Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Overwinning voor Ricciardo, 1-2 voor Mclaren, Botas op het podium. Een ieder die daar geld op had ingezet is nu een rijk man :clown:

Uiteraard wordt de race overschaduwd door het ingelaste WK auto's stapelen door Verstappen en Hamilton, wat mij betreft mogen ze het op een raceongeval houden en beiden een waarschuwing geven. Ze gunnen elkaar domweg geen centimeter ruimte, en dan kan dit gebeuren. Geen winnaars, twee verliezers, klaar. Maar de overwinning van Ricciardo kwam desondanks toch geheel op eigen kracht tot stand. Domweg een betere start, daarna gewoon zeker op kop, niet kunnen wegrijden maar evenmin onder grote druk. En met rugdekking van Norris uiteraard. Ook een redelijk strakke race van Perez, maar die 5 seconden straf die hem uiteindelijk de das om doet was uiteraard niet heel handig. En daardoor een verdiende podiumplek voor Bottas die knap naar voren is gereden. Wel sneu voor Gasly, vorig jaar nog die bizarre overwinning maar dit weekend alleen maar ellende...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Waar Lewis gisteren een mindere dag had, was het vandaag bij Max en RBR geen vlekkeloze dag. Extra zuur dat die verprutste pitstop komt door het gezeur van Mercedes eerder dit seizoen dat snelle pitstops niet veilig zouden zijn. Nu ontbreekt er een lampje op de wheelgun en ben je 10 seconden verder.
Perez heeft niet geleerd van gisteren om voor zekerheid te kiezen en dit keer wel de 5seconden te moeten incasseren.
Met de clash tussen Lewis en Max houd ik het ook op een race incident. Het zou jammer zijn dit mee te nemen naar de volgende race met een gridstraf of iets dergelijks.
2 punten uitgelopen op Lewis op een, voor RBR, moeilijk circuit. Vooraf zou je er voor tekenen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Dus nu heet zoiets een raceongeval? :angel: Ik hoor Coronel zich nog in alle bochten wringen om uiteindelijk te stellen dat als Max eenmaal voor een deel naast je zit, hij er naast zit en dat kun je maar beter accepteren. Tja. Kamphues heeft inmiddels meerdere telramen nodig om per uitzending bij te houden hoe vaak hij begint over de gekleurde houding van Ziggo en het gebrek aan objectiviteit van de gasten aan tafel. Lijkt me lastig voor hem als presentator.

Hoe dan ook, een GP wordt leuk als het niet over de soap Lewis & Max gaat. Ricciardo liet bij de start ook even zien waarom hij toch echt beter is dan Perez ooit zal worden. Toprace voor McLaren en enorm verdiend!

Deze race was ook leuker dan België en Nederland die in een bepaald opzicht even saai waren. België was de afgang van de eeuw in sport. Nooit gedacht dat een safety car een race kan winnen in de koningsklasse van de autosport. Zonde ook, want Spa is één van mijn favoriete circuits. Ik was benieuwd naar Zandvoort, omdat ik deze GP nog nooit heb meegemaakt. Nou, ondanks het geweldig verlopen weekend begrijp ik nu waarom de media en coureurs het vergelijken met Monaco. Het is een eigenzinnig circuit, maar geen racecircuit. De kalender is al saai genoeg. Schrappen dus!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Wie was volgens jou dan de 100% schuldige? Ik zag vooral twee coureurs die geen van beiden ook maar een centimeter toe wilden geven en er daardoor gezamenlijk vanaf gingen.

Daarnaast, in de visie van Mercedes hoef je er toch ook niet helemaal voor te zitten om de bocht te mogen opeisen? Ik vond het overigens deze keer een hele gezonde reactie van Toto Wolff, laat de hoge heren het maar zeggen. Die inmiddels hun oordeel geveld hebben: 3 plaatsen gridstraf voor Verstappen. In verhouding tot 10 seconden tijdstraf voor iemand met 300km/u van de baan af rossen vind ik dat dan toch wel pittig...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 12 sep 2021, 20:04 Wie was volgens jou dan de 100% schuldige? Ik zag vooral twee coureurs die geen van beiden ook maar een centimeter toe wilden geven en er daardoor gezamenlijk vanaf gingen.
Een 100% schuldige aanwijzen lijkt me niet de juiste instelling, omdat het om racen gaat dat in een bepaald opzicht een contactsport is zoals voetbal. Het incident in Silverstone kwam op conto van Hamilton, terwijl ik diverse (voormalige) coureurs, niet geheel toevallig via buitenlandse media, hoorde zeggen dat Verstappen zijn lijn had kunnen houden en dan was het misschien niet eens gebeurd. Het is aan de stewards om uiteindelijk te oordelen. Hamilton nam te veel risico.

Wat betreft de race van vandaag, ik kon me goed vinden in de woorden van tafelgast Coen Swijnenberg. Waar vooral Coronel alles probeerde te bagatelliseren en zich alleen clichématig kan uiten, vond Swijnenberg het "tricky" gedrag van Verstappen. Het zag er onhandig uit. Je mannetje staan is prima, maar om dan telkens ervan uit te gaan dat de ander zich aan jou aanpast is roekeloos.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 12 sep 2021, 21:41Het incident in Silverstone kwam op conto van Hamilton, terwijl ik diverse (voormalige) coureurs, niet geheel toevallig via buitenlandse media, hoorde zeggen dat Verstappen zijn lijn had kunnen houden en dan was het misschien niet eens gebeurd.
Het betreft een volgas bocht, maar alleen als je hem zo van buiten-binnen-buiten kan aansnijden. Niet over de vuile binnenlijn, anders reden ze hem wel altijd zo. Dus wat je eigenlijk zegt is omdat Hamilton met een volstrekt onmogelijke kamikaze-actie zich aan de binnenkant positioneerde Verstappen terwijl hij voor lag én op de racelijn zat van z'n gas had moeten gaan om een aanrijding te voorkomen?

Kan uiteraard, maar dan begrijp ik niet waarom je nu niet van mening bent dat Hamilton op de rem had moeten trappen op het moment dat hij Verstappen langszij zag komen. Waarom zou het altijd Verstappen moeten zijn die een aanrijding moet voorkomen? En zou dat niet heel tegenstrijdig zijn met de "topsportmentaliteit" waar jij elders zo voor pleit?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

"Buitenlandse media", lees: Britse media en coureurs.
Het is niet voor niets dat Alonso zei dat je als niet-Brit de F1 media tegen hebt. Zo was er nog een niet-Britse coureur (Rosberg?) die datzelfde had ervaren. De F1 is overwegend Brits, zowel de teams als media. Als je grootste concurrent een Brit is, moet jij je altijd verdedigen. In Silverstone werd Lewis als hoofdschuldige aangewezen. Een wedstrijd later krijgt Max de vraag hoe hij zo'n situatie de volgende keer gaat mijden.
Gisteren werd er aan Lewis ook een vraag gesteld waarbij de vraagsteller al van de schuld van Max uit ging. Lekker objectief, terwijl de stewards nog een oordeel naar buiten moesten brengen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ook dat. Al heb ik gelukkig ook andere (en bovenal goed onderbouwde) reacties uit Britse hoek gezien:



En je zal mij ook zeker niet horen zeggen dat Verstappen gisteren geen blaam trof. Ik vind het alleen wel opmerkelijk dat het nu volledig bij hem wordt neergelegd en verhoudingsgewijs zwaar wordt gestraft.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, zelfde Britse coureur nogmaals:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Zo, dat was toch wel even een race vandaag in Sotchi. Allereerst: de 100e overwinning voor Hamilton, ook al kon je er op wachten, het is toch wel verdomd imposant. En het zal ook wel even gaan duren voordat iemand daarbij in de buurt gaat komen.

Uiteraard wel doodzonde voor Norris, gegokt en verloren. Ben wel benieuwd wat er gebeurd zou zijn als hij wél de pits in was gegaan, zou Hamilton hem gevolgd hebben of dan juist buiten zijn gebleven? Dat zal uiteraard ook precies de angst van Norris geweest zijn. Maar goed, waar verliezers zijn zijn ook winnaars. En zo zal Verstappen zich zeker voelen met deze 2e plek. Als laatste gestart, in een uitstekende stint al goed naar voren gereden, maar daar leek het dan toch te stokken terwijl Hamilton juist helemaal los ging. Maar die regen had nauwelijks beter kunnen uitpakken. En dan Sainz die het podium compleet maakt, die heeft ook een enerverende race meegemaakt...

Hamilton wel weer terug aan de leiding van de WK-strijd uiteraard, maar het verschil blijft wel akelig klein. Nog 6 of 7 races te gaan, het gaat nog verdomd spannend worden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie