Overige Sport

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Maarten van der Weijden :worshippy: :clap: :oranje:

Sportman van het Jaar 2019, lijkt me duidelijk!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Deze keer niet door het ijs gezakt :clown:

Maareh, ik stem inderdaad voor. Soms heb je geen tegenstanders nodig om een machtige prestatie te leveren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Maarten wordt het niet. De jury houdt van appels met peren vergelijken en heeft zich ook nu weer voor schut gezet door onder andere een wereldkampioen judo (behaald in Japan waar volgend jaar de OS worden gehouden) te negeren. Mocht Verstappen ooit daadwerkelijk wereldkampioen worden, wat moeten ze dan doen? Standbeeld bij het inmiddels controversiële circuit van Zandvoort?

De genomineerden...

Man: Van der Poel, Verstappen, Van Dijk
Vrouw: Hassan, Schulting, Van Vleuten
Team: Ajax, Oranjevrouwen, teamsprinters baanwielrennen, roeiers dubbelvier
Paralympisch: De Groot, Kampschreur, Plat

Wat ik denk? Van der Poel, Van Vleuten en teamsprinters baanwielrennen.
Wat ik hoop? Van Dijk, Hassan en Ajax.

De paralympische sporten volg ik te weinig om goed te kunnen oordelen. Ze mogen allemaal winnen!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

Iets zegt me dat ook Verstappen zelf hier totaal niet op zit te wachten. Hoezeer het jaar ook boven verwachting is geweest en hij zich nu definitief heeft bewezen als voornaamste uitdager van Hamilton, van daadwerkelijk meestrijden om de titel was nog steeds geen sprake. Hij was de snelste niet-Mercedes, niet meer en niet minder. Alleen al daarom zou het nooit van die andere twee mogen winnen, die beiden een nauwelijks nog te overtreffen jaar hebben meegemaakt.

Bij de vrouwen zou ik met alle drie als winnares prima kunnen, en bij de teams kan je toch haast niet om de voetbalsters (m/v) heen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Overige Sport

Bericht door Martin »

Niet alleen "iets" zegt dat, Verstappen zegt dat zelf eigenlijk ook. Hoewel hij het niet altijd uitspreekt. Voor hem telt alleen WK worden. Daarnaast vond hij vorig jaar dat Herlings ondergewaardeerd werd, terwijl die wel wk was.

Overigens vond ik het seizoen van Ajax knapper dan het toernooi van de leeuwinnen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 06 dec 2019, 22:01Alleen al daarom zou het nooit van die andere twee mogen winnen, die beiden een nauwelijks nog te overtreffen jaar hebben meegemaakt.
Zeg nooit nooit. In 2016 won Verstappen van Van Rijsselberghe, Weertman, Dumoulin en Kramer.
Martin schreef: 07 dec 2019, 15:06 Niet alleen "iets" zegt dat, Verstappen zegt dat zelf eigenlijk ook. Hoewel hij het niet altijd uitspreekt. Voor hem telt alleen WK worden. Daarnaast vond hij vorig jaar dat Herlings ondergewaardeerd werd, terwijl die wel wk was.
Verstappen zou in de jury moeten zitten. Tenminste iemand die topsport op waarde kan schatten.

Nu ben ik allesbehalve fan van Bertens, maar de qua ranglijst beste Nederlandse tennisster ooit die een aantal grote titels rijker is in een mondiale sport stond niet eens op de shortlist :bonk:
Martin schreef: 07 dec 2019, 15:06Overigens vond ik het seizoen van Ajax knapper dan het toernooi van de leeuwinnen.
Zeker weten!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Overige Sport

Bericht door Martin »

Over Bertens werd dan gezegd dat ze een selectie moeten maken en niet iedereen op de lijst kan. De lijst bij de mannen was echter langer dan bij de vrouwen. Wielrenner Jan-Willem van Schip vond het zelf hilarisch dat hij op de lijst stond. Hij had overigens wel een WK titel op de baan gepakt. Nu zijn daar verschillende onderdelen en dus meerdere titels te behalen, dus heel zeldzaam is het dan ook weer niet.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Overige Sport

Bericht door ViveLaFrance »

Oh dat had ik niet eens meegekregen, maar geeft wederom aan dat de organisatie zichzelf tegenspreekt. Bertens heeft sterk gereageerd door de gebrekkige financiële compensatie omtrent deelname aan de Olympische Spelen aan de kaak te stellen. Ik zou bijna fan worden! :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Overige Sport

Bericht door Martin »

Bertens heeft die geldvraag ondertussen ontkent. Net zoals ze eerder ontkende vanwege Haarhuis niet aan de fed-cup te willen deelnemen. Ik vraag me af wie die verhalen in de wereld brengt.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Overige Sport

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 08 dec 2019, 20:56Bertens heeft sterk gereageerd door de gebrekkige financiële compensatie omtrent deelname aan de Olympische Spelen aan de kaak te stellen.
Even los van of het al dan niet waar is (hopelijk dus niet), waarom zouden sporters eigenlijk gecompenseerd moeten worden voor de OS? Uiteraard moeten de kosten om te kunnen deelnemen vergoed worden, dat spreekt voor zich, maar meedoen aan de spelen doe je toch omdat daar winnen de hoogst haalbare eer is? Met een extra financiële beloning voor eremetaal. Méér "compensatie" zou toch totaal van de zotte zijn?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie