Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Het kampioenschap diende zich al langer aan. Was het niet deze race, dan wel de volgende race. Het blijft natuurlijk wel bijzonder. De grote baas overleden. Het zat er aan te komen. Toch afwachten hoe het in de toekomst gaat met het bedrijf en het team. Ik ga er vanuit dat er in continuïteit is voorzien. Ze hebben zelfs de deal met Porsche afgeblazen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En nu ook de constructeurstitel, na wederom een heerlijke race. Eigenlijk hét beeld van het seizoen: er wordt aan alle kanten fantastisch geracet, en uiteindelijk wint Verstappen...

En wel duidelijk dat de Alpine toch een stuk steviger in elkaar zit dan de Ferrari :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Red Bull voorkwam door hun pitstop dat het saai werd. Dat samen met een paar safety cars en nog was het 5 seconden aan de finish. Vettel die zijn vechtlust weer terug had gevonden.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nyck de Vries rijdt mogelijk komend weekend z'n tweede race, deze keer voor McLaren. Lando Norris kampt met een voedselvergiftiging, morgenochtend zal besloten worden of hij fit genoeg is om te kunnen rijden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Per toeval zag ik de Race of Champions op Eurosport. Leuk evenement met uiteraard huidige en voormalige F1-coureurs, maar ook gevestigde namen uit de rallysport en Indycar.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Max blijft de koning, maar ik las dat Sainz ook een keer mocht winnen? :clown:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Geef Max gewoon de titel, en laat de rest lekker racen voor de dagzege :clown:

Zeldzaam off-weekend voor RB, weliswaar niet geheel onverwacht, maar na de vrije trainingen zal niemand hebben zien aankomen hoe dramatisch de kwalificaties zouden verlopen. En in de race werkten de omstandigheden ook niet echt mee, maar Verstappen heeft nog aardig weten te redden wat er te redden viel. Maar mooi om drie teams om de zege te zien strijden, en vooral om te zien dat Sainz de grootste strateeg van het hele veld is. Niet dat z'n team begrijpt waar ie mee bezig is...en geeft ook mooi het verschil aan met Leclerc, die weliswaar een aardig potje kan sturen, maar die je moet vertellen wat ie moet doen en het spoor bijster raakt als ze hem de keuzes laten maken.

Maar da's toch wat dit seizoen leuk weet te houden: achter de (meestal) oppermachtige Verstappen waar momenteel domweg geen maat op staat ligt de strijd helemaal open, zijn er genoeg coureurs die boven zichzelf uitstijgen en anderen die soms door het ijs zakken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Max heeft de 3e binnen. Van zijn kant uit eigenlijk een foutloos seizoen. Ongelofelijk hoe hij het aan elkaar weet te krijgen. Ik zie nog niet waar dit gaat eindigen. In 2026 is er een nieuw technisch reglement, maar daar verwacht ik ook geen foute gok van RBR. Misschien dat de eigen krachtbron een onzekere factor wordt. Maar dat geldt voor de andere teams dan net zo goed.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Hij zou in ieder geval net voor die regelwijzigingen nog mooi even de jongste 5-voudig kampioen kunnen worden, want wie of wat gaat hem daar vanaf houden? McLaren lijkt zowaar de grootste uitdager te gaan worden, maar eerst maar eens races gaan winnen, dan pas aan de titel gaan denken. 2026 zal inderdaad het spannende moment zijn wanneer alles weer flink opgeschud zal worden.

Ik ben eerlijk gezegd toch wel benieuwd hoe lang het geduld van RB met Perez nog is. Ja, hij staat nog altijd tweede, maar dat komt meer door de almaar wisselende concurrentie dan door z'n eigen constante presteren. De helft van de races op het podium is te weinig als je in veruit de beste auto zit. Het is dat RB zo ook niemand klaar heeft staan, dat kan weleens z'n redding zijn. Ik zie het Tsunoda in ieder geval niet beter gaan doen, Ricciardo heeft uiteraard de pech dat hij nog amper kans heeft gehad te bewijzen dat hij het nog altijd heeft, en Lawson komt net kijken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Nuchter bekeken zijn er heel veel die het beter zouden doen. In de top 10 kwalificeren en bij de eerste 6 rijden, mag toch geen probleem zijn. Ze willen eerst dat hij tweede wordt in het kampioenschap én ze moeten nog naar Mexico. Daar wordt het toch al niet zo gezellig voor Verstappen en Marko.Daarna moet het toch einde zijn voor Checo.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie