Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Blijkbaar vooral gebrek aan zicht. Het viel mij nog mee dat de helicopter blijkbaar nog kon vliegen. Bij mist kunnen ze helemaal niks. Iedereen zegt nu dat het de volgende keer anders moet. Hoe is nog niet duidelijk.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, volgens mij kunnen we wel stellen dat de terugkeer van F1 op Zandvoort een groot succes was. Niet alleen de gedroomde winnaar (zoals ze op Ziggo terecht stelden, geen spectaculaire maar wel spannende race), maar de baan zelf is met de aanpassingen toch ook wel erg gaaf geworden, lastig en weinig vergevingsgezind. Helaas wel lastig om in te halen, al liet onder meer Perez toch zien dat er wel degelijk mogelijkheden zijn. Dat ie nog maar lang op de kalender mag blijven...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Weinig vergevingsgezind, maar in tegenstelling tot de verwachting geen neutralisatie van welke vorm dan ook. Max haalde Bottas ook in en Alonso was in het begin ook leuk bezig.
Volgend seizoen met de nieuwe auto's krijg je misschien weer een ander beeld.
Over het algemeen een geslaagd weekend. Toen de eerste plannen twee jaar geleden bekend werden, stond ik er wel anders in. Zelfs de toestroom naar Zandvoort ging goed.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En iedereen bleef ook heel netjes op z'n toegewezen plaats zitten :clown:

Overigens nog wel een klein tegenvallertje: toen er wat rook uit de auto van Ricciardo kwam had ik even de hoop op een goede ouderwetse plof, iets wat we helaas zelden meer zien. Gelukkig voor Daniel maar helaas voor liefhebbers van enorme rookpluimen bleef ie toch heel...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, het hoge woord is er dan eindelijk uit. Deels tenminste. Bottas vertrekt na dit seizoen bij Mercedes, en verkast naar Alfa Romeo. Nu is het uiteraard wachten tot Russell officieel het stoeltje naast Hamilton mag innemen.

Ik vind het wel een hele stap terug voor Bottas, hier is ie naar mijn idee eigenlijk toch te goed voor. Sterker nog: had Red Bull hem geen aanbod kunnen doen? Het is geen potentiële kampioen, maar wel een perfecte teamspeler die meer dan Perez heeft bewezen van waarde te kunnen zijn voor een kopman, en in kwalificaties zelden veel toegaf op Hamilton. Maar goed, wellicht wil ie juist ook gewoon weer vrijuit kunnen racen, zonder al die teampolitiek.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Bij de Mercedes is de snelheid er makkelijker uit te halen dan bij de Red Bull. Bottas zou het dan ook moeilijker hebben. Volgend jaar nieuwe auto's. Waar je dan het beste zit, is niet helemaal duidelijk. Buiten de teams met de grootste budgettten dan. De laatste tijd werd ook wel eens geroepen om Alonso in de Red Bull te zetten. Die is ondertussen echter bevestigd voor een tweede jaar bij Alpine.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Da's ook wel een dingetje inderdaad, de RB is in handen van Verstappen ijzersterk, terwijl iedereen met de Mercedes direct hard kan gaan. Zie ook Russell die instapt en zomaar had kunnen winnen. En zolang Verstappen de onbetwiste nummer 1 van het team is zal de nummer 2 het daar ook mee moeten doen. Denk dat ook een Alonso daar absoluut geen trek in zal hebben. Maar tegelijk blijft dat toch een zwakte van het team, want wie je er nu ook neerzet, hij zal altijd teleurstellen.

Even ervan uitgaand dat Russell de plek van Bottas in zal nemen (of stiekem toch Nyck de Vries? :clown: ) ben ik ergens wel benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Hij zal waarschijnlijk toch meer in staat zijn Hamilton onder druk te zetten, en ik moet ook maar zien of hij dan zo braaf de teamorders gaat volgen. Of dat we een situatie krijgen als met Vettel en Leclerc die elkaar de tent uit vechten....

EDIT: volgens de geruchten van vanochtend zou de Vries bij Alfa Romeo getekend hebben en dus teamgenoot van Bottas worden (of in zekere zin blijven, gezien zijn rol als testrijder bij Mercedes).

En EDIT 2: en ook voor Russell is het nu definitief...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Even iets heel anders tussendoor, waarom heb ik dit pareltje toch niet eerder gezien:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, Williams doet het komend seizoen met Albon en wederom Latifi. Nog geen nieuws rond De Vries en Alfa, en verder is alleen de positie van Schumacher (die eveneens wordt genoemd voor Alfa) nog niet definitief. Ben benieuwd...

En ondertussen mag Kubica ook dit weekend op Monza weer instappen :thumbup:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, op Monza weer een sprintrace, en het had haast niet beter kunnen uitpakken voor Verstappen: dankzij een gridstraf moet sprint-winnaar Bottas achteraan starten, en Hamilton ziet na het verprutsen van z'n start ineens twee rappe McLarens tussen hem en Verstappen in staan. En daarbij ziet hij Verstappen ook nog eens twee puntjes uitlopen.

Heel mooi allemaal, maar ik kan toch niet zeggen dat ik heel overtuigd ben van dit format. Net als op Silverstone was er direct na de start wel even genoeg spektakel, waarbij vooral Gasly flink de fout in ging, maar eenmaal onderweg gebeurde er eigenlijk niet zoveel boeiends meer. Iedereen reed z'n tempo, sporadisch werd er nog wat ingehaald, maar dat was het dan ook wel. Afgezien van de extra punten en wat extra risico bij de start voegt het dan naar mijn idee toch niet zo bar veel toe aan een raceweekend.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie