Formule 1 seizoen 2015

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

nvdw schreef:Hij rijdt voor Toro Rosso, niet voor Renault. Verstappen is dus net zo goed 'klant' van Renault als zijn team dat is. Zijn kritiek richt zich ook niet op het team, maar op de motorleverancier die zijn zaakjes niet op orde heeft en het team en de individuele coureurs punten kost.
Red Bull heeft tot en met 2016 een contract met Renault, dus zijn team rijdt niet alleen met Renault-motoren, maar ook voor Renault, omdat beide partijen baat hebben bij goede resultaten. Zoals Sven Kramer ook gelinkt is aan de fabrikant van zijn schaatsen en tennissers hun racketleveranciers representeren, zo heeft Max simpelweg een link met Renault. Of was het zijn verdwaalde tweelingbroer die filmpjes maakt in RS-modellen? En maar klagen! Volgende keer lekker met de fiets over het circuit knul :wave:
Leeuw schreef:Het reglement laat ook niks meer toe, als het niet in 1x goed is ben je eigenlijk de rest van het jaar de sjaak.
Leeuw schreef:Eigenlijk zeg je dat het dus zo zou moeten zijn dat ze zonder het van elkaar te weten precies even sterk en betrouwbaar moeten zijn. Dat zou echt heel knap zijn :o....(.....).....Het zuigt dat er gewoon geen ruimte meer is voor ontwikkeling.
Exact! Daarom vind ik F1 ook niks meer aan. Wie aan het begin zijn zaakjes goed op orde heeft, wordt wereldkampioen. Zoals jij namelijk ook zegt, in dit opzicht is Ferrari eigenlijk teleurstellend bezig gezien hun ambitie om uit de slechte periode te komen. Daarnaast versterken de regels de grote verschillen. Motor vervangen? Prima, maar je wordt wel tien plekken achteruit gezet. Om nog maar te zwijgen van de dubbele punten tijdens de laatste race. Spanning verhogen? Nee, zuivere competitievervalsing.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

Leeuw schreef:
Jurjen schreef:Ja dus moet je gewoon je shit op orde hebben als grote fabrikant. Dat wist je vantevoren. Het is Mercedes en Ferrari wel gelukt. Gewoon duidelijk verwijtbaar.
Ben ik nauwelijks met je eens, het is Ferrari eigenlijk ook niet gelukt met slechts de helft aan punten.
Eigenlijk zeg je dat het dus zo zou moeten zijn dat ze zonder het van elkaar te weten precies even sterk en betrouwbaar moeten zijn. Dat zou echt heel knap zijn :o
Ik zeg het niet, en ik bedoel het ook niet. Dat is wel erg creatief lezen. Ik stel dat als je als fabrikant meedoet aan zo'n kampioenschap, dat de koper van je motoren dan mag verwachten dat je een motor levert die maximaal 5x gewisseld moet worden in een heel seizoen (dat zijn nou eenmaal de regels) en het grootste deel van de races heel blijft tijdens de race.

De motoren van Ferrari voldoen daaraan. Het behalen van minder punten ligt niet alleen aan de motor, het niet behalen van punten door een geplofte motor wel.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

Jurjen schreef:
Leeuw schreef:
Jurjen schreef: Ik stel dat als je als fabrikant meedoet aan zo'n kampioenschap, dat de koper van je motoren dan mag verwachten dat je een motor levert die maximaal 5x gewisseld moet worden in een heel seizoen (dat zijn nou eenmaal de regels) en het grootste deel van de races heel blijft tijdens de race.
Oh, is dat alles :D
Dan snap ik niet dat ze er niet een 1.6 turbo van bijv. een Nissan Juke pakken. heeft 200pk en gaat vast wel een race of 4 mee.
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

Goed argument man.
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

mwah, dat niet nee 8-)

Maar imho niet veel slechter dan:
Jurjen schreef: Ik stel dat als je als fabrikant meedoet aan zo'n kampioenschap, dat de koper van je motoren dan mag verwachten dat je een motor levert die maximaal 5x gewisseld moet worden in een heel seizoen (dat zijn nou eenmaal de regels) en het grootste deel van de races heel blijft tijdens de race.
Als je het zo simpel stelt, dan kan je ook zo'n antwoord verwachten.
Als in de F1 met wellicht meer dan 10.000 variabelen een ong. 5% mindere motor bouwt, vind ik dat niet slecht. Maar ja, zonder ontwikkeling ga je dat dus niet inhalen.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef: Iets anders, kan iemand mij uitleggen waarom Vettel tot 'Vet' en Verstappen tot 'Ves' wordt afgekort?
Dat is nu aangepast :oranje:
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

Hèhè! :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

Is er ooit een grotere blamage in de F1 dan nu voor Honda.
Ik weet het het is makkelijk lullen vanaf de zijlijn, maar wat doe je in de F1 als je al jaren achterelkaar er werkelijk niks van bakt, geen snelheid, geen betrouwbaarheid enz.

Ik geloof dat McLaren nu -een paar weken voor de start- naar de mogelijkheden voor een Mercedes motor kijkt.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

In dit stadium een andere motor achterin hangen is zo nodig nog dommer dan met een niet al te beste motor er het beste van proberen te maken. Het gaat nooit meteen passen als de rest is gebouwd rond een ander blok, ook al lijken de blokken in de basis op elkaar. Footwork (Arrows) in 1991 en Onyx (1990) gingen McLaren hierin voor, beiden hadden "iets" met Porsche blokken. Qua blammages kan het echter nog erger dan nu met Honda. Ooit van de Life W12 gehoord? Zwaar onbetrouwvaar blok en de snelheid van de toenmalige F3000's.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Leeuw »

Ja, de life W12 :emo: die andere Ferrari :lol:

Maar het grote verschil is dat -en dat maakt het dus zo erg- Honda al sinds 2013 bezig is (en natuurlijk vroegah), er een veelvoud instopt dan Life ooit had durven dromen. En Honda heeft al jaren ervaring in van alles en nog wat. Dus Honda gaat hier 20x zo hard op hun bek dan Life.

En natuurlijk stapt McLaren niet over naar Mercedes. Al is het maar dat Mercedes zelf helemaal niet op zit te wachten. Maar het geeft wel aan hoe McLaren het zat is, dus een beetje pushen kan geen kwaad.
Plaats reactie