Formule 1 seizoen 2015

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

8ste plaats en zodoende 4 punten erbij voor Max :oranje: . Mooie race, mooie inhaalmanoeuvres en een mooi gevecht op het eind met Maldonado.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Goed resultaat :thumbup: Nu hopen dat Max zijn klaagzang kan inperken, want hij doet overkomen alsof hij bij Mercedes rijdt. Daar word ik, samen met Wim Kieft, zo moe van! :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Max vond het zelf een toprace, dus niks om moe van te worden. Overigens lees ik blijkbaar over die klaagzangen heen, maar dan zal ik wel niet objectief zijn of iets dergelijks. :crazy:
Van iedereen rond Red Bull en Torro Rosso zijn Max Verstappen en Carlos Sainz jr nog wel het meest diplomatiek geweest.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Overigens lees ik blijkbaar over die klaagzangen heen, maar dan zal ik wel niet objectief zijn of iets dergelijks. :crazy:
Waarschijnlijk volg ik F1 te weinig, want als ik iets zie van of lees over Max dan is hij weer aan het ruzieën met andere rijders of klaagt hij voor de zoveelste keer over de motorproblemen.
Martin schreef:Van iedereen rond Red Bull en Torro Rosso zijn Max Verstappen en Carlos Sainz jr nog wel het meest diplomatiek geweest.
Oh zeker! Vooral de man achter Red Bull heeft zich toch wel van zijn slechtste kant laten zien door openlijk te flirten met, voor F1-normen, rookie Audi :lol: Waarschijnlijk drinkt hij te veel van zijn eigen drankje dat vooral jongeren meer medische ongemakken oplevert.

Iets anders, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel tot 'Vet' en Verstappen tot 'Ves' wordt afgekort?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Volgens mij zijn ze vorig seizoen met "Ves" begonnen toen Max de vrijdagtraining mocht doen. "Ver" stond toen al voor Jean-Eric Vergne. Blijkbaar hebben ze dat voor dit seizoen aangehouden, ondanks dat Vergne niet meer rijdt.

Die ruzie met andere rijders hield inderdaad te lang aan.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Ahzo :) Ik volg het duidelijk te weinig, want vanmiddag, even zappend tijdens de tennisfinales, zag ik ook ene 'Bottas' staan :crazy: Räikkönen, Alonso en Button ken ik nog, maar die lagen er al uit... Tijden veranderen!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

ViveLaFrance schreef:
Martin schreef:Overigens lees ik blijkbaar over die klaagzangen heen, maar dan zal ik wel niet objectief zijn of iets dergelijks. :crazy:
Waarschijnlijk volg ik F1 te weinig, want als ik iets zie van of lees over Max dan is hij weer aan het ruzieën met andere rijders of klaagt hij voor de zoveelste keer over de motorproblemen.
Dat denk ik. Het is geen juiste weergave.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Ik vind het ook geen negatieve eigenschap alleen hoop ik niet dat Max erin doorslaat. Hij komt op mij over alsof hij snel geïrriteerd raakt en van slag is. Ook op het circuit lijkt dit het geval, want Maldonado voert vanmiddag een rare actie achter hem uit en het heeft een negatief effect op Max. Daarnaast het continu benadrukken van het willen halen van punten. Leuk en ambiteus, maar hij rijdt niet voor de beste teams. Een race uitrijden is al een prestatie. Zoals vandaag, een hoger doel zou Max niet moeten hebben, want laten we eerlijk zijn, hij eindigde vandaag als achtste met zes uitvallers waaronder zijn teammaatje die meestal voor hem eindigt als ik het goed heb bijgehouden.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Het is nu net de scorebordjournalistiek die jij hier hanteert, die Max bijna dwingt om elke keer aan te geven dat hij in de punten was beland zonder motorproblemen. Ja, de mensen die de wedstrijden kijken, weten dat hij elke keer richting punten ging en dat meestal voor Sainz jr.
Aan het eind van het seizoen zie je dat niet terug als je met blokkerende wielen op het rechte stuk tot stilstand bent gekomen. Die punten zitten er echt elke keer in, hoor. Die uitvallers vielen gisteren allemaal achter hem.
Jij begint over Kieft, laat ik Gijp er eens bijhalen: die begint nog steeds over grind als de naam Jos Verstappen valt. Dat is het beeld dat is blijven hangen na een carrière van 10 jaar. Al de mooie resultaten, zelfs al in het eerste jaar, zijn blijkbaar vergeten. Als mensen elke keer lezen dat Max een motor heeft opgeblazen, gaan ze ook denken dat het aan hem ligt, Dat lees ik nu al links en rechts in reacties.
Ik weet ook wel dat Alonso en Button niet elke keer zeggen dat ze in de punten waren beland als de motor snel genoeg was. Hoewel....Alonso moet zich elke keer verdedigen dat hij de juiste keuze heeft gemaakt om naar McLaren Honda te gaan.
Hoe het precies zat met Maldonado kan ik niet zeggen. Max zijn banden waren in ieder geval op. Maldonado plaatste vraagtekens bij een actie van Verstappen, maar over welk moment dat precies ging, is mij zo niet duidelijk.

edit: misschien gooi ik weer teveel op een hoop of reageer ik te emotioneel.
Lees anders het verslag van de wedstrijd in Canada terug. Niks mis mee, toch?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

Chris, je mist hier even volledig de link met hoe het is. Kijk nog even een paar hele races.
Plaats reactie