Overige Sport

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Werd er geschaatst? Het was deze week terrasweer :loveit: Nog een voordeel van de klimaatverandering, een korter schaatsseizoen :clown: Op den duur mag Kramer alles zelf gaan organiseren :lol:

Sablikova gewonnen dus? Ik kan er niet naar kijken. Een gemaakte schaatster. Dan liever Pechstein, met of zonder doping.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, gezien jouw afkeer voor sporten waar geen miljoenen in omgaan verbaast deze reactie me niks...

Maar wellicht zou je willen toelichten wat er "gemaakt" is aan Sablikova? :bonk:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Wat ben je toch weer snel van slag als het over het heilige schaatsen gaat :twisted:

Ik houd van diverse sporten, of ze nu commercieel zijn of niet. Het schaatsen volg ik inderdaad niet, maar de verhalen op de achtergrond mag ik graag lezen en het lijkt er sterk op dat Nederland blind is voor de problematiek binnen het schaatsen. Continu wijzen naar de ISU lijkt me onverstandig.

Wat betreft Sablikova, zij oogt als een houten klaas en haar anorexia-achtig voorkomen staat ver af van wat ik als normaal beschouw voor een topschaatsster. Gemaakt dus. Misschien zit ze ook aan de astma-pillen?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Jij dacht toch niet dat tennis de enige heilige sport is? :devil:

Maar zonder gekheid, ik vind het toch vreemd dat je niet eens de moeite neemt om te kijken, maar vervolgens een van de grootste schaatskampioenes van deze tijd die op fenomenale wijze (2 WR's in suboptimale omstandigheden!) de titel wist te pakken afkat omdat haar voorkomen je niet aanstaat. Ik ben al lang blij dat een Serena Williams zich niet in een schaatspak wurmt, waarschijnlijk zou dan ook het laatste beetje publiek bij de aanblik daarvan gillend de hal uit rennen...

En of Nederland blind is? Volgens beseft iedereen verdomd goed dat de sport internationaal betere tijden heeft gekend. En gaan we zonder morren mee in de diverse veranderingen, en dragen we zelf ons steentje bij door onze kennis niet voor onszelf te houden. Maar wat wil je nog meer? Dat Roest op dubbele ijzers gaat rijden om de rest een kans te geven of zo?

Ik heb in ieder geval een prachtig allround-toernooi gezien, over de dames had ik het al gehad, maar ook bij de heren was het tot het einde spannend. Roest lijkt een ggroot kampioen in wording, maar met Sverre Lunde Pedersen lijken de Noren ook weer echt terug aan de top. Dat gaat de komende jaren een mooie strijd opleveren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Dat je één van de grootste sportvrouwen allertijden op seksistische wijze in een negatief daglicht zet om je punt te maken, zegt genoeg. Je bent een typische blinde kaaskop die schaatsen als belangrijk beschouwt en zich aangevallen voelt wanneer iemand een ander geluid laat horen. Wakker worden! Schaatsen stelt geen ene moer voor! Tijdens het Sportgala vorig jaar is daar veelvuldig over gesproken door allerlei journalisten en media. Eindelijk durft men in Nederland kritisch te kijken naar deze nationale sport. Als het zo doorgaat wordt schaatsen geschrapt als wintersport. De ISU is inmiddels druk bezig om de toernooien anders in te delen. Tijden veranderen. Bij de Zomerspelen van 2024 wordt bijvoorbeeld breakdance geïntroduceerd. Nederland mag het IOC danken dat schaatsen de olympische status nog niet is kwijtgeraakt, deels natuurlijk door een gebrek aan wintersporten. In het verleden waren echter inlineskaters nodig om van schaatsen een internationale sport te maken.

Uiteraard heb ik Sablikova weleens gezien, anders kan ik niet oordelen. Die spillebeentjes, die armpjes, die billetjes, die smalle taille, het klopt gewoon niet voor een schaatsster. Niemand is gemiddeld, maar nu je toch Serena erbij betrekt, ik kan diverse andere tennissters noemen die haar figuur hebben. Noem één schaatsster die het lichaam van Sablikova heeft? Dat ze ook wielrent kan geen reden zijn gezien andere atleten die beide sporten combineren.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Wacht even: Sablikova puur op haar ietwat afwijkende uiterlijk afbranden is bon ton, maar EXACT hetzelfde doen met Serena Williams is ineens seksistisch? Nee, het blijk maar weer dat geen sport heiliger is dan tennis....
(En ja, ik gooide er een dosis politiek incorrecte humor in die direct aansluit op de problematiek in het schaatsen. Sorry, ik was even vergeten dat daar in een serieuze sport als tennis absoluut geen ruimte voor is.)

En of het uiterlijk van Sablikova echt zo vreemd is? Het doet me wel denken aan de echte ouderwetse klimgeiten in het wielrennen, daarvan vraag je je ook af of ze niet wegwaaien. En in zekere mate levert zij op eenzelfde wijze haar prestaties: niet op kracht, maar 100% op souplesse en duurvermogen. Ook precies waarom zo wel zo MOET excelleren op de langste afstanden, want een fatsoenlijke 500 zal ze domweg nooit kunnen rijden, daar heeft ze domweg de kracht niet voor. Het feit dat ze onder suboptimale omstandigheden in de herfst van haar carrière in één weekend in staat is twee wereldrecords te rijden lijkt dan toch te bewijzen dat dit voor haar het optimale lichaam is. Net zoals de toch ook niet echt doorsnee bouw van Williams blijkbaar voor haar ook werkt. Wie zijn wij om dan anders te beweren?

En uiteraard ben ik me ook best bewust dat het schaatsen in zwaar weer zit. Maar leg me nu eens uit waarom we er dan nu het nog kan niet meer van zouden mogen genieten? Waarom zou elk woord wat over schaatsen uitgesproken wordt negatief moeten zijn? Ik heb dit weekend topsport van de mooiste soort gezien, mensen die hun grenzen verleggen, en daar geniet ik van. Dat jij de waarde van een sportieve prestatie uitsluitend afmeet aan de populariteit van de sport moet je lekker zelf weten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

En ook dit weekend weer lekker genieten van deze non-sport. De 5K bij de mannen was sterk maar leverde nog geen echt vuurwerk op, de 500 meter des te meer. Toch wel sneu voor Tatsuya Shinhama: duik je toch even aardig onder het wereldrecord, gaat al een paar minuten later Pavel Kulizhnikov er doodleuk nog een stuk onderdoor. En dat nota bene na een ietwat matige start, en dan sowieso met ruim 62 in het uur de laatste binnenbocht door moeten. En dan toch bijna 4 tienden onder z'n eigen oude WR duiken, met daarbij als eerste ooit een volle ronde onder de 24 seconden.

Nu de grote vraag: kan hij morgen, dan met een laatste buitenbocht, nóg sneller?

EDIT: en Sablikova doet het weer op de 3K. Vorige week nog een paar tienden van een 13 jaar oud record af, nu een hele dikke seconde. Klasbak(je).

EDIT 2: King Kjeld :oranje:
(en gelukkig voor hem geen Shinhama'tje, hoewel ook Krol en Verbij nog onder het oude WR van Shani Davis doken)

EDIT 3: Japan en wereldrecords blijkt geen gelukkige combinatie. Duiken eerst zowel Takagi als Kodaira onder de oude modiale toptijd van laatstgenoemde. Staat een rit later Bowe aan de start...

Maar goed, op de eerste dag dus op 4 van de 6 afstanden een wereldrecord, en sowieso in totaal 9 schaatsers die onder de oude records duiken. Het gaat hard, héél hard....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

En we gaan vandaag gewoon op dezelfde toer verder met de 1500...

Hoe was dat gezegde ook alweer? Revenge is a dish best served cold? Gisteren had Takagi nog de pech dat haar wereldrecord direct weer door Bowe verbroken werd, vandaag zijn de rollen precies omgekeerd. Wüst mocht vanaf de eerste rang toekijken, reed ook een geweldige rit maar kwam er desondanks niet aan te pas.

En dan wederom Kjed Nuis versus Thomas Krol, nu in een directe strijd, en beiden sneller dan het oude WR. Maar ook wederom dezelfde winnaar. Net niet onder de 1.40, maar wel een waanzinnige race waarvan de eerste kilometer nota bene sneller was dan het WR van gisteren :bonk:. En de rest? Welke rest...

EDIT: geen WR op beide 500's. Kodaira zat er wederom in de buurt, maar weer net niet genoeg. Bij de mannen echter een schandalige wanvertoning. Shinhama wist zich nog nipt te verbeteren, wat toch verwachtingen schepte voor de laatste rit met Kulizhnikov. Die samen met landgenoot Murashov rustig op z'n elfendertigst een rondje reed en ruimschoots als laatste eindigde. Logischerwijs onder boe-geroep van het publiek. Hij pakt er wel het WB-klassement en bijbehorende centen mee, maar dit was een belediging voor de sport. Als hij dan vandaag niet wou schaatsen, geef hem dan aan het begin van volgend schaatsseizoen ook maar een paar weekenden vrijaf...

En speciaal om onze Chris een plezier te doen wordt er verder geen kostbare TV-zendtijd meer verspild aan de mass start. Nu dus nooit meer klagen dat de NOS teveel aandacht aan het schaatsen geeft :devil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Overige Sport

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef: 06 mar 2019, 00:35 Dat je één van de grootste sportvrouwen allertijden op seksistische wijze in een negatief daglicht zet om je punt te maken, zegt genoeg. Je bent een typische blinde kaaskop die schaatsen als belangrijk beschouwt en zich aangevallen voelt wanneer iemand een ander geluid laat horen. Wakker worden! Schaatsen stelt geen ene moer voor!
Voor iemand die zo voor "het verschil" is vind ik de aversie tegen schaatsen op zijn zachtst gezegd nogal vreemd. Dat het schaatsen "geen ene moer" voorstelt en daarom wereldwijd niet meer zo populair is zou voor jou eigenlijk een pluspunt moeten zijn. Wij (veel Nederlanders dan) vinden het schaatsen nog steeds leuk, laat Nederland dan maar lekker verschillend zijn ten opzichte van de rest van de wereld.

En in navolging op het "lichaam aanpassen op de sport" discussie.... Inge de Bruijn heeft ooit haar borstomvang in grote mate weggetraind om sneller te kunnen zwemmen. En niet zonder succes, bleek wel tijdens de OS in Sydney.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 06 mar 2019, 01:06 Wacht even: Sablikova puur op haar ietwat afwijkende uiterlijk afbranden is bon ton, maar EXACT hetzelfde doen met Serena Williams is ineens seksistisch? Nee, het blijk maar weer dat geen sport heiliger is dan tennis....
(En ja, ik gooide er een dosis politiek incorrecte humor in die direct aansluit op de problematiek in het schaatsen. Sorry, ik was even vergeten dat daar in een serieuze sport als tennis absoluut geen ruimte voor is.)
Politiek incorrect zal me worst zijn, je kunt ook niet over tennis of een tennisster beginnen als het over schaatsen gaat ;) Ik benader Sablikova niet seksistisch, ik vind haar lichaam atypisch voor een schaatsster. Zie je het verschil? ;)
WizardOfOss schreef: 06 mar 2019, 01:06 En uiteraard ben ik me ook best bewust dat het schaatsen in zwaar weer zit. Maar leg me nu eens uit waarom we er dan nu het nog kan niet meer van zouden mogen genieten? Waarom zou elk woord wat over schaatsen uitgesproken wordt negatief moeten zijn? Ik heb dit weekend topsport van de mooiste soort gezien, mensen die hun grenzen verleggen, en daar geniet ik van. Dat jij de waarde van een sportieve prestatie uitsluitend afmeet aan de populariteit van de sport moet je lekker zelf weten.
Je begrijpt het nog steeds niet hè? Populariteit van een sport zegt me niks. Het gaat om de overdreven benadering van en waardering voor prestaties binnen een sport die zelfs in eigen land de nodige problemen kent. Maar 'we' winnen weer, dus de problemen zien 'we' niet. Dat wegkijken is typisch voor de Nederlandse sportcultuur waar niet alleen het schaatsen last van heeft.
HondArd schreef: 17 mar 2019, 11:35Voor iemand die zo voor "het verschil" is vind ik de aversie tegen schaatsen op zijn zachtst gezegd nogal vreemd. Dat het schaatsen "geen ene moer" voorstelt en daarom wereldwijd niet meer zo populair is zou voor jou eigenlijk een pluspunt moeten zijn. Wij (veel Nederlanders dan) vinden het schaatsen nog steeds leuk, laat Nederland dan maar lekker verschillend zijn ten opzichte van de rest van de wereld.
Mag ik dit een 'Ardiaanse' redenering vinden? Ik ben de eerste die meer verschil toejuicht in het schaatsen ;) (Icederby is een begin met, hoe verrassend, vooral een commercieel belang voor de deelnemers :angel:)
HondArd schreef: 17 mar 2019, 11:35En in navolging op het "lichaam aanpassen op de sport" discussie.... Inge de Bruijn heeft ooit haar borstomvang in grote mate weggetraind om sneller te kunnen zwemmen. En niet zonder succes, bleek wel tijdens de OS in Sydney.
Dat is inherent aan zwemmen (en atletiek).
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie