesvakje aanwezige koopwaar uitgebreid te inspecteren. DOET EENS OPPLEURE!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Doet me een beetje aan de Jumbo hier vlakbij denken: wanneer je ook komt, de winkel staat altijd vol met magazijnkarren, en bij voorkeur ook op de meest praktische plaatsen. Ik vraag me af of er ooit ook maar een moment is dat er minder dan 20 van zulke karren in de winkel te vinden zijn. Met name het frisdrank-gangpad is erg, daar staan er altijd minimaal 4 of 5, ook als er geen vakkenvuller te bekennen is.

De ingang van die winkel is een beetje vreemd, je komt binnen in een enkel gangpad met koekjes en koffie/thee, en pas halverwege kom je dan in een meer open ruimte uit midden in de winkel uit, met achteraan meer gangpaden, en als je een U-turn maakt richting de kassa's al het verse spul. En net op dat middelpunt staan ook een paar koelvitrines, die altijd al enigszins de doorloop belemmeren. Maar de afgelopen weken staan daar steevast ook weer een paar magazijnkarren tegenaan (nota bene net buiten het magazijn), waardoor je met een kar er domweg niet meer tussendoor kan. Nu winkel ik meestal met een mandje, maar ik kon het toch niet laten er wat van te zeggen. Tsja, ze moeten die karren toch ergens kwijt? De suggestie om karren die op dat moment niet gebruikt worden om de vakken te vullen in het magazijn te laten staan werd maar lastig gevonden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

Onlangs heb ik meegedaan met een afvalproject, 100 gezinnen uit verschillende omliggende gemeenten deden mee om gedurende 100 dagen hun restafval in de gaten te houden. Gedurende de loop van het project had ik al het idee van: dit gaat niet over restafval maar over afval in zijn algemeenheid. "Hou bij hoeveel verpakkingen je per dat open trekt". Euhm, dit is allemaal plastic, papier, blik en glas. Gaat niets van in de restafvalbak tegenwoordig. "Houd bij wat je overhoudt na het bereiden van een maaltijd". Ja, een hoop gesneden zooi wat bij het gft kan... wat heeft dit allemaal met RESTafval te maken? Na een paar zondagen met de restafvalbak op de weegschaal gestaan te hebben viel het me op dat mijn gezin qua restafval ruim onder het landelijk gemiddelde zat, al de rest verdween (al ruim voor de start van het project) al via afvalstromen die niets met restafval te maken hebben. Nog geen 0,6kg per week aan restafval en daar hier geen verandering meer in ging komen heb ik het na een meetmoment of 4 maar voor gezien gehouden. Restafval kliko heb ik gedurende die 100dagen omgerekend net geen 1 keer aan de straat hoeven zetten.

Toen de einddatum dichterbij kwam werd er gevraagd wat je van het project vond en of je nog aanvullingen had. Jazeker! Het had vaak helemaal niets met restafval te maken maar ging over afvalstromen die feitelijk helemaal geen restafval meer zijn. Ik had verwacht dat het een project ging worden over dingen die je nu bij het restafval gooit en waar je een andere bestemming voor zoekt of waar je van over gedachten kon wisselen om het mogelijk bij een andere stroom kwijt te kunnen. Mijn opmerking kwam op de slotbijeenkomst ter sprake, nadat sommige deelnemers nog volop hun gal hadden gespuid over het vele plastic wat ze nog in de winkel kregen ("AAAGH, dat is geen restafval meer en heeft met dit project niets te maken!!!!"). Maar goed, ik liet ze maar braaf mopperen, anders zouden we om 19:00u nog niet klaar zijn. Mijn punt van het echte restafval kwam dus ter sprake, wat de organisator wel een goeie vond, maar toen ik het meest duidelijke voorbeeld hiervoor aanhaalde kwam er welhaast een automatische piloot reactie van achter uit de zaal. Ik vond dat sigarenpeuken best bij het GFT konden, want dat was toch enkel gedroogd tabaksblad. Maar als je dat opzocht in de afvalwijzer kwam je uit bij sigarETTenpeuken en dat moest bij het restafval. Ja, logisch. Maar een sigarenpeuk is toch iets anders. "Je kan ook stoppuh met rookuh!" klonk het dus. Volop bijval en ik dacht... laat maar.

Wat mij echter het meest verbaasde en dat heb ik met meer dingen: als je eenmaal in een bepaal "(bewustzijns)kringetje" zit (zoals dat restafvalproject waar ik aan meedeed) er schijnbaar van je verwacht wordt dat je alle andere "aandachtpuntjes" ook omarmt, zoals dus dat "stoppuh met rookuh". Aan het eind van die slotbijeenkomst hield iemand een presentatie over het kweken van oesterzwammen in je eigen, door koffiedik gevulde emmer om op die manier van (een deel van) je GFT afval af te komen. Leuk, dacht ik, maar met oesterzwammen hoef ik thuis niet aan te komen, ik ben de enige die ze lust. Presentatie was echter leuk totdat haar vervoer langskwam in haar powerpointpresentatie... een electrische tuk-tuk want haar auto waar ze voorheen de koffiedik bij de café's/restaurants ophaalde kon "echt niet meer". Toen kwam de volgende "groene" de aap uit de mouw: de reden waarom ze oesterzwammen kweekte en ook van die groeikits verkocht was omdat "we met zijn allen echt minder vlees MOETEN eten om dat het kweken van 1 kilo vlees "zo veel" water kost". Het kweken van 1 kilo oesterzwammen kost daar maar een fractie van. Wederom dacht ik... gaan we weer. Dat water wat met de kweek van (rund)vlees gemoeid is verdwijnt niet. Dat gezeur over het moeten verminderen van de vleesconsumptie zorgt er bij mij nou net voor dat ik meer zijn krijg een flinke picahna of short rib van de barbecue, in plaats van de forellen die ik er tegenwoordig op bak. Ik ben al jaren bewust met afval bezig en probeer op alle mogelijke manieren zo min mogelijk restafval over te houden. Maar ik bepaal zelf wel hoeveel ik mijn vleesconsumptie verminder (of niet) en ik laat mij al helemaal geen schuldgevoel aanpraten omdat ik nog steeds met een door verbrandingsmotor aangedreven auto en motor rondrijd. Die auto zal in de toekomst best wel eens een electrische of waterstof aangedreven exemplaar worden (zo lang er maar geen autonome functies op zittten of opo zijn minst zijn uit te schakelen). Maar mijn 35 jaar oude motor is een blijvertje en die blijf ik rijden, nu en in de toekomst en ik ga me er nooit voor schamen dat die geluid maakt en gassen uitstoot die je kan ruiken, dikke punt.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Misschien, nee hoogstwaarschijnlijk dat ik het niet begrijp omdat ik een ouwe lul ben, maar ik ben een beetje verbaasd over de jongste schoenmode.

Nouja, schoen; sokken in badslippers. Voornamelijk die van Adidas zijn populair (en nog duur ook).

Normaal zag ik er alleen voetballers en van die wannabe gangsters in volksbuurten mee lopen maar het is nu dus in andere lagen van de beschaving doorgedrongen. Zelfs meiden lopen ermee. Is toch geen porum.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Martin »

Meer iets voor oost-Europese vrachtwagen nomaden. Ik heb het hier in de contreien nog niet gezien bij de jeugd.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Is me nog niet opgevallen. Houden zo...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Een andersoortige frustratie: het leek vandaag wel Nationale Scenic Dag.

Op de heenweg viel het nog mee: alleen een oud geval dat me eerst op flinke snelheid op de meest linkse baan van het 4-baans deel van de A2 voorbij kwam, maar plots flink snelheid minderde, en met alarmlichten aan heel snel richting vluchtstrook verdween. Kan gebeuren.
(voor wat het waard is, ik heb vandaag ook een flink rokende Tesla langs de kant zien staan, dat kan nooit goed zijn. En een hele hoop Toyota's. Al stonden die dan wel op een vrachtwagen met panne...)

Maar dan de terugweg. Eerst bij Rijnsweerd, in de boog van A28 naar A27/A12. je mag daar 80, maar daar houdt geen mens zich aan, zeker de linker baan blijft daar normaal gesproken tegen de 100 aan zitten. Maar niet als daar een Scenic met een gangetje van 50 rijdt. En blijft rijden, ook na al buitenom rechts ingehaald te zijn door twee vrachtwagens. En dan na de bocht gas erop? Euh, nee, gewoon 50 blijven rijden, op de linkerbaan. Uiteindelijk dus ook maar rechts er voorbij gegaan. En het meest idiote: voor zover ik in m'n spiegels kon zien ging ie naar de A12, dus was er in beginsel al geen reden om daar op de linkerbaan te zitten....

Dan het volgende knooppunt, Everdingen. Van de A27 naar de A2 is dat een mooie ruime boog, dus na het gesukkel met 80 over de A27 trek ik hem daar meestal iets vroeger dan eigenlijk mag alvast door naar de 120. In dit geval op de rechterbaan, want druk was het niet. Komt er wederom een Scenic binnendoor over de linkerbaan. Er zitten daar echter een paar ietwat gemene hobbels in het wegdek, en die merk je op de linkerbaan meer dan op de rechterbaan. En nu weet ik niet of het daardoor kwam of doordat de bestuurder gewoon niet zat op te letten, maar nog voor hij me helemaal voorbij is zie ik hem al mijn baan in schuiven en me vol afsnijden. Het is dat ik snel op de rem zat, anders was dit slecht afgelopen.

En dan verderop op de A2, vlakbij De Lucht. Wederom rustig, ik rij op de rechterbaan, en jawel hoor, alweer een Scenic is al minutenlang bezig mij met marginaal snelheidsverschil in te halen. En ondertussen begin ik aardig in te lopen op een voorligger (een Audi, met een gangetje van 100 of zo op de rechterbaan!!!). Als die toch wel dichtbij begint te komen laat ik de cruise control maar even gaan zodat ik achter die Scenic aan naar de middenbaan kan. Maar nee, die had een ander plan: tussen mij en die Audi door de uitvoegstrook naar De Lucht op. Wat resulteerde in plotseling (uiteraard zonder richting aan te geven) en veel te vroeg naar rechts gaan en meteen flink op de rem te gaan om niet vol achterin die Audi te klappen. Het is dat ik al bezig was naar links te schuiven, anders was dit wederom in tranen geëindigd. En het meest idiote: achter mij was alle ruimte, dus waarom moest en zou hij zich er in vredesnaam zo tussendoor wurmen?

Gelukkig eenmaal terug in Oss toch nog enige genoegdoening: op een rotonde vlakbij huis was een aanrijding gebeurd: jawel, twee Scenic's....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

haha, arme jongen.
Plaats reactie