Tennis

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:En toen was Sharapova positief. Wat is jouw mening hierover, Chris?
Ik hoorde het ook inderdaad. Aan de ene kant een bewijs dat de tennissport voldoende aandacht heeft voor doping. Anderzijds vind ik dat Sharapova (en andere Russische gebruikers van meldonium) erg snel veroordeeld wordt. De fabrikant van het middel heeft al gesteld dat het geen oneerlijk voordeel oplevert voor atleten. Zij gebruikt al 10 jaar meldonium op doktersadvies onder andere vanwege een onregelmatige hartslag. Sinds 1 januari staat het op de dopinglijst en wordt ze bij het eerste toernooi 'betrapt'. Het is afwachten of het moedwillig is. Ze zegt van niet.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Kiki Bertens staat in de derde ronde van Roland Garros :thumbup: Knappe overwinning, want meestal zie je mindere spelers de volgende ronde verliezen na winst op een wereldtopper. Ze versloeg in ronde één de nummer drie van de wereld Angelique Kerber, winnares van de Australian Open eerder dit jaar.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Ja, die is goed bezig. Er werd al gehoopt dat ze de resultaten in de Fed cup ook in andere toernooien zou laten zien. Wordt dit ook een Nederlandse verrassing na Max en Kruijswijk?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Ja, die is goed bezig. Er werd al gehoopt dat ze de resultaten in de Fed cup ook in andere toernooien zou laten zien. Wordt dit ook een Nederlandse verrassing na Max en Kruijswijk?
Eindelijk gebeurt dat ook na een lange tijd in de ziekenboeg gezeten te hebben.
Laatst gewijzigd door ViveLaFrance op 02 jun 2016, 18:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

The King has left the building. Nadal heeft zich teruggetrokken :(
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Opnieuw een kater voor Roland Garros. Federer en Monfils deden vanwege blessures al niet mee en nu houdt na Nadal ook publiekslieveling Tsonga het voor gezien. Hij gaf op bij een 5-2 voorsprong en verliet emotioneel de baan. Zonde :|

Nederland kan wel weer juichen, want zojuist won Bertens een vechtpartij: 6-2 3-6 10-8. Kasatkina werkte nog vijf matchpoints weg, maar Kiki bleek uiteindelijk te sterk. Knappe zege :thumbup: Ze stond namelijk in set 2 met een break voor waarna de Russin terugkwam. Bertens speelt in de vierde ronde tegen Keys.

Wat zal Myskina, Fed Cup-captain van Rusland, zich achter de oren krabben. In de halve finale tegen Nederland zat Kasatkina het hele weekend op de bank en mocht de vermoeide Kuznetsova ook op de slotdag de kar trekken :blont:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Gisteren won Bertens in het dubbelspel van 13-voudig grand slamwinnaars Serena en Venus Williams. Knappe overwinning na een aantal drukke dagen. Ze krijgt het de komende tijd nog drukker, want door haar zege in ronde 3 mag ze naar de Olympische Spelen.

Overigens moest ik weer erg lachen om de NOS-verslaggever na de marathonpartij. "Misschien verstandig om de dubbel te laten schieten?" Hahahahah, nee idioot, dat heet topsport! Presteren wanneer het moet. En zoals René van der Gijp zou zeggen, niemand kan zonder een beetje geluk. Nou, laat er vandaag toevallig niet getennist worden in Parijs vanwege regen. Mooie rustdag voor Kiki :)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

ViveLaFrance schreef:Ik geef haar een goede kans tegen het Russische talent Kasatkina, maar verder komt ze zeer waarschijnlijk niet. Hopelijk geeft ze me ongelijk.
Ze geeft me niet alleen ongelijk, ze staat inmiddels in de halve finales van Roland Garros :oranje: Zeer knappe prestatie van deze Sportvrouw van het Jaar :yes: Ik zag zojuist de laatste games van set 2 en ondanks fysiek ongemak hield ze het hoofd koel. Hopelijk herstelt Kiki goed, want ze moet morgen meteen weer de baan op tegen Serena Williams die het anderhalve set lastig had in haar kwartfinale.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Zeer knappe prestatie van deze Sportvrouw van het Jaar :yes:
Tsss, opportunistisch hoor. Eindelijk presteert ze eens een keer iets, en dan meteen sportvrouw van het jaar? Als ze het toernooi wint, vooruit. Maar anders mag ze eerst maar eens bewijzen dat ze geen Verkerkje is.

:devil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Ik hoop dat het lukt om de finale te bereiken :clap:
Stap eens op de fiets
Plaats reactie