Overige Sport

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Het schaatsen mag wel oppassen in Nederland, want shorttrack krijgt meer aandacht :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Daarom wordt dat in een klein zaaltje met slechts 3.000 plaatsen gehouden?
Maar die zat wel vol in tegenstelling tot de Adler Arena waar genoeg lege plekken waren te zien tijdens de OS.
Maar daar konden dan ook aanzienlijk meer mensen in de zaal. We zullen ook nooit weten of Curling wél structureel 8.000 bezoekers getrokken zou hebben, maar ofwel de organisatie van Sotsji heeft die interesse zwaar onderschat, of dit is gewoon wat het is. In Vancouver was de zaal nog dubbel zo groot, geen idee of die structureel vol zat.
ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:(kan jij zonder Googlen ook maar één van die vijf sporten noemen?)
Zwemmen zeker weten. De rest? Lastig. Is het niet een mix van sporten die je niet bij elkaar zou verwachten? Ook iets met schieten dacht ik à la biathlon, maar dan niet op ski's natuurlijk.
Dat valt nog niet tegen, ik had destijds überhaupt niet van de sport gehoord, terwijl het toch als sinds 1912 onderdeel van de OS is. Voor de volledigheid: schermen, 200m zwemmen, paardspringen met een door loting toegewezen paard, en 4x800m lopen met tussendoor inderdaad schieten.
ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Als ik naar de WK's Shorttrack kijk, buiten de OS toch de belangrijkste wedstrijden, dan worden die veelal ook gehouden in accommodaties met ruim onder de 10.000 plaatsen, ook niet heel indrukwekkend dus.
De Adler Arena haalt de 10.000 volgens mij ook niet en dat was een OS-stadion.
Klopt, maar aangezien shorttrack volgens jou zoveel populairder is zou je ook verwachten dat ze het dan ook in fatsoenlijke accommodaties zouden houden.
ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Ben ik nu toevallig die ene Koreaanse schaatsliefhebber tegen het lijf gelopen, of leeft het daar stiekem toch wel een beetje?
Kom op, geen Maurice de Hond redeneringen :puh:
Hond? In Korea? Kijk maar uit, die vreten ze op!
(dat was ook het mooie met het WK voetbal daar, de enige die "hondenlul!" riep was de snackverkoper)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Voor de volledigheid: schermen, 200m zwemmen, paardspringen met een door loting toegewezen paard, en 4x800m lopen met tussendoor inderdaad schieten.
Och jee wat een combinatie :D Zou leuk zijn als de ruiters naar de paarden toe zouden moeten rennen à la le Mans, vanuit het zwembad :clown:
WizardOfOss schreef:Klopt, maar aangezien shorttrack volgens jou zoveel populairder is zou je ook verwachten dat ze het dan ook in fatsoenlijke accommodaties zouden houden.
Het moet natuurlijk wel kijkersvriendelijk blijven. Shorttrack wordt gedaan op een korte baan, bij schaatsen zit je vooralsnog vast aan 400 meter.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Och jee wat een combinatie :D Zou leuk zijn als de ruiters naar de paarden toe zouden moeten rennen à la le Mans, vanuit het zwembad :clown:
En dat je dan naar keuze met degen of pistool de concurrentie kan uitschakelen :lol:
ViveLaFrance schreef:Het moet natuurlijk wel kijkersvriendelijk blijven. Shorttrack wordt gedaan op een korte baan, bij schaatsen zit je vooralsnog vast aan 400 meter.
Shorttrack wordt van oorsprong gedaan op ijshockeybanen, er zijn volop ijshockeystadions waar ruim over de 15.000 toeschouwers in passen. Dus geen enkele reden om een WK voor slechts 5.000 toeschouwers te organiseren. Uitgerekend hier in Nederland, waar shorttrack maar een sport in de marge is, wordt dan toch even Ahoy ingeschakeld.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Mooi toch om shorttrack in Nederland meer op de kaart te zetten? De vraag is echter of de ruim 8.000 zitplaatsen in sportpaleis Ahoy gevuld gaan worden. Zie de WK hockey, bij Nederlandse duels zat het bomvol, maar ik heb samenvattingen van een aantal duels gezien waarbij het troosteloos was. En dat voor een WK...
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb niks met paardrijden, maar zat zonet toch op het puntje van mijn bank tijdens de finale van het springen. Jeroen Dubbeldam werd wereldkampioen door vier foutloze ritten af te leggen waarvan drie op een vreemd paard :thumbup:

Bij verschillende disciplines stond de nieuwe Discovery Sport al te pronken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Overige Sport

Bericht door HondArd »

Niet verkeerd. Paardrijden is ook niet "mijn ding" maar elk Nederlands sportief succes is er 1 :oranje:
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb het helaas niet live kunnen zien, want ik was onderweg, maar vanmorgen werd Epke Zonderland opnieuw wereldkampioen. Wat een klasbak! :worshippy: :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Overige Sport

Bericht door HondArd »

Ik hoorde het ook, erg goede prestatie.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Terwijl ik mails doorneem zit ik het PDC WK darts te kijken. Voormalig captain van het Davis Cup-team, Tjerk Bogstra, zit aan tafel. Onderwerp van gesprek zojuist was het NOS NOC*NSF Sportgala waar wereldkampioen Michael Van Gerwen niet voor was uitgenodigd. Hij schijnt daar gepikeerd over te zijn. Logisch, want Raymond van Barneveld werd na zijn eerste wereldtitel wel uitgenodigd. Bij de koning mocht Mighty Mike eerder dit jaar wel aanschuiven, maar een sportgala dat wekenlang heeft lopen pronken met hoeveel wereldkampioenen Nederland dit jaar erbij heeft gekregen weigert darts serieus te nemen. Nee, het is geen voetbal en nee, het is geen mondiale sport, maar behendigheidssport is óók sport. Als ik Michael was zou ik niet treuren, het gala was een farce. Niks ten nadele van de voetbalprestaties, maar alle prijzen waren goedmakertjes na het negeren van voetbal de afgelopen jaren. Ach gut, Robben werd (mijns inziens terecht) niet verkozen tot de beste voetballer van het WK, dus geeft Nederland hem een trofeetje. VI sprak er vrijdag ook over. Oké, Derksen noemt turnen een B-sport, "acrobatiek voor in het circus", omdat het commercieel niet gelijkwaardig is aan het Heilige Voetbal, maar in hetzelfde programma meldde Valentijn Driessen dat stemmers het advies kregen om het voetbal meer te belonen. Pardon? En de NOS besteedt anderhalf uur aan deze soap? Aanpassen of afschaffen!

Mijn persoonlijke Sportman van het Jaar was Epke Zonderland. Presteert als geen ander onder hoge druk. Voor de Sportvrouw van het Jaar had ik voor Dafne Schippers gekozen. Hebben we een keer succes in het atletiek... :bonk: Oh wacht, het schaatsen mocht natuurlijk niet volledig ondergesneeuwd raken. Dat Wüst goed is weten we inmiddels wel. Leuker voor haar was de internationale prijs van Sportvrouw van het Jaar. Toch een beloning voor haar prestaties bij de OS. Ze eindigde voor dames als Serena Williams.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie