WEC

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Leuk man :thumbup: Staat de echte race ook op het programma?
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Morgen kijk ik gewoon thuis F1 ;) De anderhalf uur vrije training was voor ons genoeg aan sfeerproeven. Bovendien kun je op de vrijdag ook achter de pitboxen komen. Dan loop je tussen de trailers en kom je bijvoorbeeld Bruno Senna tegen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

De WEC en dan vooral de LMP1 klasse lijkt dit jaar een beetje aan glans te verliezen. Audi is eruit gestapt en het privateer team van Rebellion (vorig jaar nog begonnen met 2 auto's en tijdens het seizoen afgebouwd naar 1) heeft dit jaar een stap terug gezet naar de LMP2.
Afbeelding

Voor Spa en Le Mans wordt het echter nog leuk. Porsche blijft met 2 auto's (nasleep van Dieselgate??) waardoor Toyota misschien daarom wel zijn kans schoon ziet en nu 3 auto's in gaat zetten. Kampioen van de armoede op Le Mans? Mogelijk, maar Audi heeft ook niet alle overwinningen met stevige tegenstand binnen gehaald.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Dit weekend weer Lemans. Heb er zin in. :oranje: Dit jaar is het 30 jaar geleden dat Lammers won. Mooi om te zien dat er internationaal aandacht voor die toenmalige overwinning voor Jaguar met Jan Lammers.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

Nou, Toyota heeft hem hoor. Een 1-2 zelfs. Gelukkig maar, nu hoeft er niemand rituele sudoku te plegen. En uiteraard heeft Alonso zo eindelijk weer eens een grote overwinning te pakken. Nu nog Indy...

Uiteraard wel wat minder glans dan wanneer ze concurrentie hadden gehad om te verslaan, maar wie er niet is kan je niet verslaan. En je kan het Toyota toch moeilijk aanrekenen dat de rest niet meer durft.

En een podium voor Jeroen Bleekemolen in de AM-klasse. Ho-Pin Tung wijst Racing Team NL in de slotfase nog wel een plaatsje terug.

Verder eigenlijk een opmerkelijk onopmerkelijke race.

EDIT: ik zal er wel ten onrechte een complot achter zoeken, maar wel opvallend dat waar AW bij de overwinningen van Audi en Porsche er steeds als de kippen bij was met een nieuwsbericht, ze nu na anderhalf uur nog zwijgen als het graf. Ze hadden het net na drieën ook te druk met een impressie van een Skoda Arona, ik gok dat ze gewoon nog aan het uitpuffen zijn van het harde werk dat dat item gevergd heeft.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Uiteraard wel wat minder glans dan wanneer ze concurrentie hadden gehad om te verslaan, maar wie er niet is kan je niet verslaan. En je kan het Toyota toch moeilijk aanrekenen dat de rest niet meer durft.
De afwezigheid van Audi en Porsche in de hoogste klasse is een gevolg van de bezuinigingen na het VAG-sjoemelschandaal.

Wel succes voor Porsche in de GTE-klasse. Mooie reactie van Patrick Dempsey na winst van zijn team :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

Dat weet ik ook wel maar dit klinkt toch leuker?

Nog steeds niets op AW overigens.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Dat weet ik ook wel maar dit klinkt toch leuker?
Na zo'n saaie overwinning van Toyota? Mwah :lolno: Ik volg Le Mans nooit intensief, maar dit jaar had ik sterk de indruk dat de LMP1 de minst competitieve klasse was. Nogal armoedig. Beetje zoals PSV kampioen werd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

Ach misschien maar goed ook voor Toyota. Nu zal uiteindelijk alleen blijven hangen DAT ze gewonnen hebben, niet HOE ze gewonnen hebben.

De vergelijking met PSV gaat niet op. PSV had tegenstand.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:De vergelijking met PSV gaat niet op. PSV had tegenstand.
Ja, van Willem II :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie