Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En dan de race...die leek lange tijd hetzelfde beeld te geven als de kwalificatie: Ferrari is helemaal terug, em voert samen met Red Bull het veld aan. Mercedes volgt op geruime afstand. Maar ja, het venijn zat duidelijk in de staart, met eerst een safety car veroorzaakt door problemen bij Gasly, en na de herstart ook malheur bij Verstappen en Perez. Waardoor ineens toch Hamilton weer op het podium stond. En Red Bull geheel met lege handen.

De verrassingen uit de kwalificatie bleven ook in de race prima overeind, met Magnussen in de Haas op de 5e plek als best of the rest, gevolgd door Bottas in de Alfa, terwijl ook zijn teamgenoot Zhou debuteerde met een puntje. Ook twee Alpine's in de punten, en Tsunoda redt nog net de eer van Honda. Ontluisterend daarentegen was het optreden van Aston Martin en vooral ook McLaren, waarbij het sowieso opmerkelijk is dat de laatst 6 gefinishte auto's over de ooit zo onoverwinnelijke Mercedes-krachtbron beschikken.

Al met al een race waarin genoeg gebeurde, met een dik verdiende overwinning voor Leclerc en de maximale score voor Ferrari. En nu op naar Jeddah...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Mooi dat Ferrari weer mee kan doen :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Pole voor Red Bull in Jeddah....maar niet voor Verstappen. Nee, in een toch weer door Ferrari gedomineerde kwalificatie die eerst door een crash van Latifi en later een harde klapper van Schumacher fors uitliep was het nu Perez die verrassend Leclerc en Sainz nipt wist te kloppen. Verstappen maakt met een 4e plek de 2e startrij compleet. Perez pakt er meteen een record mee, nooit eerder moest een coureur zo lang (219 races) wachten op z'n eerste pole, hij verpulvert daarmee het record van Mark Webber (130 races).

De andere grote sensatie kwam op conto van Lewis Hamilton, die reeds strandde in Q1. Even afgezien van een crash in Brazilië 2017 overkwam hem dat voor het laatst in 2009(!!). Russell deed het dan toch beter, met de hakken over de sloot door naar Q3, om daarin als 6e te eindigen. Tussen de beide Alpine's in, die het wederom prima doen. En ook wederom een Alfa en Haas in Q3, dus de prestaties van Bahrein lijken geen toeval. McLaren deed het nu wel wat beter dan vorige week, maar Q2 was nu toch het eindpunt voor zowel Norris als Ricciardo.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En wederom een vermakelijke race in Jeddah, die deze keer wél de kan van Verstappen op viel na een mooie strijd met Leclerc. Pech voor polesitter Perez: in leidende positie gepit, net als Latifi een safetycar veroorzaakt waardoor hij terugviel naar de 4e plek. Sainz daartussen nog derde. Russell op ruime afstand 5e, Voor Ocon die aan het begin van de race lange tijd een stevig gevecht had met teamgenoot Alonso die helaas uitviel. Norris, Gasly, Magnussen en Hamilton maken de top-10 compleet.

En hoezeer ik ook vindt dat F1 niet in dergelijke landen zou moeten rijden, de baan an sich is wat mij betreft toch een aanwinst voor de sport.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Heerlijke race gezien. De pech van Perez maakte het Red Bull makkelijk om Max er voor te krijgen zonder scheve gezichten. Was anders benieuwd wat ze anders wilden en konden doen.
Ondanks het gebrek aan snelheid is Mercedes toch het derde team.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Na de uitvalbeurt van de vorige race, nu Maximale score. LeClerc te gretig en gooit punten weg.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Lekker resultaat maar sowieso ook weer een leuke race. En gisteren zelfs een boeiende sprintrace. Mooie tweede plek ook voor Perez, die nu toch eindelijk echt de rol van tweede man lijkt te vervullen. Dom van Leclerc, zeldzaam foutje toch dit jaar. En mooi dat McLaren en ook Aston Martin weer aardig terug lijken. Maar sowieso lijken de nieuwe reglementen duidelijk effect te sorteren, want hoewel inhalen zelfs met DRS lastig bleek (vraag Hamilton maar....) werd er toch volop echt geracet. En ook reeds 18 coureurs met punten, alleen Schumacher en Latifi (en invaller Hulk) staan nog droog.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Monaco staat ter discussie voor komende jaren. Het blijven bijzondere races, zoals vandaag ook weer te zien was. Ferrari ook weer ouderwets. Toch weet ik niet of LeClerc geholpen was met een rondje later pitten in plaatst van op Sainz te moeten wachten.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ook zonder inhaalacties was het toch genieten. Monaco hoort er gewoon bij...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Wat een race op Silverstone! Kwalificatie gisteren was al genieten, met het verrassende optreden van King Latifi en uiteraard de eerste pole voor Sainz. Maar dan de race, met eerst die gelukkig goed afgelopen horrorcrash van Zhou, en ik ga niet eens proberen samen te vatten wat er daarna allemaal gebeurde. En dat het Verstappen niet meer kon doen dan wat damage control boeide me eigenlijk niet eens, er viel zoveel te genieten. Met als hoogtepunt uiteraard ook de eerste zege voor Sainz. Maar er zijn races waarbij ik ondertussen gerust wat andere dingen doe, dit was er zeker niet een daarvan. Genieten van begin tot eind.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie