Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

Lekker hoor, toffe en nette auto

(maar heeft de foto niet een beetje te veel contrast :) )
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Jurjen »

Foto is gemaakt in een pik en pik donkere loods om 3u 's nachts dmv light painting.

In 15 shots elk stukje van de auto apart belichten om ze daarna over elkaar heen te leggen. Vandaar het wat apart belichte resultaat. Ik vind het heel gaaf.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

vandaar :) gaaf gedaan maar mij iets té
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Zondag naar Bruce Springsteen in Keulen, heb er zin in! Maar helaas zag ik vorige week pas dat ze daar de milieuzones per 1 april flink hebben uitgebreid, het stadion wat eerst ver buiten die zone lag ligt er nu ineens binnen. En met aan die kant van de stad slechts één praktische P+R-plaats van serieuze omvang nog buiten de milieuzone wordt het dan toch een lastig verhaal. En zo'n sticker via internet bestellen is geen optie meer, dat duurde te lang. Maar gelukkig kan je bij de Dekra terecht, klaar terwijl u wacht. Letterlijk twee minuten werk, even kenteken opzoeken, juiste kleur sticker pakken, kenteken daarop schrijven, that's it. De kosten hiervoor: €12,50. Heeft dit nog iets met milieu te maken of gaat het alleen om de centen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Joël D. »

Valt wel mee toch?

Ik had laatst 3 stickers besteld (voor de SL, 456 en de 155) en had ze na 2 dagen al binnen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Waar had jij ze dan besteld? Dekra heeft het over 5 tot 8 werkdagen, ANWB ook 5 werkdagen (en die is ook nog duurder), en bij aanvraag bij de gemeente Keulen (met €5 wel goedkoop) moest je op meerdere weken rekenen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

WizardOfOss schreef:Heeft dit nog iets met milieu te maken of gaat het alleen om de centen?
Met milieu heeft het sowieso weinig op, want de effecten van de Umweltzone op fijnstof- en andere concentraties zijn volgens onderzoek niet eens meetbaar. En dat is niet meer dan logisch. Mensen met een auto die geen sticker krijgt, doen hun auto weg voor een exemplaar dat die sticker wel heeft, die gaan heus niet voortaan met de fiets. Het is leuk voor de autohandel maar meer ook niet.

Om wat toe te voegen in het kader van 'bureaucratie die geld kost', de eigen verklaring voor het CBR want toekomstig beroepschauffeur. Een velletje met tien vragen dat godbetert DRIEËNTWINTIG EURO EN TWEE CENT moet kosten. De lolbroeken zetten er dan nog bij 'inclusief btw'. Om het plaatje helemaal schandalig te maken krijg je er een envelop bij die nog niet eens gefrankeerd is voor die rotcenten... :x
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Joël D.
.
.
Berichten: 851
Lid geworden op: 16 feb 2010, 20:04
Locatie: Bennebroek

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Joël D. »

WizardOfOss schreef:Waar had jij ze dan besteld? Dekra heeft het over 5 tot 8 werkdagen, ANWB ook 5 werkdagen (en die is ook nog duurder), en bij aanvraag bij de gemeente Keulen (met €5 wel goedkoop) moest je op meerdere weken rekenen...
Dekra. Maandag besteld, woensdag binnen.
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Even een ergernisje spuien (ja daar is dit topic toch voor).

Richtingaanwijzers.

Vroeger Toen Alles Beter Was klonk een richtingaanwijzer zoals alle andere, namelijk het pure getik van het knipperrelais. Elektronica met een vleugje eerlijk mechaniek, fantastisch. Ik heb het altijd een magisch detail gevonden, wist ik als kind veel hoe het werkte. Knipper aan = tikken. In elke auto.

Tegenwoordig echter moet alles hip en trendy en kunnen dingen het niet gewoon 'doen', maar maken ze deel uit van zorgvuldig door paarse broeken georkestreerde 'belevingswerelden' en andere onzin waar mijn spijsverteringsstelsel spontaan antiperistaltische neigingen van krijgt. Dus is ook het klassieke knipperrelais gepimpt met de akoestische equivalent van kunststof met een zachte toplaag. Ik heb ooit wel eens een heel irritant piepje meegemaakt in een auto die ik uit mijn herinnering heb weten te verdringen. Ineens begreep ik waarom steeds minder mensen de moeite doen om hun richtingaanwijzers te gebruiken. De Citroën C4 van mijn vader klinkt als een klassiek uurwerk afgespeeld op een MIDI-bestandje. De Skoda Fabia die ik kortstondig reed maakte het geluid van iemand die heel vies zat te eten.

Er zijn veel te veel paarse broeken in deze wereld en nu hebben ze dit ook verpest. Geef mij mijn knipperrelais terug!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Zo'n relais is trouwens wel handig als een richtingaanwijzer kapot is, dan tikt ie ineens een heel stuk sneller...

Maar ook wat te klagen hier: m'n vaatwasser lekt, en niet zo'n beetje ook. Afgezien van de vaatwasser zelf valt de schade hier gelukkig nog mee, wellicht dat ik een nieuw stuk zeil in de keuken zal moeten leggen. Nu alleen maar afwachten of de benedenburen er geen last van gaan krijgen. En het ergste: in ieder geval tot dinsdag (als er een monteur komt kijken) ouderwets met de hand afwassen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie