WEC

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Yep...
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

Toch die Japanse betrouwbaarheid hè :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: WEC

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, aangezien de raceafdeling van Toyota in Keulen zit zullen er waarschijnlijk toch een paar Duitse onderdeeltjes ingeslopen zijn ;)
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Ze moeten Nakajima op cruciale momenten gewoon niet meer laten rijden. 2 jaar geleden moest hij de bolide in leidende positie ook al aan de kant zetten ;)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Toch jammer voor Toyota, hoor. Had het ze gegund, net zoals ik het vorig jaar Porsche en Hulkenberg gunde.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Ergens wel te begrijpen dat Nakajima uit de uitslag geschrapt is, maar het lijkt wel een beetje op meten met twee maten. De laatste ronde heeft hij met horten en stoten nog volgemaakt en deed daar ongeveer 11 minuten over terwijl hij de 23 uur en 54 minuten daarvoor nog volop aan het racen was. Van eerdere edities weet ik dat het laatste half uur tot een kwartier voor het zwart/wit geblokt er vaak ook al geen sprake was van racen, de nrs. 1, 2 en 3 (vaak Audi's) reden in optocht in een matig tempo de rondjes vol totdat de 24 uur voorbij waren, de nrs. 4 en verder waren te ver weg om nog enigszins kans te maken op plek 3 of hoger.
Maar het is en blijft de 24 uren van Le Mans, de fans mogen verwachten dat er gedurende 24 uur geracet wordt. Toyota #5 deed dit gedurende 23 uur en 54 minuten, kwam als 2e over de streep maar werd uit de uitslag geschrapt wegens een te langzame laatste rondetijd. Veel Audi's hebben de 24 uur van Le Mans gewonnen met het laatste half uur tot een kwartier rondetijden eerder tegen de 5 dan tegen de (gebruikelijke) 4 minuten. Dat de Audi's aan het eind van de race nog als werkende race-auto's over de streep gingen is nog iets wat je daar tegenin kan brengen, de Toyota van Nakajima was niet meer dan een veredelde kruiwagen de laatste ronde. Maar wat als die Audi's uit eerdere edities ook nog tot het eind echt aan het racen waren, hadden ze dan ook als werkende race-auto's over de streep gegaan? In 1988 had de 24 uur geen 5-10 minuten langer moeten duren of de Jaguar van Lammers had ook de geest gegeven.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

In het verleden zag je vaak auto's uren binnen staan, om tegen het eind naar buiten te gaan en een rondje te rijden. Op die manier konden ze zeggen dat ze de 24 uur hadden volgemaakt. Dat betekende ook vaak dat er niet fatsoenlijk meer mee te rijden is. Ik kan me voorstellen dat je geen circuit vol langzaam rijdende auto's wilt. Levensgevaarlijk.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: WEC

Bericht door HondArd »

Dat is inderdaad ook levensgevaarlijk. Maar om dat meteen Toyota #5 uit de uitslag te schrappen terwijl hij 23:54 echt geracet heeft (de Porsche erachter was niet ver weg, ze moesten dus wel) gaat mij te ver. Ze zijn al genoeg gestraft omdat ze niet gewonnen hebben, een afgenomen 2e plaats komt op mij over als een trap na. Daarnaast zijn er vaak zat auto's die al voor de Dunlop brug een lekke band rijden en op eieren rijdend de pits moeten zien te halen terwijl ze nog langs Hunaudières moeten.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: WEC

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Maar om dat meteen Toyota #5 uit de uitslag te schrappen terwijl hij 23:54 echt geracet heeft (de Porsche erachter was niet ver weg, ze moesten dus wel) gaat mij te ver.
Lullig, maar wel terecht. Het is nu eenmaal niet de 23:54 Uur van Le Mans ;)

Ik heb flarden gezien en vond het een mooie geste van Porsche om na afloop Toyota te bezoeken. Audi stelde enorm teleur. Tijdens een pitstop zag ik dat de deur niet eens open ging van één van de auto's :lol:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: WEC

Bericht door Martin »

Vrijdag ben ik naar de training van de 6 uur van de Nürburgring geweest. Die wedstrijd wordt dit weekend op het GP circuit gehouden. Paar dingen die mij opvielen: de LMP1's zijn kleiner dan ik had gedacht. Dat ze laag zijn, wist ik wel, maar het cockpitje is niet groter dan van een F1. Het hardste geluid kwam van de Corvette en de Ferrari 488GTE. Het minste geluid van de Audi's.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bij de tourenwagen classics als bijprogramma reed ook nog een ITC Alfa Romeo 155. Mooi geluid ook van de V6. 8-)
Afbeelding
Stap eens op de fiets
Plaats reactie