Overige Sport

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 11 dec 2019, 00:39En jouw invalshoek met een sterke weerzin tegen kleinere sporten en een evenement dat voor 90% uit zulke kleinere sporten bestaat is minder gekleurd?
Genuanceerd bedoel je :clown:

Ik ben echt niet tegen de OS en snap ook zeker dat een Suzanne Schulting nu al bezig is met 2022. Sporten als niet-olympisch bestempelen en sporters die andere evenementen belangrijker vinden aanraden beter thuis te blijven vind ik gewoon niet passen bij de olympische gedachte. Natuurlijk zijn de OS mooi, omdat het zo groot is, maar niemand kan mij wijsmaken dat het qua topsport het hoogst haalbare is voor iedereen dan wel zou moeten zijn. Was vroeger niet zo en is nu nog steeds niet het geval.

Met nieuwe evenementen als de Asian Games zal het ook niet veranderen. Vandaar dat het IOC nog commerciëler denkt (lees: jonger publiek lokt) door honkbal, skateboarden, surfen en zelfs sportklimmen toe te voegen voor de komende editie. En uiteraard karate, want het thuispubliek dient op te komen dagen :angel:
WizardOfOss schreef: 11 dec 2019, 00:39Maar ik was inderdaad even vergeten dat de data van de OS pas enkele weken voor aanvang bekend worden gemaakt, dan is het inderdaad lastig daar rekening mee te houden. En bijvoorbeeld een WK voetbal? Stel het eens voor bij de FIFA ;)
Dit zegt toch alles over hoe bepaalde sporten de OS kwalificeren? Betekent echter niet dat ze niet mee willen doen en geen medaille willen winnen.
WizardOfOss schreef: 11 dec 2019, 00:39Ik vraag me overigens nog steeds af hoe serieus een bond z'n sporters neemt als hun overvolle kalender het de sporters volstrekt onmogelijk maakt eens een piepklein momentje rust te nemen zonder dat het hun carrière ernstig schaadt.
In tennis nemen slimme topspelers genoeg rust tussen de toernooien door. Ondanks een X aantal verplichte toernooien (al bepaalt de top natuurlijk zelf waar ze spelen) is die ruimte er. De OS komen op een onhandig moment in het seizoen. Daarbij duurt het Olympisch tennistoernooi ruim een week met zaterdag als openingsdag. Oftewel alle deelnemers kunnen minstens drie weken in hun agenda vrijmaken voordat ze weer op de tour verschijnen, zeker als ze aan meerdere disciplines deelnemen.

De FIFA kan helemaal gaan puzzelen om topvoetballers naar de OS te krijgen, want veel competities lopen niet synchroon. Om begrijpelijke redenen natuurlijk.
WizardOfOss schreef: 11 dec 2019, 00:39Commercieel uitbuiten van, zeg, boogschieten, lijkt me dan toch wat lastiger. In Bhutan is het de nationale sport, in Japan en Korea heb ik het nog wel eens op TV gezien, maar hier in Europa? Eens in de vier jaar....
Maar dat is dan wel het hoogst haalbare toch? :twisted:
WizardOfOss schreef: 11 dec 2019, 00:39En ik had nog moeten zien of die weer was teruggekomen als de OS nu niet in een land werd georganiseerd waar het de onbetwiste nummer één sport is.
Gelukkig protesteerden meerdere landen tegen het schrappen van honkbal.
WizardOfOss schreef: 11 dec 2019, 00:39Voetballen wij eigenlijk mee in Tokyo?
Jazeker, de dames doen mee en als ik hen mag geloven nemen ze het heel serieus. Schijnt in het vrouwenvoetbal ook best prestigieus te zijn.
Martin schreef: 11 dec 2019, 19:02 "Dan worden ze onderbetaald"

Waarom ze hoger gewaardeerd zouden moeten worden, weet ik dan niet. Het is toch vooral een eigen keuze om helemaal op de sport te richten. Zelfde als met vrouwenwielrennen en -voetbal. De meeste kunnen daar ook niet van leven.
Omdat ze een topprestatie leveren, het uithangbord zijn voor Nederland waar NOC*NSF aan verdient en niet hun hele leven sporten. Mag best wat meer tegenover staan.

Als jouw artikel klopt dan wordt niet alleen Dafne Schippers, maar zeker de meest succesvolle Nederlandse olympische sporter flink onderbetaald ten opzichte van Sven Kramer :o Seksistische sport eigenlijk dat schaatsen :puh:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02Sporten als niet-olympisch bestempelen en sporters die andere evenementen belangrijker vinden aanraden beter thuis te blijven vind ik gewoon niet passen bij de olympische gedachte.
Wie doet dat dan? Ik vind het alleen nog altijd vreemd om met een halfslachtige instelling naar de OS te gaan, het haast als een noodzakelijk kwaad te zien terwijl je eigenlijk liever ergens anders zou spelen.
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02Natuurlijk zijn de OS mooi, omdat het zo groot is, maar niemand kan mij wijsmaken dat het qua topsport het hoogst haalbare is voor iedereen dan wel zou moeten zijn. Was vroeger niet zo en is nu nog steeds niet het geval.
Tsja, voor een handvol grote commerciële sporten niet, voor het merendeel van de sporten duidelijk wel. Zelfs bij grote sporten als atletiek of zwemmen denk ik dat geen enkele atleet olympisch goud zou willen inruilen voor ongeacht welke hoeveelheid WK-eremetaal.
(al heeft Sergej Bubka ons natuurlijk wel geleerd dat je wereldrecords wél het beste voor andere, lucratievere gelegenheden kan bewaren)
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02Vandaar dat het IOC nog commerciëler denkt (lees: jonger publiek lokt) door honkbal, skateboarden, surfen en zelfs sportklimmen toe te voegen voor de komende editie. En uiteraard karate, want het thuispubliek dient op te komen dagen :angel:
Geloof mij: dat thuispubliek zal eerder warmlopen voor baseball, terwijl dat nota bene een van de oudste nog steeds gespeelde teamsporten is en ook vooral een ouder publiek trekt ;)

Daarbij speelt overigens eerder het omgekeerde probleem: de vraag naar kaarten vanuit Japan is inmiddels al het tienvoudige gebleken van wat beschikbaar is. De enige lege plaatsen die je zal gaan zien zullen sponsorplaatsen zijn. Op zich ook niet heel vreemd, Japan is altijd al een sportgek land geweest. Waarbij het uiteraard ook helpt dat het in een stad van 39 miljoen mensen wordt georganiseerd (Pyeongchang :wave: ) waar de mensen wél geld hebben (Rio :wave: ) maar slechts beperkte tijd om dat te besteden. Organiseer iets en de mensen zullen in grote getale komen.

Of karate een blijvertje is moet ik overigens zien, maar het zou eigenlijk juist wel leuk zijn als elke OS de ruimte zou bieden aan een of meer typisch nationale sporten. Bij voorkeur dan uiteraard wel sporten die toch nog in enige mate internationaal beoefend worden, het moet ook weer niet te obscuur zijn. In Japan hadden ze dan uiteraard ook sumo kunnen doen, al zou dan waarschijnlijk Mongolië met de medailles aan de haal gaan....

het surfen wordt trouwens wel leuk in 2024 in Parijs....als ze daarvoor uitwijken naar Tahiti. Slechts 15.000 km verderop. Ik hoop maar dat de wedstrijden niet te vroeg op het programma staan, anders kunnen de surfers de openingsceremonie wel op hun buik schrijven....
(en de Japanse organisatie maar klagen dat er voor de marathon nu *terecht* naar Sapporo wordt uitgeweken....)
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02Dit zegt toch alles over hoe bepaalde sporten de OS kwalificeren? Betekent echter niet dat ze niet mee willen doen en geen medaille willen winnen.
Dus wel de lusten maar niet de lasten?
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02In tennis nemen slimme topspelers genoeg rust tussen de toernooien door.
Jammer alleen dat alleen de echte topspelers zich dat blijkbaar kunnen veroorloven. Ik kan me nog een eerdere discussie herinneren over Robin Haase, die gelukkig snel was uitgeschakeld op de OS zodat hij onmiddellijk door kon naar een ander toernooi wat hij voor geen (Olympisch?) goud had kunnen missen.
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02De FIFA kan helemaal gaan puzzelen om topvoetballers naar de OS te krijgen, want veel competities lopen niet synchroon. Om begrijpelijke redenen natuurlijk.
Tsja, voetbal heeft inderdaad al zoveel belangrijke(re) competities dat ik het ook helemaal niet vreemd zou vinden als ze voor de OS zouden bedanken. Ik denk dat met name de clubs zouden staan te juichen....
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02Maar dat is dan wel het hoogst haalbare toch? :twisted:
Leg ons nu nog eens uit hoe voor een niet-Bhutanese boogschutter met A-status 25 mille slechts een verwaarloosbare fooi is?
ViveLaFrance schreef: 12 dec 2019, 23:02Seksistische sport eigenlijk dat schaatsen :puh:
Even zonder gekheid, welke sport eigenlijk niet? Turnen misschien? Of wellicht beach volleybal, maar dan vermoedelijk juist om alle verkeerde redenen :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Wie doet dat dan?
Euh, jij misschien? ;)
WizardOfOss schreef: 10 dec 2019, 22:16En als een sport zichzelf dan te goed voelt om rekening te houden met de OS, vette pech. Dan doe je als sporter maar niet mee.
WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Tsja, voor een handvol grote commerciële sporten niet, voor het merendeel van de sporten duidelijk wel.
Ook voor veel kleine sporten niet. Zo is tafeltennis bij de Asian Games natuurlijk groter en kwalitatief beter. Wat dacht je van handbal? 24 teams doen op dit moment mee aan het WK. Tijdens de OS van 2020? De helft.

Bettine Vriesekoop zei in haar column al dat een WK winnen moeilijker is in veel sporten. Zelfs Jillert Anema, een coach binnen een kleine sport, zei ooit dat de OS overgewaardeerd zijn en het om een momentopname gaat. Vanwege kwalificatieregels kijk je bij de meeste sporten niet eens naar de beste atleten/teams.
WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Zelfs bij grote sporten als atletiek of zwemmen denk ik dat geen enkele atleet olympisch goud zou willen inruilen voor ongeacht welke hoeveelheid WK-eremetaal.
Misschien niet, misschien wel. Vandaar ook mijn punt om vooral niet te generaliseren dat de OS het hoogst haalbare is/zou moeten zijn.
WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Dus wel de lusten maar niet de lasten?
De eigen kalender niet aanpassen voor een vierjaarlijks evenement vind ik volstrekt logisch. Wanneer zou jij het EK Voetbal dan houden? Uiteraard met goedkeuring van alle (organiserende) landen en niet te vergeten de sponsors die het mogelijk maken. Even verzetten joh, moet kunnen :bonk:

Voor het IOC en Japan zou het trouwens lastig worden als voetbal en de andere grote sporten niet komen opdagen. Ook in Tokio staan de grootste stadions alweer te popelen om deze sporten te ontvangen.
WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Jammer alleen dat alleen de echte topspelers zich dat blijkbaar kunnen veroorloven. Ik kan me nog een eerdere discussie herinneren over Robin Haase, die gelukkig snel was uitgeschakeld op de OS zodat hij onmiddellijk door kon naar een ander toernooi wat hij voor geen (Olympisch?) goud had kunnen missen.
Haase is hooguit een subtopper die nu eenmaal meer werk moet verrichten om zijn positie te behouden. In januari doet hij niet mee aan de kwalificatie voor de Australian Open. Hij verkiest twee challengers. Oftewel, hij wil zijn punten compenseren en puntentotaal uitbreiden via zwak bezette toernooien om zijn ranking op te krikken in een periode waarin 95% van de proftennissers zich op het eerste grand slam focust.

De top heeft daar geen last van, omdat zij makkelijker punten winnen en behouden door structureel goed te presteren tijdens de grootste toernooien. Ook in sport geldt vaak less is more.

Ik zei bewust slimme topspelers, want Bertens bijvoorbeeld behoort tot de top bij de vrouwen, maar heeft dit jaar toch 27 toernooien gespeeld en eindigde als nummer negen van de wereld. Serena Williams speelde tien toernooien en staat slechts een plek lager. Bertens is er dan ook achter dat ze komend seizoen moet doseren. Ze liep naar eigen zeggen achter de feiten aan om de WTA Finals op eigen kracht te halen en voelde daarbij de druk van de concurrentie. Uit mijn hoofd heeft ze daardoor iets van negen toernooien op rij gespeeld :no:
WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Leg ons nu nog eens uit hoe voor een niet-Bhutanese boogschutter met A-status 25 mille slechts een verwaarloosbare fooi is?
Tja, nu pik je een sport eruit. In het algemeen vind ik 25,5k voor het behalen van goud tijdens het grootste commerciële sportevenement een lage beloning in verhouding tot de bedragen die bij andere grote sporttoernooien zijn te verdienen. Morgen begint het WK darts met als hoofdprijs een half miljoen pond.

Misschien voor een boogschieter niet, maar hij/zij bereidt zich toch ook voor? Heeft een trainingsfaciliteit nodig? Misschien een coach erbij? Fysio? Hotels, reizen, eten...
WizardOfOss schreef: 13 dec 2019, 00:07Even zonder gekheid, welke sport eigenlijk niet? Turnen misschien? Of wellicht beach volleybal, maar dan vermoedelijk juist om alle verkeerde redenen :clown:
Tennis natuurlijk! :D Had je kunnen weten :puh: Tennis staat al vrij lang bekend als de sport met gelijke beloning. Bij de US Open sinds 1973. Tot ergernis van een behoorlijk aantal mannelijke tennissers kan ik je melden. Zij gooien het op het fysieke aspect, omdat ze bij de slams best of 5 sets spelen. Ze vergeten dan even dat vrouwen minder ruimte hebben om terug te komen in een wedstrijd en dus meer mentale druk ervaren. Daarnaast stellen de mannen meer aandacht te genereren voor de sport, grotendeels door de aantrekkingskracht van dé topspelers van de laatste 15-20 jaar: Federer, Nadal en Djokovic. Ook dit vind ik een zwak argument, want de vrouwen hebben eveneens dergelijke periodes gekend zonder een hogere beloning.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Euh, jij misschien? ;)
Ik zeg alleen dat je als sporter een keuze moet maken: vind je de Olympische Spelen wel of niet belangrijker dan een lucratief toernooitje in Verweggistan? Vind je die laatste belangrijker, ga dan niet lopen mekkeren over compensatie om tóch op de OS uit te kunnen komen. Wat Bertens blijkbaar dus ook niet gedaan heeft.
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Ook voor veel kleine sporten niet. Zo is tafeltennis bij de Asian Games natuurlijk groter en kwalitatief beter. Wat dacht je van handbal? 24 teams doen op dit moment mee aan het WK. Tijdens de OS van 2020? De helft.
Alsof het aantal deelnemers iets zegt over de kwaliteit. Zie bijvoorbeeld voetbal waar eerder het tegendeel het geval lijkt. Dat het niveau van tafeltennis op de Asian Games hoger is is uiteraard niet zo vreemd door de dominantie van die regio, ze kunnen dan lekker de zwakke rest van de wereld weglaten. Maar toch is er een groot verschil: de OS doe je voor het oog van de gehele wereld. Een WK of continentaal kampioenschap doe je voor de ogen van de liefhebbers van de sport en gaat in de meeste gevallen stilletjes aan de rest van de wereld voorbij.

En uiteraard zal het door onzinnige kwalificatieperikelen best weleens voorkomen dat een bepaalde topper ontbreek (zie Yuri van Gelder in zijn topdagen....), maar dat zijn en blijven toch uitzonderingen.
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Zelfs Jillert Anema, een coach binnen een kleine sport, zei ooit dat de OS overgewaardeerd zijn en het om een momentopname gaat.
Is sport niet per definitie een momentopname? Verschil is voornamelijk dat je met WK's in veel sporten meerdere van die momenten hebt en niet slechts eens in de vier jaar de kans krijgt je te bewijzen. Om naar het schaatsen te kijken, een wedstrijd voor de World Cup is niet moeilijker of makkelijker te winnen dan Olympisch goud. Maakt dat het daarom gelijkwaardig?
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Misschien niet, misschien wel. Vandaar ook mijn punt om vooral niet te generaliseren dat de OS het hoogst haalbare is/zou moeten zijn.
Van een van de grootste schaatsers van ons land hoor je nog steeds geregeld dat hij nooit Olympisch goud heeft weten winnen. Ik kan me niet herinneren dat een groot schaatskampioen ooit is nagedragen dat hij nooit een wereldtitel heeft weten te halen.

Tuurlijk is het ietwat generaliserend, en natuurlijk zullen er uitzonderingen zijn. Maar er is een reden waarom de OS zo groot zijn als ze zijn: daar winnen telt.
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34De eigen kalender niet aanpassen voor een vierjaarlijks evenement vind ik volstrekt logisch. Wanneer zou jij het EK Voetbal dan houden? Uiteraard met goedkeuring van alle (organiserende) landen en niet te vergeten de sponsors die het mogelijk maken. Even verzetten joh, moet kunnen :bonk:
Maar jij zou het dan dus ook volstrekt logisch vinden als bijvoorbeeld Russische of Zweedse voetbalbonden tijdens het EK of WK hun competitie gewoon door zouden laten gaan?
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Voor het IOC en Japan zou het trouwens lastig worden als voetbal en de andere grote sporten niet komen opdagen. Ook in Tokio staan de grootste stadions alweer te popelen om deze sporten te ontvangen.
Denk je dat die stadions het echt uitmaakt welke sport ze mogen ontvangen? Al zouden ze gaan korfballen, dan nog lijken ze gezien de kolossale run op kaarten de grootste stadions nog vol krijgen.
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Haase is hooguit een subtopper die nu eenmaal meer werk moet verrichten om zijn positie te behouden.
Met andere woorden, een systeem wat extreem op de hand van een handvol toppers is en de rest zich de vernieling in laat spelen. Nee, respect voor sporters hoor...
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Tja, nu pik je een sport eruit.
Uiteraard. Ik had ook nog een hele reeks andere sporten eruit kunnen pikken. Jij was degene die stelde dat 25k voor een sporter met A-status niks voorstelde.
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34In het algemeen vind ik 25,5k voor het behalen van goud tijdens het grootste commerciële sportevenement een lage beloning in verhouding tot de bedragen die bij andere grote sporttoernooien zijn te verdienen. Morgen begint het WK darts met als hoofdprijs een half miljoen pond.
Tsja, hoe je ook over darts denkt, het slaagt er helemaal op zichzelf een grote TV-sport (en goksport) te zijn. Dat lukt driekwart van de Olympische sporten niet. Zoals bijvoorbeeld boogschieten. Al moet ik eerlijk toegeven geen idee te hebben met hoeveel een wereldkampioen in die sport naar huis gaat.

Zoals eerder gezegd, het zou wat mij betreft ook zeker meer mogen zijn, maar dat was de discussie niet.
ViveLaFrance schreef: 13 dec 2019, 01:34Tennis natuurlijk!
En geldt die gelijkheid dan ook echt voor alle toernooien? Want ook uit het tennis heb ik toch geregeld kritiek gehoord dat mannen daar nog altijd beter beloond worden dan vrouwen. Of kijk naar het prijzengeld van de grootste grootverdieners, Djokovic versus Serena Williams: $139m voor 77 titels waarvan 16 grand slam, versus "slechts" $92m voor 72 titels waarvan echter liefst 23 grand slam. Toch een opmerkelijk verschil voor een sport waarin sprake zou zijn van gelijkheid....

Daarnaast, je hebt het nu over prijzengeld. Wat bij schaatsen in ieder geval bij de diverse WK's ook gelijk is. Maar iets zegt me toch dat het enorme verschil tussen de inkomsten van Kramer en Wüst vooral door andere factoren bepaald wordt. Al is het alleen maar omdat ik niet geloof dat een schaatser (m/v) dergelijke bedragen aan prijzengeld in een jaar bij elkaar kan schaatsen, wetende dat een denkbeeldige nieuwe Eric Heiden die zowel het WK sprint als allround wint én het WK afstanden totaal domineert nog maar net door de halve ton dollars heen gaat.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door nvdw »

Zat vanmiddag een stukje NK Afstanden te kijken (1000m vrouwen). Met wederom een hoofdrol voor de starter. Sorry dat het weer een rant moet worden maar ik heb die man vaker op Thialf zien ‘afschieten’ en elke keer is het weer raak. Tussen ‘ready’ en het startschot laat hij zo achterlijk veel tijd vallen dat het vanzelf fout gaat.

Blijkbaar is het zijn interpretatie van de startprocedure dat je eerst vier (!) of zelfs vijf (!!!!) seconden als een zoutpilaar moet blijven staan voordat-ie afschiet. Probeer dat maar eens als je op twee strookjes staal op IJS staat met de spanning in je lijf. Wordt Anice Das afgefloten voor - ja wat, eigenlijk, een lichtjes trillende onderarm ofzo? Ik kon het zelfs in de herhaling niet waarnemen.

En vaste prik: na een valse start volgt een kutstart, want niemand die het risico wil lopen om de tweede te zijn want dan lig je eraf (hallo Jorien ter Mors).
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Darts wordt door sommigen nog niet beschouwd als sport, maar als het gaat om modern denken is deze wereldsport zijn tijd vooruit door wederom vrouwen mee te laten doen aan het WK. Kan prima! :yes: Rond de feestdagen probeer ik het altijd een beetje te volgen. Eén ding is duidelijk: darts kan niet zonder publiek. Wat een troosteloos gebeuren :nopompom: Zeker als het niveau abominabel is. Nog even en Stompé en Scholten denken weer aan trainen :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Ik moet dan toch ook even terugdenken aan een EK of WK softtip darts wat ik lang geleden ooit bij Eurosport heb gezien. In een studio met direct naast de baan een kleine tribune waar welgeteld 10 mensen zaten. En iedereen doodstil uiteraard. De deelnemers voldeden qua postuur daar dan wel iets meer aan het beeld van hoe een "atleet" eruit hoort te zien. En qua niveau leken ze ook niks onder te doen voor de toenmalige BDO-toppers. Dus al met al veel meer iets wat veel meer aan een echte sport doet denken. Nee, met dat in gedachte wil ik eigenlijk niet eens dat darts als een echte sport wordt beschouwd. Het feit dat het een uit z'n krachten gegroeid kroegspelletje is is nu juist de charme ervan.

Wat betreft vrouwen die met de mannen meedoen: dat doet me denken aan de discussie rond de W series in de racerij. Totaal andere sport uiteraard, maar ook in de racerij is het twijfelachtig of vrouwen op fysiek vlak inherent een achterstand op mannen hebben. De realiteit is desondanks toch dat ze aan de top niet of nauwelijks een rol spelen. Maar of je dat dan weer op gaat lossen door ze hun eigen toernooi/klasse te geven? Wat dat betreft heeft de BDO ook uiteraard jarenlang laten zien hoe het niet moet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Spektakel op de judomat. Grol vs Meyer. Een strijdlust die je zelden ziet bij Nederlandse sporters :clap:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Jeffrey Herlings is voor de tweede keer wereldkampioen :oranje: Het was spannend tot en met de slotrace.

Nou Max, goed voorbeeld doet goed volgen ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Een slotrace in alle anonimiteit op woensdagmiddag....wie heeft bedacht dat dat een goed idee was?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie