Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

:x
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nooit geweten dat Walter het ook in de F1 voor het vertellen had:



Maar zonder gekheid, belachelijk dit. Natuurlijk, regels zijn regels. Maar dan moet je de regels ook consequent toepassen en iedereen die buiten de baan is geweest en daar voordeel van had alsnog een tijdstraf geven. Gevalletje maten met twee meten. En daarnaast: Kimi liet ook geen ruimte, zou de wedstrijdleiding dan wel happy zijn geweest als Verstappen hem eraf had gerost?

Onder oud-coureurs zijn de meningen verdeeld: Niki Lauda spreekt zelfs van de slechtste beslissing ooit (wellicht ook weer ietwat overdreven), en ook Mario Andretti vond dit prima toelaatbaar. Brundle en Herbert vonden de straf daarentegen terecht, waarbij beiden in hun eigen woorden stellen dat "buiten de baan" inhalen geen kunst is. Dan zou ik toch zeggen dat ze er simpelweg voor moeten zorgen dat dat buiten de baan rijden niet sneller kan zijn....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Brundle en Herbert vonden de straf daarentegen terecht, waarbij beiden in hun eigen woorden stellen dat "buiten de baan" inhalen geen kunst is. Dan zou ik toch zeggen dat ze er simpelweg voor moeten zorgen dat dat buiten de baan rijden niet sneller kan zijn....
Ik weet niet of Brundle en Herbert dan ook meteen de inhaalactie van Sainz daarbij betrokken (haalde een Force India in op eenzelfde wijze), dat die dan ook een straf had moeten krijgen.
Ik vond het wel heel opvallend dat binnen een zucht en een scheet die tijdstraf van Verstappen uit de lucht kwam vallen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:....Sainz...
En Vettel. En Hamilton. En Bottas. Om maar even een paar anderen te noemen die op soortgelijke wijze ingehaald hebben.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Ik vond het wel heel opvallend dat binnen een zucht en een scheet die tijdstraf van Verstappen uit de lucht kwam vallen terwijl de situatie eigenlijk te complex was om zo snel een oordeel te kunnen vellen, want dit is zo'n beetje de volgorde hoe een gemiddelde fan de optelsom ervaarde:
1) Met 4 wielen aan de verkeerde kant van de baan -> Heel het weekend gingen er rijders met meer dan 2 wielen van de baan af en die zijn niet bestraft, daarnaast werd er vooraf gezegd dat tijdens dit weekend niet op de zogenaamde "track limits" gelet zou worden.
2) Van de baan afgaan en er een voordeel uit behalen ->Carlos Sainz haalde onder race-omstandigheden een Force India in en won daardoor een positie die hij lang behield.
3) Van de baan af gaan en daardoor een kortere afstand afleggen -> Meent de FIA dit nou echt serieus? Het gaat om ideale lijnen om daardoor sneller in tijd te zijn, als je daarvoor een iets andere lijn moet gaan rijden die anders in afstand is, kan korter of ook langer.

En dat konden ze allemaal binnen 7 minuten beslist hebben, terwijl de meeste mensen niet eens het complete totaalplaatje gezien hebben om daar een eerlijk oordeel over te hebben. Wat de meeste mensen omtrent de manouevre WEL gezien hebben is dat Kimi net iets te veel naar binnen dook terwijl Max er al naast zat. Dan is het van de baan gaan van Max niets meer en minder dan een reflex om erger te voorkomen
http://www.f1maximaal.nl/nieuws/formule ... ing-te-ver
Wat dat aangaat is het wel bizar om te moeten constateren dat iemand in dat clupje "spelbedervers" helemaal niet objectief is, namelijk Mika Salo. Regelmatig heeft hij zich nogal laatdunkend uitgelaten over Max, dat hij te jong is en dat de F1 de plaats is voor voldoende gerijpte coureurs die de beste ter wereld zijn.... Weet deze ex-F1 coureur wel dat zijn landgenoot ooit ook op nagenoeg vergelijkbare manier is begonnen? Ik kan me het debuut van Kimi nog goed herinneren en dat de negatieve commentaren niet van de lucht waren.... om die vervolgens allemaal binnen een paar maanden te laten verstommen. Wat bezielt zo'n Salo dan? Je zou er welhaast van in samenzweringstheorieën gaan geloven. Uitleggen waarom Verstappen wel en anderen zo'n straf niet hebben gehad geloof ik niet in. Je kan bijvoorbeeld ook open staan voor terechte en opbouwende kritiek, toegeven dat je misschien een fout gemaakt hebt ook. Maar goed, waar je mee omgaat of omging word je in de regel mee besmet. Van Italianen wet ik dat als het goed gaat is het hun prestatie, gaat het fout ligt het aan een ander. Ik zou zeggen: gooi die Salo eruit en laat een ex-coureur plaatsnemen bij de stewards die geen banden heeft of heeft gehad met Ferrari. Iemand die heeft laten zien dat hij echt kon racen.

Maar goed, ik denk dat Max hierdoor meer fans heeft gekregem. Het wederom behalen van de "rijder van de dag" titel nemen ze hem niet meer af..... tenzij de FIA weer vals gaat spelen, dat een coureur die een straf heeft gekregen geen rijder van de dag meer mag worden. En omtrent de actie van het jaar (want laten we wel wezen, hij was fenonemaal) kan de FIA ook roet in het eten gooien, zal me niets verbazen of de FIA sluit deze actie uit van deelname.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Salo had aan Jos verklaart dat het een beslissing van Charlie zelfs was. Max was er gisteren al iets laconieker over. Het is net of publiek langer in dit soort zaken blijft hangen dan de rijder zelf. Het mooiste vond ik beeld en geluid van Raikkonen onboard die zat te vloeken dat Max er langs geglipt was. :lol:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Kvyat nu definitief exit bij Toro Rosso. Ik ben benieuwd of en waar hij ooit nog ontduikt.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Dat hele gedoe rondom die rijders bij Toro Rosso kwam wel een beetje amateuristisch over. Bijna gelijktijdig moesten ze op zoek naar 2 "nieuwe" rijders. Van Kvyat wilden ze af en Sainz stond op het punt verhuurd te worden aan Renault. Vorige race was Gasly de vervanger van Kvyat. De race erop was Sainz weg, Gasly had andere race-verplichtingen dus hadden ze ineens 2 stoeltjes te verdelen. Uit nood Kvyat maar via de achterdeur terug binnen gelaten (die nu wel redelijk reed maar het zal zijn motivatie geen goed gedaan hebben), was er nog een plekje over en kwam ineens Hartley op de proppen, die eigenlijk al geen banden meer had met sponsor Red Bull, of op zijn minst minimaal. Had Toro Rosso nog geluk dat er geen WEC race samenviel met de F1, hadden ze dan Jean-Éric Vergne weer laten rijden? Dit soort rijderswissels stammen eigenlijk nog uit de tijd van Rial Racing en AGS.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Om nog terug te komen op "Kimigate". Tijdens een ingelaste persconferentie verdedigde Charlie Whiting nogmaals waarom Verstappen, en enkel hij, een straf verdiende. En daar de stemming bij de stewards hierover unaniem was (4-0) was het in een zucht en een scheet geregeld. Verstappen was de enige die het hele weekend blijvend voordeel heeft gehad bij het afsnijden van bochten. Maar toevallig had Max in die laatste ronde helemaal geen snellere sectortijden, dus voordeel had hij in die laatste ronde helemaal niet, wierp een kritische journalist hem toe. Maar dat deed volgens Whiting niet te zake want "hij had iemand ingehaald". Vervolgens kreeg Whiting nog te horen dat Max Kimi probeerde te ontwijken... dat hoorde Whiting voor het eerst :bonk: Dat kon een blinde na een paar keer zien al concluderen.
Maar na dit alles leek Whiting nog steeds niet tot het besef te zijn gekomen dat het hele zaakje nogal stonk. Hij hoopt nog steeds dat Max zijn excuses nog komt aanbieden voor zijn uitspraken, wat Max ook al ietwat heeft gedaan maar het lijkt nog niet genoeg te zijn. Maar als er iemand excuses moet aanbieden is het toch echt de FIA. Het pas voor het eerst horen dat Max Kimi probeerde te ontwijken op die plek maar het zelf nog niet eens gezien hebben.... tsss.

Maar misschien moeten we het niet moeilijker maken dan het is. Want wat vorig jaar al op ging en het jaar daarvoor helemaal toen hij nog bij een "minder" team reed is nu nog steeds van toepassing. Max is nog geen 21 en dat betekent dat je in de VS nog geen alcohol mag drinken. Zou nogal wat geweest zijn als hij toevallig een druppeltje van Lewis of Sebastian zijn fles naar binnen had gekregen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

:oranje: REVENZJ! :oranje:
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie