Formule 1 seizoen 2015

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Ik kom aan 'ons Maxke' merk ik al. Nogmaals, ik zie het niet als negatieve eigenschap, maar hij komt op mij wat overdreven ijverig over. Is deels te begrijpen, hij hoort zeer waarschijnlijk al jaren dat hij getalenteerd is en krijgt dit nu bevestigd door een stoeltje in de F1 (waarop de FIA meteen antwoordde met nieuwe regelgeving). Tom Dumoulin wordt naar eigen zeggen nu al bang, omdat de Tour over een paar weken begint. Kijk, daar heeft Max dan weer geen last van denk ik. Al blijf ik vinden dat hij zijn positie in de F1 niet realistisch inschat. Nu lees ik van Martin dat het volgens Max een toprace was. Logisch, in de punten eindigen is altijd goed, maar ik hoop voor hem dat hij beseft dat geluk ook een belangrijke rol speelt in deze. En daar twijfel ik zeer aan, want hij doet net alsof punten scoren altijd haalbaar is. Haalt hij punten dan is het top, haalt hij geen punten dan zijn er wel weer externe zaken die hem de das om deden. Er zit weinig tussen bij hem en veelvuldig klagen over de motor is voor het team niet leuk. Ik neem aan dat Max ook inziet dat Mercedes en Ferrari dit jaar het beste hebben gereageerd op de veranderde regels.
Martin schreef:Jij begint over Kieft, laat ik Gijp er eens bijhalen: die begint nog steeds over grind als de naam Jos Verstappen valt. Dat is het beeld dat is blijven hangen na een carrière van 10 jaar. Al de mooie resultaten, zelfs al in het eerste jaar, zijn blijkbaar vergeten.
Daar dien je wel enigszins doorheen te kijken hè ;) Bij VI wordt Jean-Marie Pfaff ook steeds door het slijk gehaald, maar ze benadrukken ook dat het een Belgische wereldkeeper was. Zo gaat het ook met de familie Verstappen, vooral Gijp vindt het juist erg mooi. De grappen blijven natuurlijk op tafel komen, had je iets anders verwacht van VI? :puh: Jan Lammers vond het wel te ver gaan en heeft er zelfs een column aan gewijd. Goh, misschien zijn coureurs lichtgeraakter dan jullie denken. Net als Max misschien? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Ik had me nog zo voorgenomen om Max niet te gaan verdedigen bij zijn intree in de F1 :puh: :oops:

Het gaat mij er dan ook meer om of zijn zelfbeeld klopt of niet. Als ik alle teams langs ga en kijk naar de resultaten en uitslagen van het seizoen tot nu toe, denk ik dat voor Carlos jr. net zo goed geldt dat hij elke wedstrijd in de punten kan rijden. Dat Max zei dat Kvyat hem eerder had moeten langs laten, vond ik dan weer van minder realiteitszin spreken. Die laat zijn echte eigen teamgenoot niet eens langs bij een andere strategie. Tsja, ik lees veel over Max ook omdat ik op die manier de F1 volg. Ik lees evengoed veel over de overige coureurs.
Wanneer spreek je van geluk en wanneer van pech? en wat heb je in de hand?
Ik zie op internet ook weer discussies voorbij komen over Robert Gesink. Is zijn doelstelling van de top 10 in de tour reëel? Ten tweede: moet hij dat dan ook uitspreken of moet hij dat voor zich houden?
In "Helden" stond een uitgebreid verhaal over hem. Dat maakte veel duidelijk over de afgelopen jaren. Overigens had hij dat interview liever gegeven als de resultaten er weer kwamen. Dan moet je het dan ook pas doen, denk ik dan. We gaan het zien.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

ViveLaFrance schreef:Ik kom aan 'ons Maxke' merk ik al.
Dat is wel erg makkelijk Chris.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Het gaat mij er dan ook meer om of zijn zelfbeeld klopt of niet.
Aangezien Max een talent is, is de kans groot dat hij in elk geval een positief zelfbeeld heeft. Hij komt op mij ook zeker niet slecht over, maar het aanhoudende gezeik over de motor en zijn houding richting anderen hadden iets weg van een verwende coureur die al jaren voor de beste teams rijdt. Daardoor twijfel ik inderdaad of zijn zelfbeeld realistisch is, maar ik neem aan dat zijn omgeving hem, als beginner in de F1, wel wakker schudt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

We gaan het wel zien.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

Van dat "gezeik" over Max krijg ik niet veel mee. Ik hoor genoeg over hem dat hij er, ondanks alles, heel nuchter onder staat en gewoon datgene doet wat hij doen moet... niet teleur stellen. Over dfe racen in Canada was hij heel realistisch. Hij had een straf die iets te veel in zijn nadeel was, hij reed zich wel op een goede manier in de kijker en was daar vrij nuchter onder. Van een nog eerdere race dit jaar (weet zo gauw niet meer welke) kan ik me herinneren dat hij wist waar de beperkingen van zijn bolide lagen (en dat was inderdaad de motor) en dat hij zodoende de andere sterke punten van zijn auto ten volle moest benutten... wat uit de race ook duidelijk bleek.
"The closest to reality car that money can buy"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Charger »

De naam van Max Verstappen wordt nu al genoemd in verband met Ferrari,maar mocht Raikkonen daar vertrekken lijkt mij Hulkenberg of Bottas een logischer keuze.
Naar Red Bull lijkt mij niet zo'n goed idee, Red Bull glijdt af,dan zie ik Max Verstappen liever naar een team als Williams of Force India vertrekken,of bij Toro Rosso blijven nog een jaar.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

Maar dan moet hij dit soort geintjes als vandaag niet al te vaak meer doen. Nu was het bij de kwalificatie al drama (en ja, hij klaagde er flink over maar het "lek" kwam uiteindelijk wel boven water) en is dit dus alles bij elkaar een race om snel te vergeten.
"The closest to reality car that money can buy"
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Charger »

Inderdaad,hopelijk dat er niet teveel van zulke races komen.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

Toch was het een gave race!
Plaats reactie