Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Bij deze een plaats om al je frustraties te uitten, er op los te klagen, even flink te vloeken en tieren, whatever...

Vandaag een fijn mailtje gehad van Imageshack, die gaan hun beleid aanpassen. Gratis accounts worden beperkt, nog maximaal 500 foto's, de rest wordt verwijderd. Of je moet €2 per maand gaan betalen, wat ik uiteraard niet ga doen. Daar gaan dus m'n wat oudere reisverslagen, maar ook zowat alle plaatjes bij nieuwsberichten en eigenlijk bijna elk plaatje wat ik de afgelopen jaren ergens online heb gebruikt, in totaal 10.836 stuks. En misschien nog wel het meest irritante: als ik geen account had gemaakt maar de plaatjes gewoon anoniem had geüpload was er niks aan de hand geweest...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

dat is evil :x ....
dat kan je toch niet maken.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door ViveLaFrance »

Balen Wiz :bonk:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

:x RANT ALERT :x

Een weekend of twee geleden deed ik een 'rondje Lek' op de motor, oftewel heen over de dijk langs de ene oever en terug via die aan de andere kant. Het was geen topweer dus heel veel motorrijders ben ik niet tegengekomen, sowieso weinig dagjesmensen. Op 'het laatste kwart' nader ik Schoonhoven en zie ik dit.

http://g.co/maps/v6kzr

Ik word niet snel boos in het verkeer, maar hier ging mijn bloed toch eventjes van koken: een ordinaire weekendafsluiting voor motorfietsen. De hele dijk geen bord gezien of met hooivorken bestookt en dan toch nog een stel nimby's die met succes hun zin hebben doorgedreven bij de lokale autoriteiten.

Laat ik hier duidelijk zijn: ik ben geen overlaststoker met blèrpijpen en ga ook niet als een amateur-Rossi met een knie over het asfalt in de bochten. Ik kan me voorstellen dat dat hinderlijk is, zo begripvol ben ik dan ook wel weer. Maar een openbare weg gaan afsluiten, dat gaat me echt te ver.

In Nederland zijn er al te veel van dit soort symboolverboden en het wordt wat mij betreft tijd dat we er maatregelen tegen gaan treffen. Over een weg gaat verkeer. Simpel. Als je dat niet leuk vindt moet je niet aan een weg gaan wonen. Als je aan een dijk woont, kun je er vergif op innemen dat daar in het weekend dagjesmensen op af komen. In de auto. In de oldtimer. Op de motor. Op de fiets. Wandelend, al dan niet met hond.

De oplossing voor dit soort onzin is wat mij betreft heel eenvoudig. Een weg afsluiten voor alles behalve bestemmingsverkeer? Prima, maar dan betalen de aanwonenden ook voor het onderhoud, desnoods naar rato. Je wilde toch een eigen weg? Dan leg je er ook maar de centen voor neer.

En die nimby's, rijden die nooit bij een ander over de dijk? Zetten die hun auto bij stadsbezoek nooit in een woonwijk omdat ze te belazerd zijn om parkeergeld te betalen? Nou dan...

:x RANT OVER :x
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Heel goed juist. Bij deze eis ik dan ook een totaal verbod voor lawaaiige brommers bij mij in de straat. En als we dan toch bezig zijn: ook mensen met een schijthond moeten maar omlopen. Sterker nog: alle dieren moeten gewoon verbannen worden uit mijn straat, ik heb schoon genoeg van al die vogelstront op mijn auto. Snel verbieden!

Nee, alle gekheid op een stokkie, dit slaat inderdaad nergens op. Als er overlast is, probeer die dan gericht te bestrijden. Wordt die weg als racebaan gebruikt, laat de politie daar dan eens controleren in plaats van langs een überveilige snelweg, of leg er een paar drempels neer. En als het om de herrie gaat, controleer eens met een decibelmeter. In de VS en Canada heb ik overigens ook stiltezones gezien, gebieden waar je verplicht zo rustig mogelijk moet rijden, dus laag in de toeren en niet op de motor remmen. Door dat alleen te doen waar het nodig is heeft men daar ook begrip voor.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door ViveLaFrance »

Mja, het is hetzelfde als mensen die vlakbij Schiphol wonen en klagen over overlast :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door Leeuw »

ChrisRenault schreef:Mja, het is hetzelfde als mensen die vlakbij Schiphol wonen en klagen over overlast :puh:
Tja, is vlgs mij 1 promile ofzo.

De meeste (ik ook) zijn maar wat blij met schiphol
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

ChrisRenault schreef:Mja, het is hetzelfde als mensen die vlakbij Schiphol wonen en klagen over overlast :puh:
Schiphol heeft nog een bepaalde economische waarde, dus daar valt slecht tegen te procederen. Maar de mensen die willens en wetens in de buurt van het cirquit van Assen of Zandvoort of diverse kleine hobbyvliegveldjes gaan wonen (onder het mom van dat de huizen daar goedkoop zijn), krijgen het in de regel wel voor elkaar dat daar minder activiteit gaat plaats vinden.

Ik vraag me trouwens af of aan die dijkweg ook motorrijders wonen. Die hebben in het weekend dan een groot probleem :devil:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

En weer zo'n mooie CJIB-envelop in de brievenbus, met de moorddadige snelheid van 79km/u (na correctie) langs deze parkeerhaven gereden. Weer 160 eurootjes armer. Ik had het ook moeten weten, als je 80 wil rijden moet je dat gewoon door de stad doen, bij voorkeur in woonwijken of langs scholen. Maar niet op een overzichtelijke rechte weg met vrijliggend fietspad :eerie:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door ViveLaFrance »

't Is schandalig inderdaad! :o

Maar eh, ik dacht dat de politie onder het mom van een staking geen boetes meer ging schrijven voor onzinnige overtredingen?
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie