WEC

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

Le Mans is altijd een mooi evenement. Vooral 's nachts :) Wellicht volgend jaar met Bram Moszkowicz :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Vanmiddag schiet het in ieder geval niet op met al die Sc-periodes.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

Ik heb compleet niks met Audi, maar wederom een prachtige prestatie :clap: Toyota is er duidelijk nog niet en Porsche weet weer waar het staat binnen VAG :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Vond het erg leuk om erbij te zijn dit jaar en zeker voor herhaling vatbaar. Maar naast een toch wel teleurstellende uitslag is het, ondanks de felicitaties richting Audi, wel eentje met een kanttekening. Audi heeft zich namelijk niet van zijn sportiefste kant laten zien. Met een halve ronde voor het einde gingen de beide Audi's naast elkaar rijden waardoor de auto's die daar weer achter reden, en nog aan het vechten waren om positie, gedwongen werden in "het treintje" mee te rijden. Het is nou eenmaal de 24 uren van Le Mans. Dus mag je verwachten dat, als het puntje bij paaltje komt, nog steeds geracet kan worden tot aan de vlag, ook al rijd je in de LMP2, GTE PRO of GTE AM categorie. Daarnaast vond ik de hele ereronde nogal apart. Het kwam door dat irritante treintje als een groep over de finish, met een inderhaast opgelapte Porsche daar weer tussen, maar eenmaal de ereronde gemaakt waren was het duidelijk Audi-Audi-Porsche die als eerste binnen werden gereden, de rest kwam daar op een hele afstand achteraan.... euhm, de uitslag was Audi-Audi-TOYOTA! Porsche staat nog niet eens in de uitslag vermeld.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Dat de laatste raceronde tevens de ereronde is, is vast prik. Als Toyota had gewonnen, was dat echt niet anders geweest. Die treintjes worden altijd geformeerd en men wil het liefst in de buurt van de winnaar rijden, want dan sta je ook op de foto's. Volgens mij reed Toyota in datzelfde treintje als derde over de finish. Bij de LMP2 zat er ongeveer een halve ronde tussen de nummer één en twee. Zo spannend was dat ook niet meer.
Gewoonlijk rijden ze na de finish tegen de richting de pitsstraat in in plaats van een complete ereronde na de finish. Oorspronkelijk kregen de Audi-rijders dit ook als instructie mee. Een halve ronde later werd gezegd dat ze een volledige ronde na de finish moesten te rijden. Na de finish werd weer over de radio vermeld dat ze toch direct de pits in moesten sturen, maar die waren ze al gepasseerd.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Corrigeer me al ik ernaast zit, maar voor zover ik kan nagaan is dat “finish-treintje” er pas sinds Audi potten ging breken op Le Mans. En het viel anderen uit mijn reisgezelschap (waarvan sommigen al jaren vaste klant zijn op Le mans) op dat door dat treintje dit jaar elke vorm van competitie in de laatste halve ronde er gewoon uit was. Misschien is het wel zo dat men graag “op de foto” wil met de overall winnaar als die over de finish komt, maar als je in de laatste halve ronde voor het einde in plaats van 6e in de GTE Pro categorie 5e kunt worden door tot het eind te kunnen racen, het desbetreffende team er eerder voor kiest om ervoor te racen dan “mooi” op de foto te komen met Audi. De 24 uur van Le Mans is geen Tour de France, waarbij het eindklassement al voor de laatste etappe naar Parijs vastligt ook al is het verschil tussen de gele trui drager en de nummer 2 maar 1 seconde.
De winnaar van de LMP2 klasse zat niet eens in het Audi treintje, die kwam pas een paar minuten na het treintje vol gas over de finish. Ook de Rebellion R-one ging vol gas tot het eind, ook al wisten ze dat ze niet hoger dan 4e in het eindklassement gingen worden.

Overigens: als Toyota hetzelfde had geflikt als waar Audi patent op heeft vlak voor de finish had ik het ook geen stijl gevonden. Dat je het op het eind rustig aan doet omdat je weet dat je weet dat je toch gewonnen hebt (en ook de 2e plek te pakken hebt) moet je helemaal zelf weten, maar ga niet andere teams dwarszitten als die nog om posities aan het strijden zijn, hoe hoog of hoe laag ook.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

Nah, het bewust "mooi" over de streep komen is volgens mij echt al zou oud als de race zelf. Toppunt was overigens nog wel Panoz ergens in de jaren '90, die een paar ronden voor het einde (en zeker niet in winnende positie) doodleuk z'n beide auto's naar binnen haalde, zorgde dat ze er weer helemaal piekfijn uitzagen, en vervolgens mooi met tweeën de tijd vol rijden. En reken maar dat de camera's dat volgden.

Ook dit keer waren in de laatste ronden de prijzen al verdeeld. En dan zal er vast nog wel iemand zijn die nog een plekje zou kunnen winnen, maar zolang het niet om de klasseoverwinning gaat moet je er dan maar in berusten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Volgens mij zien ze hier de vlag niet eens omdat ze al naar binnen worden gestuurd.
Vaak willen ze ook voorkomen dat ze nog een rondje moeten. Dat is ook een reden om langzamer te gaan rijden. Als er echt nog een auto langs wil om te "unlappen", geven ze die echt wel ruimte
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

HondArd schreef: De winnaar van de LMP2 klasse zat niet eens in het Audi treintje, die kwam pas een paar minuten na het treintje vol gas over de finish. Ook de Rebellion R-one ging vol gas tot het eind, ook al wisten ze dat ze niet hoger dan 4e in het eindklassement gingen worden.

Overigens: als Toyota hetzelfde had geflikt als waar Audi patent op heeft vlak voor de finish had ik het ook geen stijl gevonden. Dat je het op het eind rustig aan doet omdat je weet dat je weet dat je toch gewonnen hebt (en ook de 2e plek te pakken hebt) moet je helemaal zelf weten, maar ga niet andere teams dwarszitten als die nog om posities aan het strijden zijn, hoe hoog of hoe laag ook.
Maar wie zaten ze dan wel dwars, behalve jullie?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: WEC

Bericht door Leeuw »

Ahhh 787 :worshippy:
Plaats reactie