Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, deze is nog van drie weken geleden. Toen kenden ze nog geen principes, alleen bonnenquota.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

dus daar mag je 50..... hmmm
Ja, als je harder dan 80 wil rijden is langs de scholen en woonwijken ook het meest veilig voor je rijbewijs. Jammer dat er af en toe van die kinderen en moeders in de weg lopen, of zou dat de rede zijn waarom er daar nooit gecontroleerd wordt. :lolno:
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Je mag daar 60. Een paar jaar geleden was het nog 80, maar om de een of andere reden is de weg daar aangepast, op een deel met een paar flauwe maar niet geheel overzichtelijke bochten mag je nog steeds 80 en is inhalen toegestaan, dit vrijwel geheel kaarsrechte stuk is echter 60 en met een inhaalverbod.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Wat een nodeloze smeerlapperij. Ik zie dat het niet om een 60 km-zone gaat, maar om een 'gewoon' 60-bord. Ik denk ook niet dat deze snelheidslimiet ook voldoet aan de eisen die daar van wettelijke zijde aan worden gesteld. Helaas heb je aan dat argument als burger niets: jij hebt je in eerste aanleg aan de borden te houden.

Afhankelijk van welke kant je komt zou je echter succesvol bezwaar kunnen maken.

Waar een wegbeheerder namelijk NIET onderuit komt is dat een bord met een lagere maximumsnelheid dan gebruikelijk na elk kruispunt moet worden herhaald. Gebeurt dat niet, dan is de voor die weg reguliere snelheid (dus 80) van kracht. Nu, als je vanuit westelijke richting bent gekomen, dan passeer je ter hoogte van Deursen twee kruispunten waar het bord 60 niet na de kruisingen wordt herhaald. Vanaf daar mag je dus gewoon weer 80. De situatie kan sinds StreetView zijn aangepast, dus een foto is wel wenselijk.

In dat geval:
- bezwaar naar de Officier van Justitie waarin je aangeeft dat je niet te snel hebt gereden, je mag er immers 80, want blabla. Waarschijnlijk krijg je hierop een geheel door een computer gegenereerd afpoeierverhaal dat 'de waarneming van de verbalisant doorslaggevend is' of iets van die strekking.
- is dat het geval, dan geef je aan dat je ter kantonrechter wilt. Daar kom je met je argumenten op de proppen, dus ook met die foto, en leg je dat verhaal uit. Er staat nergens dat je geen 80 mag dus mag je 80.

Ben je vanuit Ravenstein geflitst dan heb je geen poot om op te staan, want daar stond wel een bord na de rotonde. Is dit janboeltje inmiddels veranderd in een 60 km-zone dan heb je ook pech.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Joël D. »

Dikke onzin dat je daar 60 mag, de weginrichting is helemaal verkeerd dan.

Ik vind het goed dat ze het duidelijk willen maken dmv de strepen (alleen streep aan de zijkant of alleen in het midden = 60, zowel aan zijkant als in het midden = 80, groene streep = 100), maar pas het dan wel consequent toe.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

Flink balen dit. Zou niet weten waarom je redelijkerwijs langs deze weg niet veilig 80 kan rijden.

Waar ik persoonlijk een beetje gestoord van word zijn die snelheidsaanduiding die je wel eens langs de wegen ziet staan. Die geven bijna allemaal veel sneller aan dan wat je daadwerkelijk rijdt. Kan zo maar 5kmpu schelen. Net even in België geweest en daar staan ze nog veel gekker afgesteld. De weg was 70, mijn snelheidsmeter zat ergens halverwege de 70 en 75 dus dat betekent (in mijn geval) dat ik iet minder dan 70 reed. Stond dat ding heel de tijd op 74 te knipperen, afgewisseld met zo'n trieste smiley. Pas toen de naald onder de 70 was gaf die aan dat ik 70 reed.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Vandaag nog even opgelet, alleen bij de rotondes staat het inderdaad aangegeven, verder niet. Ik ga dan denk ik toch maar eens terug treiteren...

Wat overigens ook bijzonder is: qua indeling is dit een zogenaamde gebiedsontsluitingsweg. Indien mogelijk dient snel- en langzaamverkeer daar gescheiden te worden. En dat is mogelijk, er ligt langs dat hele stuk een ventweg. En toch mogen tractoren en brommobielen daar gewoon op de weg, en uiteraard mag je ze dan ook niet inhalen. Kortom, er klopt eigenlijk niks van die weg.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Maar welke kant ging je nou op? :angel:
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Richting Ravenstein. En uiteraard kwam ik net uit een van die zijweggetjes waar geen bord stond ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Dan is het simpel...

Desnoods even aanmelden op Flitsservice met je probleem.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Plaats reactie