Aankoopadvies

Wat heb je nu weer gespot?
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aankoopadvies

Bericht door WizardOfOss »

Zo, dit draadje ook weer eens afstoffen. Een collega zit er aan te denken een Smart Forfour 1.3 te kopen. Iemand hier ervaring met zo'n wagen, of enig idee wat zwakke punten zijn?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoopadvies

Bericht door Jurjen »

Redelijk betrouwbare Mitsubishi techniek, zwak motortje en een aardige wegligging. Naast het feit dat ze wat duur zijn voor het gebodene kan je er volgensmij weinig mis aan doen.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Aankoopadvies

Bericht door WizardOfOss »

De collega in kwestie loopt momenteel totaal leeg op een oude A6 die hij in een gekke bui gekocht heeft, een scheurneus is het zeker niet, het moet vooral een goedkoop wagentje zijn om te rijden. En de prijs schijnt mee te vallen, 4,5 mille voor een aardig aangekleed model uit 2005 met 70k op de teller. Je reactie ligt ook wel aardig in lijn met mijn verwachting, dat is een goed teken. Het alternatief zou anders een Fabia zijn, dan vind ik zo'n Smart toch leuker.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Aankoopadvies

Bericht door ViveLaFrance »

Volgens mij is de forfour een ideale auto om tweedehands te kopen. Weinig mis mee en van de hoge aankoopprijs heb je geen last.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Aankoopadvies

Bericht door Leeuw »

Nou volgens mij is het gewoon een Colt in Smartkledij. Zal wel goed zijn. Leuke auto als je zoiets zoekt, en omdat vrijwel heel NL een suffe VW wil zijn deze auto's goedkoop voor het gebodene.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Aankoopadvies

Bericht door Jurjen »

WizardOfOss schreef:De collega in kwestie loopt momenteel totaal leeg op een oude A6 die hij in een gekke bui gekocht heeft, een scheurneus is het zeker niet, het moet vooral een goedkoop wagentje zijn om te rijden. En de prijs schijnt mee te vallen, 4,5 mille voor een aardig aangekleed model uit 2005 met 70k op de teller. Je reactie ligt ook wel aardig in lijn met mijn verwachting, dat is een goed teken. Het alternatief zou anders een Fabia zijn, dan vind ik zo'n Smart toch leuker.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat het onderhoud (eventueel) duur is aangezien dit dan bij Mercedes (?) gebeurt. Ik heb geen idee, maar het checken waard. Zeker vanuit een A6 kan hij zich er geen buil aan vallen.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Aankoopadvies

Bericht door HondArd »

Je hoeft het onderhoud toch niet per sé bij een Mercedes garage te laten doen? Genoeg betrouwbare en vakkundige merk-onafhaneklijke garage's in Nederland.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie