Overige Sport

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Overige Sport

Bericht door Martin »

Ik had het ook logischer gevonden als Dafne Schippers had gewonnen. Misschien de volgende keer het stemadvies op atletiek laten uitgaan. :silent: Overigens bevreemd mij het een beetje dat je de internationale erkenning van Wüst weer wel verwelkomt. Daar mist iets van logica. Ik moet echter toegeven dat mijn eerste reactie ook zoiets was. Of eigenlijk meer "dan heeft Nederland blijkbaar toch de juiste sportvrouw van het jaar aangewezen".

Misschien was Robben niet de beste op het WK, maar Messi was het zeker niet. Wie was volgens jou de beste?
Stap eens op de fiets
weer een forummer
.
.
Berichten: 2458
Lid geworden op: 14 feb 2010, 22:27
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door weer een forummer »

Martin schreef: Misschien was Robben niet de beste op het WK, maar Messi was het zeker niet. Wie was volgens jou de beste?
Die begrijp ik ook niet. Verklaar je nader, Chris.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Overigens bevreemd mij het een beetje dat je de internationale erkenning van Wüst weer wel verwelkomt. Daar mist iets van logica.
Nou verwelkomen? Ik zeg alleen dat het leuk is voor haar. In elk geval Williams had uiteraard voor Wüst moeten staan. Serena tennist een compleet jaar, Ireen doet aan seizoenssport. Vind ik een verschil.
Martin schreef:Ik moet echter toegeven dat mijn eerste reactie ook zoiets was. Of eigenlijk meer "dan heeft Nederland blijkbaar toch de juiste sportvrouw van het jaar aangewezen".
Het speelveld speelt daarin ook een rol naar mijn mening. Ik denk dat in internationaal perspectief Wüst, beste Olympiër, meer indruk heeft gemaakt dan in Nederlands perspectief. Wij zijn redelijk 'gewend' aan een goed presterende Wüst. Blijft uiteraard knap, buiten kijf, maar de prestaties van Dafne Schippers waren voor mij bijzonderder.
Martin schreef:Misschien was Robben niet de beste op het WK, maar Messi was het zeker niet. Wie was volgens jou de beste?
Volgens mij had het Duitse elftal wel een aantal opties. Neuer, Kroos, Hummels waarvan ik de laatste had gekozen. Overigens vond ik Messi boven Robben staan, want bepalender. Hij heeft twee wedstrijden beslist. Arjen was duidelijk de leider van Oranje, maar een bepalende rol heb ik niet gezien. Hij nam de rest op sleeptouw.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Overige Sport

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef:
Martin schreef:Overigens bevreemd mij het een beetje dat je de internationale erkenning van Wüst weer wel verwelkomt. Daar mist iets van logica.
Nou verwelkomen? Ik zeg alleen dat het leuk is voor haar. In elk geval Williams had uiteraard voor Wüst moeten staan. Serena tennist een compleet jaar, Ireen doet aan seizoenssport. Vind ik een verschil.
Aan dat pieken moest ik echter ook denken bij Epke Zonderland ten opzichte van Arjen Robben. Die moet er elke week staan en vaak meerdere keren per week. Ook op het WK zijn het veel finales achter elkaar. Natuurlijk blijft het een teamsport en lukt het de ene keer beter dan de andere keer.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Je kunt het inderdaad van meerdere kanten bekijken. Bij Robben heb ik ook altijd het gevoel dat hij zich beter voelt in München, omdat hij omringd wordt door meer spelers van zijn niveau en daardoor bepalender kan zijn. In Oranje draagt hij het spel, maar hij is juist een speler die deels gedragen moet worden, zoals Messi bij Barca. Net als Arjen speelt ook hij voor Argentinië in een 'minder' team.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Overige Sport

Bericht door HondArd »

Niet alleen mooie prestaties van Max dit weekend, ook de judoka's hebben zich van hun beste kant laten zien.
De Telegraaf schreef:Judogoud Van ’t End in Samsun

Van onze Telesportredactie
Oranje boven in Turkije. Tijdens de Grand Prix in Samsun was niemand opgewassen tegen Noël van ’t End. De 23-jarige judoka rekende in de finale van de gewichtsklasse tot 90 kilogram af met Aleksandar Kukolj uit Servië. Hij scoorde twee keer een yuko.
Van ’t End versloeg op weg naar de eindstrijd Aigars Milenbergs (Letland), Tsogtgerel Khutag (Mongolië), Sherali Juraev (Oezbekistan) en Li Kochman (Israël). Voor de Nederlander was het de tweede Grand Prix-zege. Afgelopen november was hij de beste in het Chinese Qingdao.
De Oranje-equipe in Samsum was dit weekeinde goed voor vijf medailles. Anicka van Emden (-63 kilogram) pakte net als Van ’t End een gouden plak. Sanne Verhagen (-57 kilogram) voegde een zilveren medaille aan haar palmares toe, terwijl Juul Franssen (-63 kilogram) en Dex Elmont (-73 kilogram) brons veroverden.
Henk Grol (-100 kilogram) stelde teleur. Hij liet zich in zijn openingspartij verrassen door de Hongaar Miklos Cirjenics.
Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

En weliswaar zonder Nederlands succes, maar ik heb vanmiddag toch echt zitten genieten van Gent-Wevelgem.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Overige Sport

Bericht door Martin »

Gent-Wevelgem was inderdaad mooi om te volgen. De MotoGP 's avonds ook. Samen met de F1 was het een mooie sportdag. Een goede manier om de interland van zaterdag snel te vergeten.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Niet alleen mooie prestaties van Max dit weekend, ook de judoka's hebben zich van hun beste kant laten zien.
Mooi, want de judobond ligt volledig overhoop met zijn leden en de sport zit mede daardoor in een dal.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Vechten ze elkaar de tent uit?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie