Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Wat een zooitje maakt de FIA van de GP van Japan. Er was ooit de wens om geen straffen achteraf meer uit te delen, maar zo veel mogelijk tijdens de race. Na een "no further action" tijdens de race, werd het later dat LeClerc na de race werd bekeken. Toen bleek zelfs dat hij 2 straffen verdiende.
Vooral het doorrijden met loshangende delen was direct al duidelijk, dus waarom daar niet direct werd ingegrepen, begrijp ik niet.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ik was de race totaal vergeten, dankzij nachtraces zoals Singapore denk je er eigenlijk niet meer aan dat je voor races in Azië de wekker vroeg moet zetten :bonk:

Net dan ook voor het eerst pas die crash gezien, en eigenlijk viel het me nog mee. Leclerc onderstuurt naar buiten, had hem naar mijn idee wel moeten kunnen houden als hij simpelweg een beetje gas geminderd had. Maar over de schuldvraag kan uiteraard geen discussie zijn. De 5 seconden straf die hij daarvoor kreeg vind ik dan ook prima, maar waarom dit dan niet al tijdens de race afgehandeld kon worden is inderdaad vaag. En als iemand onnodig lang blijft doorrijden met een beschadigde auto waar onderdelen van af vallen, dan moet je hem uiteraard gewoon een zwarte vlag geven in plaats van achteraf een tijdsstraf...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 13 okt 2019, 21:19Wat een zooitje maakt de FIA van de GP van Japan.
Had sowieso afgelast moeten worden in navolging van het WK Rugby. Elders in het land komen mensen om door een natuurramp, maar geracet zal er worden! :no:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Er zijn dat weekend gewoon rugby wedstrijden gehouden. Een aantal wedstrijden zijn geschrapt vanwege de weersomstandigheden, niet uit piëteit met slachtoffers. Lijkt mij vergelijkbaar met de Formule 1 waar alle activiteiten op de zaterdag waren geschrapt, zoals de kwalificatie.
https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Rugby_World_Cup
Daarmee wil ik niet zeggen of er geraced had moeten worden. Sport is natuurlijk altijd relatief als je ziet wat er in de wereld gebeurt.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Het WK Rugby wordt door heel Japan gespeeld en is natuurlijk een groter evenement. Weer werd duidelijk dat in Japan, vaak het meest Westers land in Azië genoemd, het individu en daarmee dus ook de massa totaal niet belangrijk is. Ik vond het allesbehalve chic.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, Japan zo vaak met natuurgeweld van doen dat als ze dan iedere keer alle evenementen in het gehele land zouden moeten afgelasten ze nooit meer iets zouden kunnen organiseren. The show must go on. En het verschil met het WK Rugby zie ik al helemaal niet, bij zo'n evenement van enkele weken zouden ze juist veel makkelijker een paar dagen kunnen schuiven. En daarnaast, door het af te gelasten dupeer je ook weer vele tienduizenden F1-fans uit binnen- en buitenland die dan tevergeefs naar Suzuka waren afgereisd.

En of het iets typisch Japans is? Nu hebben wij hier uiteraard vrijwel nooit met enig serieus natuurgeweld van betekenis te maken, maar ik waag toch te betwijfelen of als Groningen eens dusdanig hard zou schudden dat er slachtoffers te betreuren zouden zijn we hier landelijk de eredivisie stil zouden leggen. Of ik denk dan even terug aan het Stint-ongeluk hier in Oss, een dag later speelde TOP ook gewoon. En dat was juist een heel mooi emotioneel gebeuren, dat ik desondanks nooit meer zo hoop mee te hoeven maken.

Daarnaast vraag ik me ook af wie bij een dergelijke beslissing het laatste woord heeft: de lokale autoriteiten of de FIA. Op het moment dat de veiligheid in het geding is zal de FIA uiteraard weinig in te brengen hebben, maar als dat geen rol speelt en de FIA wil het evenement logischerwijs gewoon door laten gaan, dan weet je uiteraard ook dat dan afgelasten meteen zal betekenen dat F1 nooit meer terugkeert op Suzuka.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 19 okt 2019, 00:31En daarnaast, door het af te gelasten dupeer je ook weer vele tienduizenden F1-fans uit binnen- en buitenland die dan tevergeefs naar Suzuka waren afgereisd.
Als het ware sportfans zijn met een beetje empathie hebben ze daar vast begrip voor.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Zucht, hoeveel tijd kan je toch nodig hebben om te zien of die inhaalmanoeuvre van Hamilton wel of niet fout was? En juist voor het podium wil je toch die discussie achter de rug hebben? Zeker ook gezien de reactie van Hamilton is Sainz/McLaren nu toch weer een podium ontnomen.

Los daarvan wel weer een heerlijke race. Uiteraard deels door de dominantie van Verstappen, zonder ver van alles en iedereen weg te rijden toch duidelijk laten zien wie de baas is (alleen Kubica was het daarmee oneens). En dan kan hij samen met Albon ook nog deelnemen aan het WK sybchrooninhalen. Wel erg jammer dat Albon door die actie van Hamilton toch nog een welverdiend podium misliep. In plaats daarvan kregen we nu Gasly, machtig hoe hij op het laatste rechte stuk net Hamilton nog voor wist te blijven. En die twee Ferrari's :bonk:

EDIT: inmiddels heeft Hamilton inderdaad de verwachte 5 seconden tijdstraf gekregen waardoor hij terugvalt naar de 7e plaats en z'n beker nog even naar McLaren mag brengen. Was dat nou echt zo'n lastige beslissing?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door nvdw »

WizardOfOss schreef: 17 nov 2019, 21:00(alleen Kubica was het daarmee oneens)
Of dan in elk geval zijn lollipopman. Hij heeft er nog netjes zijn excuses voor aangeboden, ook al kon hij er zelf niet zoveel aan doen.

Beetje zuur voor Sainz wel. Die heeft zich vrijwel compleet onzichtbaar van de laatste plaats naar voren geknokt.

Wat ik zo fijn vind aan zo'n weekend als dit is dat het aantoont dat ook in de F1 de menselijke factor de doorslag nog kan geven. Zo'n team als Ferrari bijvoorbeeld dat zichzelf compleet uit de race rijdt omdat hun twee rijders elkaar het verlies nog niet gunnen.

Wat een toprace!
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Sainz werd zelf ook onderzocht vanwege DRS gebruik onder dubbel geel ter hoogte van de auto van Bottas. Dat is geseponeerd omdat hij wel snelheid minderde. Dit was echter niet direct duidelijk, dus ook bij Carlos was er een risico dat hij die plek kwijt zou raken. Als dat dan je eerste podium is, komt het harder aan dan nu bij Lewis.
Bij Kubica las ik dat de vrijgave van het team op zich niet de fout was. Hij reed echter te langzaam weg. Het team is dan ook niet beboet. Nou hebben ze bij Williams ook geen geld.

Mooie race van Max. Ik hoop dat dit vaker voor gaat komen dan nu af en toe een positieve uitschieter.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie