WEC

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Vast, maar het gaat nu om Toyota. Geen reden voor een 'Lennietje' ;)
Tsja, ik wou alleen maar aangeven dat dé dominante speler van de afgelopen 25 jaar ook niet zomaar in die positie kwam. Succes moet ergens beginnen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

@Ard, ik lees in dit topic dat je in 2014 naar Le Mans bent geweest. Ik zit dit te overwegen voor 2019. Hoe heb jij het aangepakt?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Le Mans is zeker een aanrader. Ik heb het toen via Tickettravel geregeld. Die bieden omtrent Le Mans diverse arrangementen en ik heb toen enkel een bezoek aan de race gedaan. Het was een bus heen en terug, de bus kent verschillende opstapplaatsen en hoe dichter bij het zuiden hoe later je opstapt (en bij terugkomst hoe eerder je uitstapt). Ik ging vanuit Breda en dat was in de nacht van vrijdag op zaterdag opstappen en van zondag op maandag uitstappen. Ruim voor aanvang van de race komt de bus in Le Mans aan en een paar uur na het einde van de race vertrekt die weer. Dan kan je er al dan niet een hotelovernachting bijboeken. Neem je die dan word je op een vaste tijd ’s avonds opgehaald en op een vaste tijd ’s ochtends weer bij het circuit afgezet. Ik heb er toen voor gekozen om bij de baan te blijven. De bus waar ik mee kwam stopte vrij dicht bij het circuit (parkeerplaats rechts van het beurs en conferentiecentrum, zie kaart) en bleef daar de hele race staan en je kon er altijd naar terugkomen. Ik heb daar toen voor een paar uur geslapen en heb een heel deel van de nachtelijke activiteit mee kunnen pikken. Je hebt verder keuze of je er een tribunekaart bij wil en dan kan je ook nog kiezen welke (ik zat bijna recht tegenover de Toyota pits, als ik het goed heb tribune nr. 21), zoals ik het zie wel enkel rondom start/finish en Dunlop-brug. Je bent echter binnen redelijke grenzen vrij om te gaan en te staan waar je wil maar de tribune die jij dan hebt gereserveerd kan je altijd naar terugkomen. Men controleert streng op mensen die er geen kaartje voor hebben, enkel diep in de nacht knijpt men een oogje toe.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Die bus via tickettravel had ik ook al naar zitten kijken. Omdat ik las dat je 's avonds was vertrokken, kreeg ik al het idee dat je daar gebruik van had gemaakt. Afgelopen weekend was via dezelfde organisatie. Het slapen is het gene waar ik het meeste tegenaan zitten te kijken. Dat wordt gewoon 3 nachten achter elkaar behelpen.

Misschien eerst maar eens de 6 uur van Spa helemaal bijwonen, begin mei.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Gebrek aan slaap hakte er bij mij ook in. Als je echter de juiste middelen meeneemt (nekkussen) kan je in de bus heen en terug al veel inhalen. Als je de race zelf helemaal wil volgen (een paar mensen uit mijn groep deden dat) dan zou ik er rekening mee houden dat het 's nachts erg koud kan worden. En dat komt dan dubbel aan omdat je lijf dan schreeuwt om slaap. Neem dus ook wat warms mee, ook al is het overdag lekker weer.

Ik ga dit jaar overigens nog naar de ELMS op Spa-Francorchamps. Jaarlijks uitstapje met mijn oudste dochter, wordt haar eerste echte autorace waar ze gaat kijken. Heb jij dat ooit bezocht Martin?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Tot nu toe heb ik dit type wagens alleen op de vrijdag training voor het WEC op de Nurnburgring gezien. Ondersteuning in de touringcarstoel is wel een goede tip. Die miste ik zondag ook.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

Jammer, hij heeft op z'n geheel eigen manier toch jarenlang een mooie bijdrage geleverd aan de endurance-racerij.

R.I.P.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Toch wel voor iconische raceauto's gezorgd. Naast het organiseren van het ALMS.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Afgelopen weekend dus de ELMS op Spa-Francorchamps bezocht met mijn oudste dochter. Was wel leuk om mee te maken. Het is voor toeschouwers een erg toegankelijke raceklasse. In principe gratis toegankelijk en als je de grid en pitwalk wil doen plus op de paddock rond wil lopen komt daar een kleine bijdrage voor bij. En dan kan je dus welhaast met je neus bovenop de teams zitten en loop je rond tussen de af en aan rijdende quads met daarachter op een aanhangwagen racebanden en racebenzine. Ondertussen kan je vanaf verschillende tribunues en zelfs vanuit het restaurant de activiteiten op de baan goed volgen en vooral horen. De Alpine's (andere serie) zijn dan nog het meest beschaafd, De LMP2's klinken vrij hard en schel, maar dan de LMP3's... ik kan me goed voorstellen dat de ACO de verschillende klasses qua geluid herkenbaar wilden hebben, want die klinken zodanig hard en vrij laag dat ze je bijna reanimeren. Je voelt je borstkas gewoon trillen als ze langskomen. Dan rijdt er met de ELMS ook nog een verwaalde Porsche (hoor je ook goed) en Ferrari (geluid daarvan viel een beetje weg) mee om het veld te vullen.

Wat wel minder leuk was: naarmate het weekend vorderde werd het weer minder. Vrijdag was het nog lekker zonning, zaterdag kwam daar af en toe een drup regen bij en vandaag was het gewoon nat-natter-natst. Zo nat dat de hele planning werd omgegooid. Geen pitwalk en handtekeningen sessie, want de Alpine cup werd naar voren geschoven om ruimte te maken voor de ELMS race die 1:45 eerder begon. En die race begon al achter de safety car en die bleef er lang voor hangen eer het echt los kwam. Daarna nog wat gele vlag situaties en toen de ene na de andere rond begon te tollen kwam de safety car voor de laatste maal de baan op om daarna de race stil te leggen... en die werd niet meer hervat met nog ongeveer 1,5 uur voor de boeg. Het zag er op een gegeven moment wel bekwaam uit, maar schijnbaar wist de racedirectie meer dan wat ik op dat moment wist. BIj het terug naar huis rijden kreeg ik de ene na de andere zware regenbui over me heen met flinke windvlagen erbij. Dat was dus ook op weg naar Spa-Francorchamps. Dochter flink teleurgesteld natuurlijk dat het voortijdig was afgelopen maar een voortijdig afgebroken race is wel heel erg uniek om mee te maken.

Vrijdag
Afbeelding Afbeelding
Zaterdag
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zondag
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie