Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En zo hadden we ineens twee Nederlanders aan de start! Nota bene op dezelfde startrij....

Nyck de Vries mocht dan voor de gelegenheid even instappen, maar heeft zich prima laten zien. Niet met sensationele inhaalacties weliswaar, maar vooral door geen domme dingen te doen en gewoon hard te rijden. Met een Williams als 13e kwalificeren en als 9e finishen is gewoon heel netjes, het valt te bezien of Albon het beter zou hebben gedaan. Latifi in ieder geval niet, da's wel duidelijk. Ben benieuwd of dit nog een vervolg gaat krijgen.

En alweer een overwinning voor Verstappen, helaas wel een beetje treurig zo achter de safety car. Maar met nog 6 races te gaan zou de titel in theorie de volgende race in Singapore reeds binnen kunnen zijn....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Stel je voor dat vorig seizoen achter de safetycar was gefinisht. Dat zou toch een anti-climax zijn na zo'n enerverend seizoen. Er is een bepaalde groep die er nog steeds anders over denkt, maar hulde voor Mikey.
De Vries lijkt nu in trek. Het lijkt er op dit moment op dat het Alpha Tauri wordt. Dat zou dan zelfs in de toekomst een Nederlands rijdersduo kunnen worden bij Red Bull. Dat is echter nog ver weg. De samenwerking met Porsche gaat niet door. Ben benieuwd of Porsche nog een andere partner vindt.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Dit seizoen heeft alles van een schijncompetitie. Even leek Ferrari mee te gaan doen nu Mercedes is afgehaakt, maar ze hebben niks aan pole position en verprutsen op de meest amateuristische wijze een mogelijke overwinning.

Ondertussen zet de FIA in op nog meer sprintraces. Blijft toch apart dat niet altijd dezelfde regels gelden binnen een competitie. Misschien zijn er mensen die het leuk vinden, maar ik vind het een gimmick om een inmiddels saaie raceklasse kunstmatig interessant te maken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ben ook nog steeds niet overtuigd van die sprintraces. Dat ze het soms wel en soms niet doen vind ik niet zo'n issue, anders dan bijvoorbeeld ooit de dubbele punten voor de slotrace is dit gewoon iets extra's, met in zekere zin voor iedereen een extra kans op puntn. Mijn probleem is meer dat de meeste sprintraces nou ook weer niet zo spectaculair zijn. Vaak is het in het begin even aardig racen, maar daarna wordt het al snel uitrijden. Imola dit jaar was leuk, maar verder? In het huidige format is het wellicht toch te lang, en veel coureurs zijn toch te voorzichtig. Een misser in de sprintrace kan je zondag uiteraard aardig verpesten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Sprintraces werken ook als een soort verlengde hoofdrace. Als je slecht kwalificeert, heb je uiteindelijk meer ronden om naar voren te komen. Bij de MotoGP gaan ze volgend jaar elk weekend een sprintrace houden. Samen met meer raceweekenden voor de F1 is het eigenlijk niet meer te doen om alles te kijken. Dat vraagt te veel tijd. Het resultaat is een devaluatie van de races. Misschien dat het voor een circuit bezoeker wat extra's is, maar voor iemand die een heel seizoen wil volgen, wordt het te veel. In de loop der jaren, heb ik al veel meer laten vallen. Voetbal kijk ik amper, WK rally krijg ik weinig meer van mee, DTM afgehaakt, Indycar en NASCAR ook te veel voor er bij. Het WEC probeer nog een beetje te volgen en IMSA soms. Wielrennen volg ik nog redelijk. Dat is een sport die je op de achtergrond aan zet, of waar ik de finale van kijk.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En Nyck de Vries heeft z'n stoeltje voor volgend jaar! Hij mag bij Alpha Tauri de plek van Gasly overnemen. Uiteraard geen wonderauto, maar hier moet hij toch best leuke dingen in kunnen laten zien :oranje:

En Verstappen start morgen van pole (tenzij de wedstrijdleiding nog dwars ligt, loopt nog een onderzoek) met nu een reële kans op z'n tweede wereldtitel. Niet dat ik iets van de kwalificatie gezien heb, compleet vergeten de wekker te zetten :frusty:
(lang leve avondraces...)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Wat een puinhoop vandaag. Ergens past dat ook wel weer om zo kampioen te worden. Gelukkig zijn er nog vier races om verder uit te lopen. Anders gaan ze hier weer een jaar over zeuren. Morgen uitspraak over de budget cap?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Vage vertoning inderdaad. Maar goed, wel met een mooie uitkomst. Ik denk dat Verstappen er een gewoonte van gaat maken op bizarre manieren kampioen te worden :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ja, dan blijven ze je wel bij. Net zoals toen Lewis won, terwijl Massa en familie dachten kampioen te zijn.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Ik begreep eigenlijk niet waarom de media niet echt euforisch waren en zich door de onduidelijkheid lieten leiden tot ver na de race. Elke raceliefhebber zal dit seizoen serieuze competitie hebben gemist, maar Max werd overtuigend kampioen. Is toch even anders dan kampioen worden waarna de hoofdscheidsrechter dient op te krassen na een rapport van de FIA die heeft erkend dat het geen zuivere koek was.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie