Formule 1 seizoen 2015

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door nvdw »

Ja, die inhaalactie! Prachtig. Ik vond het sowieso een mooie race. Lang geleden dat ik eens live voor de F1 ben gaan zitten.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

Soms zijn er dingen belangrijker dan het live voor de buis zitten als de mooiste F1 race bezig is. Maar het resultaat maakt alles goed :oranje:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

Overigens minder goed F1 nieuws:
De Telegraaf schreef:Oud-teambaas Ligier overleden

Voormalig Formule 1-coureur en oud-teambaas Guy Ligier is op 85-jarige leeftijd overleden. Dat meldden diverse Franse media. Ligier maakte eerst naam als rugbyer, maar reed in 1966 en 1967 rond in de Formule 1. Met één punt uit twaalf grands prix was de Franse coureur niet bijster succesvol. Ligier richtte daarna zijn eigen Formule 1-team op en vierde daarmee tussen 1977 en 1996 negen overwinningen, onder meer in Monaco met de Franse coureur Olivier Panis.

De Fransman verkocht het team in 1997 aan zijn illustere landgenoot Alain Prost. De viervoudig wereldkampioen gaf de renstal zijn naam, waarmee Ligier uit de koningsklasse van de autosport verdween.
Bron.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

ViveLaFrance schreef::thumbup: Nu hoor je Max zijn constructeur geen compliment geven, of reed hij ineens niet met een Renault-motor? :clown:
Dit is meer een ondanks dan dankzij. Ze moesten veel vleugel eraf halen om qua rechtelijn snelheid mee te kunnen komen. Als de motor meer pk's had gehad had er nog een beter resultaat in gezeten.

En oja, als ie niet kapot was gegaan had 'ie niet achteraan hoeven starten. Dus complimenten zitten er nog steeds niet echt in voor Renault. Tenzij je 1 race niet kapot gaan een compliment waar vind.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Guy Ligier is toch een soort legende. Toen was er nog een echt Frans team.
Op het moment zijn mijn gedachte echter meer bij Justin Wilson.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door HondArd »

Dat van Wilson had ik ook iets van meegekregen. Hopelijk komt hij er bovenop.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef:Dat van Wilson had ik ook iets van meegekregen. Hopelijk komt hij er bovenop.
:no: Gisteren overleden :(
Jurjen schreef:Dit is meer een ondanks dan dankzij.
Neem toch aan dat mijn sarcasme duidelijk was ;)
Jij noemt de woorden 'ondanks' en 'dankzij'. Vind ik ook wel passend bij de houding van Verstappen. Dankzij Red Bull, Toro Rosso en Renault rijdt deze knul zonder rijbewijs in de Formule 1 waar de FIA nu nieuwe regels omtrent de superlicentie voor bedacht heeft om dergelijke praktijken te voorkomen. Iets meer respect mag wel, zeker aangezien hij komend jaar nog rijdt voor dit team.
Daarbij zijn de prestaties best goed als je kijkt naar het verleden van Toro Rosso. In 2014, het eerste jaar met Renault, werd voor het eerst in 7 jaar weer een 7de plek behaald met 30 punten. Op die positie staan ze nu ook met zelfs meer punten: 35. Goede kans dat ze het record van 41 punten (en een 8ste positie) in 2011 uit de Ferrari-periode gaan verbeteren.
Jurjen schreef:En oja, als ie niet kapot was gegaan had 'ie niet achteraan hoeven starten. Dus complimenten zitten er nog steeds niet echt in voor Renault. Tenzij je 1 race niet kapot gaan een compliment waar vind.
Die corrupte regels worden niet door zijn team of motorleverancier verzonnen hè.

Ik kan me niet herinneren dat in de slechte jaren van Ferrari en Mercedes een coureur zo negatief was over het eigen team. En deze fabrikanten kenden genoeg problemen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Jurjen »

Zozo, corrupte regels, negatief over eigen team. Verstappen is alleen negatief over een motor die vaak kapot gaat en 'm startplekken kost. Button en Alonso zijn net zo negatief over hun Honda motor, die ook de hele tijd maar kapot gaat. Als je 4 motoren mag gebruiken en je zit nu aan nummer 6 is je motor gewoon niet goed genoeg. Punt. Je vergelijking met het verleden gaat natuurlijk mank. Dat 'ie ondanks motorproblemen zoveel punten scoort geeft meer een indicatie van de potentie van het team van dit jaar.

Laten we in hemelsnaam niet zo negatief doen over een 17-jarige gozer die in de top van de autosport rijdt en nu eenmaal afhankelijk is van zijn materiaal. Simpelweg topprestaties.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Chris, jouw sarcasme was mij niet duidelijk of ik vatte hem verkeerd op. Of wel weer goed. Ik weet het niet.
Als het sarcasme richting Renault was, dan heb ik het gemist. Juist omdat je al eerder aangaf dat Max vooral dankbaar moet zijn en zijn mond moet houden.
Als het sarcasme naar Max was: daar reageerde ik wel op.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 seizoen 2015

Bericht door Martin »

Zeer spijtig dat Justin Wilson is overleden. Bij mij bleef altijd het "Invest In Wilson" crowdfunding project bij.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie