Algemeen frustratie-draadje...

Wat je nergens anders kwijt kan
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door nvdw »

Scénics, Meriva's, Space Stars... iemand die zelfs maar een greintje plezier in autorijden heeft, koopt niet zo'n ding. Dus dan weet je automatisch wat voor piloot er achter het stuur van zo'n schijthuis zit.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Niet direct mee oneens, maar dat gaat helaas voor nog veel meer auto's op de weg op. Maar toch, ook mensen die geen plezier beleven aan autorijden zullen toch niet blij worden van schade....

Vandaag was alles trouwens weer gewoon terug bij het oude. Weliswaar geen echte narrow escapes zoals gisteren, maar altijd nog genoeg idioten, en nu ook weer gewoon overwegend Audi's, Octavia's en XC90's. Dat zijn tenminste de auto's waarvan je idioot rijgedrag verwacht.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

Ik had vandaag iets compleet anders. Reed met de motor door het dorp en moest rechtsaf, een Audi (een grote snelle, dat zag ik nog net) kwam uit tegengestelde richting en moest linksaf. Ik had dus voorrang en tot daar ging het met die Audi goed. Maar die straat waar ik in moest is met het oog op een school aan het eind ervan een 30 weg met drempels. Ik hield me netjes aan de snelheid maar die Audi zat al snel op mijn kentekenplaat. Aan het eind van die straat naar rechts en dat werd een 50 weg met een scherpe bocht. Ik zo snel als mogelijk naar 50 opgetrokken (in die bocht, lukt net) en nog dook die op mijn plaat. Na die bocht een zebrapad. En iemand in de verte die wilde oversteken. Maar eer dat die ter hoogte van de weg was zou ik al voorbij zijn, dus ik reed door. Die Audi stopte, voetganger stak over en terwijl ik rustig 50 bleef tijden zag ik die Audi heel snel groter worden in de spiegels toen die het zebrapad voorbij was. En je raadt al waar die het grootste gedeelte van de tijd op heeft gezeten bij mij op de motor.
Vervolgens een rotonde rechtdoor en bij de eerste straat rechts moest ik er af. Ik maakte de bocht netjes en rustig want ik dook een woonwijk in. Ik had de draai nog niet helemaal gemaakt of ik hoorde al een opgefokte Audi-motor gas geven. Die moest dus rechtdoor maar was duidelijk niet van plan om zich aan de maximum snelheid te houden. Het is dan wel de doorgaande weg door het dorp waar ik woon wat die Audi bleef volgen en daardoor wat breder en overzichtelijker dan een normaal binnen de bebouwde kom, de maximum snelheid is toch echt 50.

@Niels: sokken in badslippers heb ik vaker gezien, stoor me er al jaren aan. Sokken in sandalen trouwens ook. Als je je voeten niet mooi genoeg vindt om ze bloot te geven, draag dan normale schoenen met sokken maar geen schoeisel waarin gewoon blote voeten thuishoren.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Dat enorm opgefokte, daar heb ik inderdaad ook zo'n hekel aan. Altijd maar zitten duwen, ook als jij zelf ook achter ander verkeer zit, of de situatie hogere snelheden domweg onverantwoord maakt.

Laatst trouwens ook zo'n mooi geval op die eerder al genoemde binnendoor-route richting huis. Nog bij Den Bosch ligt er een reeks aan meerbaans rontondes, en dan grotendeels ook de soort met daadwerkelijk door een betonnen richel gescheiden banen. Ik rij rustig op de rechterbaan achter een andere auto aan op zo'n rotonde af als er een oude, flink gehavende A6 me met zeer forse snelheid voorbij komt gevlogen. Maar nu komt het: die Audi moest bij de volgende rotonde de eerste afrit eraf. En dat kan alleen vanaf de buitenste baan van de rotonde. Even afremmen en je gewoon tussen mij en mijn voorligger op de rechterbaan voegen? Welnee, gewoon toch nog net even de voorste auto passeren, vol in de ankers gaan, en vanaf de linkerbaan alsnog de buitenbaan van de rotonde op duiken. Het is dat die auto voor me alert was, anders was hij vol in de zijkant van die Audi geklapt. Gezien de al aanwezige schade zou hij dan waarschijnlijk niet de eerste zijn geweest...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Trouwens nog iets wat me de laatste tijd regelmatig opvalt: landbouwvoertuigen op de snelweg. Gelukkig geen gewone tractor, maar iets als dit:

Afbeelding

Zover ik heb gezien altijd op Duits kenteken, wat ik voor een landbouwvoertuig in het midden van het land toch opmerkelijk vind. En dan lijken ze maximaal iets van 60-70 te halen, wat weer een hoop extra inhalende vrachtwagens oplevert. Vanochtend ook weer eentje (met een forse trailer erachter) die bij Rijnsweerd zat te stuntelen, die kwam vanaf de A12 op de meest rechtse baan, maar bedacht zich blijkbaar pas op het laatste moment dat ie de A27 op moest. En dan moet je je met zo'n traag ding dus door drie banen verkeer heen wurmen, terwijl de linkse banen alweer bevolkt worden door het snellere verkeer....

En nog iets heel anders: vandaag de meest onwaarschijnlijk snelheidsduivel gezien die onze wegen bevolkt: een 2CV. Geen idee wat ie onder de kap had, maar van buiten zag hij er geheel standaard uit, inclusief smalle bandjes en een duidelijk zéér soepele vering. Maar hij kwam me met toch zeker 150-160 voorbij, en zat even verderop flink te drukken om een trage BMW voorbij te komen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

Ik kwam ooit een opgeschoten Trabant tegen op de snelweg, reed minimaal 120 want het duurde een tijdje eer wij (we kwamen ingevoegd op die snelweg) hem voorbij konden. Maar het was wel een tweetakter, gelet op de geur wat er vanaf kwam.

Ik weet niet of dit in de categorie frustratie valt of te idioot voor woorden. Ik reed vandaag op de fiets en moest linksaf. Ik steek mijn arm overduidelijk uit en mee dat ik de draai maakte (naar het fietspad) kwam er mij een busje tegemoet. De twee inzittenden dachten dat ik naar hen zwaaide en ze zwaaiden terug.... euhm, ik gaf richting aan.

Maar toch een kleine frustratie: Ik reed wat later ergens anders op een fietspad, rijdt voor mij iemand in een electrisch driewielertje op het midden ervan. Ik bellen want ik reed duidelijk harder. Zie ik die man in de spiegel kijken naar waar het geluid vandaan kwam, maar naar rechts gaan, ho maar! Uiteindelijk zag ik een gaatje en ging hem alsnog voorbij. Maar hij leek ineens een beetje verschikt te kijken van "waar komt die fiets ineens vandaan?"

Iets later wilde ik (wederom op de fiets) elders wegrijden, hoor ik achter mij een onduidelijk geroep. ik dacht dat er iemand aan het kotsen was, maar nee, het was een op volle snelheid rijdende wielrenner die wel genoeg geld heeft voor een dure racefiets en dito kledinguitrusting (zelfs zijn helm was aerodynamisch), maar geen geld meer over had voor een fietsbel. Pas later dacht ik er pas aan om hem na te roepen dat een fietsbel toch duidelijker is. Gepikeerde wielrenners die naar hun hoofd geslingerd krijgen dat ze in het vervolg moeten bellen denken namelijk vaak grappig te zijn door op de automatische piloot "ik heb je nummer niet" terug te roepen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Nou Ard, ik denk dat jij bij deze officieel benoemd mag worden tot De Laatste Nederlander Die Nog Zijn Hand Uitsteekt :clown:
(en eerlijk is eerlijk, de meeste andere fietsers kunnen dat ook maar beter laten, aangezien ze hun andere hand al nodig hebben voor hun telefoon)

Dat van die wielrenners klinkt ook wel herkenbaar. Ooit ook eens de woede van zo'n mafketel over me heen gekregen. Ik fietste toen ergens samen met m'n vader, en was me van geen kwaad bewust. Maar op het moment dat het fietspad samenvoegt met de weg komt er ineens wielrenner naast me rijden en begint een hele tirade af te steken dat we niet eerder aan de kant waren gegaan. Hij had namelijk al de hele tijd met z'n remgrepen zitten klikken, hoe kon het toch dat we dat niet gehoord hadden? Euh, toch even bellen wellicht? Desnoods even roepen? Welnee, een nauwelijks hoorbaar geklik van de remmen betekent dat iedereen ruim baan moet maken :bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Nou Ard, ik denk dat jij bij deze officieel benoemd mag worden tot De Laatste Nederlander Die Nog Zijn Hand Uitsteekt :clown:
Toevallig kwam ik vanmorgen een fietser tegen die het ook deed. En mijn vrouw is ook heel stipt daarin.
Vorig jaar in Albanië had onze gids er een handje van om iedereen na te roepen die het vertikte om zijn/haar richtingaanwijzer aan te zetten. Elke keer riep hij dan (fonetisch opgeschreven) "Abe signali?" Het grappige is: elke keer als ik nu iemand niet of veel te laat richting zie aangeven denk ik "Abe signali", een paar keer heb ik het geroepen ook. En daar we volgend jaar weer naar Albanië gaan, maar nu met de eigen auto (door Duitsland, Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, Bosnië-Herzegovina en Montenegro), hou ik die uitspraak er maar gewoon in.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door ViveLaFrance »

Hardlopers die tijdens wegwerkzaamheden overal en nergens lopen. Zoek dan even een park op.

In stedelijk gebied had ik al een hekel aan fietsers. Of ze nu hun smartphone gebruiken of niet, de meesten kennen de verkeersregels niet. De laatste weken heb ik kennisgemaakt met spookfietsers. Een negatief gevolg van de toename van eenrichtingswegen in steden met singels. Spookfietsers zijn vooral 's avonds actief en dan voeren ze uiteraard geen licht.

Fietsloze werkdagen! :yes: :twisted:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Algemeen frustratie-draadje...

Bericht door WizardOfOss »

Vandaag ook weer twee aparte slakken op de A2...

Allereerst eentje die toch wel enige sympathie in me opwekt: een Trabant stationwagon met een mooi bijpassend caravannetje. Leuk om te zien, maar harder dan 60 ging die niet, en dan moet je gewoon van de snelweg weg blijven.

Die andere daarentegen, geen idee waar die mee bezig was. Een Corsa, en ook die zal maximaal ergens rond de 50-60 hebben gereden. Het meest opmerkelijke echter: met brandende remlichten en hevig rokende remmen. En met twee inzittenden die er ogenschijnlijk uitermate relaxt bij zaten. Nu weet ik niet of de bestuurder zelf zowel het gas als rempedaal aan het intrappen was of dat het pedaal vast zat of zo, maar hoe je zo gewoon kan blijven doorrijden ontgaat mij totaal...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie