Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Uiteindelijk een mooi podium met rijders van 3 verschillende teams. Het uitvallen van Verstappen was echter een anti-climax. Een half jaar gehoord en gelezen dat het dit jaar moest /gaat gebeuren en dan ben je na 11 ronden klaar. :(
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, volgende week nieuwe kans in Oostenrijk, daar doen RB en Vsertappen het altijd goed :clown:

Was een vermakelijke start van het seizoen, jammer van het uitvallen van beide RB's, en eerlijk gezegd vond ik ook niet dat Hamilton iets verkeerd deed bij Albon. Wel bijzonder eigenlijk dat dit blijkbaar het grootste aantal uitvallers sinds iets van 2010 of zo was, ik kan me ook nog wel de tijden herinneren dat geregeld meer dan de helft uitviel....

Wel een beetje knullig vond ik dat racisme-gebaar aan het begin. Volgens mij was het hele idee van dat knielen van Kaepernick dat hij niet wou staan voor het volkslied van zijn onderdrukker. Daar kan je uiteraard ook van alles van vinden, maar gezien de achtergrond daarvan kan ik het nog wel begrijpen. Maar nu datzelfde doen bij het volkslied van Oostenrijk, is dat dan eigenlijk niet juist ontiegelijk respectloos?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Oostenrijk blijft een prachtig en uitdagend circuit. Zo natuurlijk en mooi aangelegd :clap:

De race? Het aanzien meer dan waard :) Mercedes zeer sterk en lijkt weer een klasse apart. Die straf voor Hamilton sloeg nergens op. Toch leuk voor Norris en een opsteker voor Ferrari. RB-Honda start wederom slecht na alle praatjes die ze te vaak verkondigen. What's new?! :yawn:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Mwah, die tweede plaats van Leclerc kan toch niet verhullen dat Ferrari momenteel behoorlijk het spoor bijster is. Op tempo komen ze er domweg niet aan te pas, Vettel lijkt puur nog z'n contract aan het uitdienen, en ook Leclerc heeft toch vooral geprofiteerd van de tegenslagen van de RB's en Hamilton. Als de Mercedessen (waar toch ook iets rommelde) en RB's gewoon heel blijven pakt Ferrari geen podium, en zal Leclerc nog flink moeten knokken om de McLaren's en RP's van zich af te houden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, je begint je zo ondertussen toch af te vragen hoe serieus je de corona-maatregelen van de F1 moet nemen. Het klinkt indrukwekkend, met bubbels, bubbels in bubbels, en bubbels in bubbels in bubbels. En met haast draconisch gebruik van mondkapjes, ook bij interviews waarbij iedereen opzichtig meters afstand houdt.

Maar afgelopen zondag zagen we uiteraard al even die lachwekkende temperatuurmeting voorbij komen. Te warm? Even een koud flesje tegen je voorhoofd houden en opnieuw proberen. Tsja, ook al zal er waarschijnlijk niks aan de hand zijn geweest, dan heeft die hele meting uiteraard toch bar weinig zin. En daarnaast zijn er uiteraard her en der nog wel wat waarschuwingen uitgedeeld aan mensen die zich op het circuit niet helemaal strikt aan de bubbels hadden gehouden.

Maar dan wordt vandaag bekend dat Leclerc en Bottas doodleuk eventjes naar hun huis (Monaco) zijn geweest. Voor zover bekend zou Bottas daarbij netjes binnen zijn gebleven en alleen in contact zijn geweest met zijn vriendin en zijn persoonlijke trainer, die tot "zijn" bubbel zouden behoren (dus zij leven gewoon thuis ook in quarantaine blijkbaar?), en komt er daarom mee weg. Leclerc daarentegen is lekker uit eten geweest, heeft een museum bezocht en is samen met fans op de foto geweest. Niks bubbel dus. En dus krijgt Ferrari nog maar een waarschuwing, en bij drie volgt een boete. Dan vraag ik me toch af: zou je niet simpelweg iedereen die de overkoepelende bubbel breekt eruit moeten zetten en niet meer toe moeten laten? Het zou toch voor iedereen volstrekt duidelijk moeten zijn dat het hele circus nu uitsluitend weer kan draaien vanwege die misschien ietwat draconische omstandigheden?

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Vorige week was Chase Carey in een restaurant in Oostenrijk gesignaleerd. Lijkt mij ook niet een goed voorbeeld.
Leclerc slaat echter alles. Ook niet geleerd van zijn buren tennissers of zo. "Ja maar, ik word veel getest". Net alsof het geen probleem is als je het oploopt. Daar steekt Ferrari dan de miljoenen in.

Met dat flesje is het verhaal dat de meter onmogelijke temperaturen aangaf. Het is dan echter logischer om dat kastje te vervangen dan je eigen temperatuur omlaag te brengen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ik vond het sowieso al opmerkelijk dat alles en iedereen met een mondkapje op geïnterviewd moest worden, maar dat ze voorafgaand aan de GP wel Chase Carey met z'n snor in volle glorie konden spreken. Verschil moet er blijkbaar zijn....

Maar dat van die temperatuurmeting, het leek erop dat ze daar in de volle zon stonden, dus hoe betrouwbaar kan je dan überhaupt meten? Dergelijke metingen zie je ook veel op vliegvelden, maar dan praat je over een omgeving met gecontroleerd klimaat. Maar iets zegt me dat als ik 5 minuten buiten heb gelopen met de zon pal op m'n voorhoofd dat zo'n apparaat dan ook waarden aangeeft waarbij ik al lang dood had moeten neervallen. Nu weet ik niet precies hoe die scanners meten, maar het feit dat even een paar tellen een koud flesje tegen je voorhoofd effect heeft geeft wel aan dat het een zeer oppervlakkige meting is die eenvoudig (bewust of onbewust) te beïnvloeden is. Amateurisme ten top.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 07 jul 2020, 22:13 Mwah, die tweede plaats van Leclerc kan toch niet verhullen dat Ferrari momenteel behoorlijk het spoor bijster is. Op tempo komen ze er domweg niet aan te pas, Vettel lijkt puur nog z'n contract aan het uitdienen, en ook Leclerc heeft toch vooral geprofiteerd van de tegenslagen van de RB's en Hamilton. Als de Mercedessen (waar toch ook iets rommelde) en RB's gewoon heel blijven pakt Ferrari geen podium, en zal Leclerc nog flink moeten knokken om de McLaren's en RP's van zich af te houden.
Daarom zei ik ook opsteker als in meevaller, voordeel ;) Na afgelopen weekend nog meer een juist gekozen woord om prestaties van Ferrari te duiden. Toch zonde voor het gebrek aan competitie in de F1. De middenmoot met vooral het verrassende McLaren-Renault maakt het nog enigszins interessant om te volgen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Pffft, daar had Verstappen het toch bijna even flink verkloot voor zichzelf én het team. Gelukkig wisten eerst de monteurs en daarna Max zelf de boel toch nog boven verwachting te redden... Hamilton blijft onaantastbaar, maar daarachter is toch wel van alles mogelijk. Leuke race weer.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Het is in ieder geval nooit saai met Max. Gelukkig had ik niet rechtstreeks gezien dat hij van de baan raakte. Ik keek nog nabeschouwing MotoGP en moest nog bijkomen van die race.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie