Zelf karten

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Zelf karten

Bericht door HondArd »

Het heeft een paar jaar op een laag pitje gestaan (eigenlijk stilgelegen), maar mijn inmiddels racegekke dochter heeft het vuurtje weer aangewakkerd. Afgelopen zomer vonden mijn vrouw en ik haar oud (en groot) genoeg om met papa eens een keer in een duokart mee te laten rijden, dat was in Breda. Hadden de baan voor onszelf en na een paar rustige rondjes (met een tikje op de linkerschouder aangeven dat het zachter moest) mocht ik helemaal vol gas (tikje op de rechterschouder, harder papa). Op de spannende stukken constant een giechelende dochter in mijn nek en dat smaakte voor mij maar ook vooral voor haar naar meer.
Afbeelding

Toen kwam tussendoor nog ijskarten. Voor mij zeer dichtbij (in Rucphen) en voor zover de enige baan waar je op ijs kan karten. Een totaal andere manier van rijden waarbij je meer al driftend de bocht door moet zien te komen. Oftewel sturen doe je niet alleen met de gas. Geef je geen gas genoeg kan je sturen tot je een ons weegt, je gaat rechtdoor. Geef je te veel gas dan kan je zelfs met tegensturen niet voorkomen dat je dwars gaat. Erg gaaf!
Afbeelding Afbeelding

Ondertussen was ik links en rechts al wel aan het kijken waar een koter van mijn dochters leeftijd al zelf kon karten (ene baan wel, andere niet) en via een aanbieding van het werk van mijn vrouw kwamen we gisteren bij de Vest in Valkenswaard uit. Entourage van de baan is een beetje amateuristisch (nogal paniekerig als er ongelukjes gebeuren) en staat van onderhoud wat wel een opfrisser kan gebruiken. Maar de baan is erg leuk en erg uitdagend. Kinderen werden in speciale karts in kinderheats gestopt zodat ze tegen elkaar konden racen. De volwassenen konden tegen elkaar vol gas voor Maxje spelen 8-)
Eerste heat voor haar was nog een beetje onwennig, een snelste ronde van 88,45sec, maar in de 2e heat ging het al een stuk beter, snelste ronde van 64,04 met bijna 2x zo veel rondjes. En dat met langzamere kinderkarts. Papa kwam aan 49,60 in de eerste heat en 48,00 in de 2e. Mijn dochter wil liever gisteren dan vandaag weer terug.
Afbeelding Afbeelding
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Zelf karten

Bericht door Martin »

Leuk om te lezen, Ard. Hoe oud is je dochter nu?
Dat ijskarten lijkt mij ook wel bijzonder om te doen. Heb mijn auto's wel eens (mis) gebruikt in de sneeuw om te driften.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Jurjen
.
.
Berichten: 1945
Lid geworden op: 10 feb 2010, 17:19
Locatie: Amsterdam

Re: Zelf karten

Bericht door Jurjen »

Cool!

Maareh, dat ijskarten :oranje: Hier mensen die net als ik meer wilden weten -> https://www.skidome.nl/nl/ijskarten/ijskarten
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Zelf karten

Bericht door HondArd »

Martin schreef:Leuk om te lezen, Ard. Hoe oud is je dochter nu?
Ze is inmiddels 8, precies op haar 8ste verjaardag heeft de met mij in de duo-kart gezeten.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Zelf karten

Bericht door nvdw »

Leuk om te lezen Ard!

Karten doe ik ook met enige regelmaat, maar de kwaliteit van baan en karts is wel sterk wisselend hoor. Ben vaak wel de snelste van de groep, maar dan weet ik natuurlijk niet of dat aan de groep ligt of aan mij ;)

Dat ijskarten lijkt me vet trouwens!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Zelf karten

Bericht door Leeuw »

Ik heb ook wel eens een paar keer geijskart(?) in Den Haag, erg tof, maar wel heel erg glad daardoor gaan veel mensen de mist in en wordt je er nogal snel vanaf gekegelt. En voordat je weer op de baan staat ben je weer een paar minuten verder. http://www.deuithof.nl/nl/ijskarten
Charger
.
.
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2010, 15:38

Re: Zelf karten

Bericht door Charger »

Binnenkort ga ik met een aantal collega's te karten in Heerenveen,alweer 6 jaar geleden dat ik voor het laatst gekart heb.
Plaats reactie