Formule 1 seizoen 2015

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

Mooi filmpje Jurjen ! Op TV bij de Beeb, had ik niet alle acties mee gekregen.

Reed iedereen maar zo gaaf. :oranje:

Maar het moet wel een keer vreselijk mis gaan op deze manier, dat gun ik hem niet maar echt sommige acties zijn echt levensgevaarlijk. De oorzaak kan mechanisch zijn, een rot actie a la Grosjean of gewoon andere coureur die zich rotschrikt en een foutje maakt.

RIP, Guy en Justin :lolno:
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Dat filmpje had ik ook nog niet gezien. Wel een item bij Jos en Max thuis afgelopen zaterdag op de BBC.
Ik ben ook wel bang dat het een keer echt pijn gaat doen. Die zwarte strepen uit de GP2 zijn van Daniël de Jong. Die hield er een gebroken ruggenwervel aan over. Max dacht overigens wel een moment aan die crash van De Jong terwijl hij die actie maakte.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Jurjen schreef:Simpelweg topprestaties.
Daar doe ik ook niks aan af, erg knap en verfrissend. Ik vind zijn houding alleen een tikkeltje ondankbaar richting een team dat hem een stoeltje heeft gegeven. Alsof ze niet hun best doen hem een goede motor te geven. Daarbij heette deze toko nog niet lang geleden Minardi en vanuit het perspectief van het team gaat het behoorlijk goed, vandaar de vergelijking ;) Als beginnend coureur, onderdeel van een team in de marge, zou je het eigenbelang ook eens op de achtergrond kunnen plaatsen, want zonder het team kan hij ook niks.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door nvdw »

Hij rijdt voor Toro Rosso, niet voor Renault. Verstappen is dus net zo goed 'klant' van Renault als zijn team dat is. Zijn kritiek richt zich ook niet op het team, maar op de motorleverancier die zijn zaakjes niet op orde heeft en het team en de individuele coureurs punten kost.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

nvdw schreef:.........maar op de motorleverancier die zijn zaakjes niet op orde heeft en het team en de individuele coureurs punten kost.
ach, niet op orde? Het reglement laat ook niks meer toe, als het niet in 1x goed is ben je eigenlijk de rest van het jaar de sjaak.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

Ja dus moet je gewoon je shit op orde hebben als grote fabrikant. Dat wist je vantevoren. Het is Mercedes en Ferrari wel gelukt. Gewoon duidelijk verwijtbaar.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, een van de interessante aspecten van de F1 was toch altijd wel dat het team dat tijdens de eerste races onoverwinnelijk leek dat aan het einde van het seizoen niet per se meer hoefde te zijn. Er was altijd ruimte voor ontwikkeling. Dat is er nu praktisch niet meer, en dat haalt toch wel een stuk spanning eruit. De eerste race had wellicht nog een toevalstreffer kunnen zijn, maar na de tweede race was wel duidelijk dat de twee Mercedessen om de titel gingen strijden, en de rest (inclusief Ferrari) voor spek en bonen meereed. En dat is toch jammer.

Uiteraard had Renault en zeker ook Honda gewoon een betere motor moeten leveren, maar dit is nu eenmaal geen exacte wetenschap.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Ik hoorde Eddie Jordan afgelopen weekend zeggen dat McLaren (lees: Ron Dennis) zelf heeft doorgedrukt dat ze dit jaar al met Honda rijden in plaats van volgend jaar. Nou weet ik niet of dit de ontwikkeling heeft versneld, vertraagd of dat ze anders volgens net zo ver waren geweest. McLaren kan de huidige problemen zich echter ook wel aanrekenen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

Ik kan het mis hebben maar alles bij elkaar zie ik McLaren wel progressie maken dit jaar. Ze komen steeds meer en meer los van Manor.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

Jurjen schreef:Ja dus moet je gewoon je shit op orde hebben als grote fabrikant. Dat wist je vantevoren. Het is Mercedes en Ferrari wel gelukt. Gewoon duidelijk verwijtbaar.
Ben ik nauwelijks met je eens, het is Ferrari eigenlijk ook niet gelukt met slechts de helft aan punten.
Eigenlijk zeg je dat het dus zo zou moeten zijn dat ze zonder het van elkaar te weten precies even sterk en betrouwbaar moeten zijn. Dat zou echt heel knap zijn :o
Dan kunnen we beter naar 1 motor overstappen, en voor het gemak ook maar 1 chassis dan heeft iedereen zijn zaken mechanisch op orde. Oh wacht, dat is nou net niet het idee van F1

Het zuigt dat er gewoon geen ruimte meer is voor ontwikkeling.

Een aantal jaar geleden had Brawn GP bij de start van het seizoen het perfecte pakket, maar het gave was in mijn ogen dat per race andere teams dichterbij kwamen door ontwikkelingen, daardoor moest Button nog best aan de bak om kampioen te worden.
Plaats reactie