Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, tikje kinderachtig, maar heb er op zich niet zo'n moeite mee. Ik zou het erger hebben gevonden als hij z'n snelle ronde had afgebroken om daarmee de ronde van Verstappen te verstoren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, wat een knotsgekke race was dit weer.....eerst uiteraard balen hoe Verstappen er door de stommiteit van Bottas vanaf wordt gekegeld, en zelfs als hij dan na de herstart door zou kunnen is het uiteraard een gelopen race.....totdat Hamilton ineens in z'n uppie op de grid staat en vervolgens ook achteraan mag aansluiten....helaas slaagt hij er uiteindelijk wel weer in naar het podium te rijden, terwijl Max met z'n beschadigde wagen al alle zeilen moet bijzetten om een Haas voorbij te komen. Maar gelukkig is daar dan nog Alonso om een flink aantal ronden mooi in de weg te rijden (en toch wel een beetje sneu dat Hamilton dan durft te mekkeren dat sommige van die acties bij die snelheden gevaarlijk zouden zijn....), en zo teamgenoot Ocon aan z'n eerste overwinning te helpen. Prachtig staaltje teamwork. Mooie tweede plek ook voor Vettel, en punten voor Williams! Ook al is Max de leiding in het kampioenschap nu wel weer kwijt, ik heb vanmiddag toch echt zitten genieten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ja, op zo'n moment neem ik mij voor om gewoon weer per wedstrijd te kijken. Zonder blik op het kampioenschap. Als je bedenkt hoeveel punten Max meer had kunnen hebben....
Allemaal buiten zijn schuld om.
Het waren weer unieke beelden met Lewis alleen op de startgrid. Aan het einde ook als enige bij de opstelling van de auto's van het podium. :lol:
Gasly pakt de snelste ronde en Tsunoda laat eindelijk weer zien waarom hij een kans krijgt bij Alpha Tauri. Dat na een slordig begin op de vrijdag.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Martin schreef: 01 aug 2021, 20:16Aan het einde ook als enige bij de opstelling van de auto's van het podium. :lol:
Nou, mogelijk is juist dat Vettel nu toch fataal geworden: hij is namelijk alsnog gediskwalificeerd omdat hij na afloop van de race nog slechts 0,3 liter brandstof in z'n tank had, in plaats van de vereiste 1 liter. Waardoor Hamilton dus weer doorschuift naar de tweede plek. Hoeveel geluk kan een mens hebben?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Horner zei over de radio tegen Max dat het geluk ook een keer zijn kant op zal komen.
Het wordt allemaal wel moeilijk. Waarschijnlijk nog een keer een vierde motor met gridstraf.
De schades vallen binnen de budgetcap, ook niet gunstig.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, er is op zich ook nog niks verloren natuurlijk, het kan nog steeds alle kanten op. En als het dan gewoon fair en square op de baan beslecht zou worden in het voordeel van Hamilton, dan zou ik daar ook vrede mee hebben. Maar daar hebben we nu al twee races op rij niks van gezien, en dan is het toch wel frustrerend.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 25 jul 2021, 21:20 Allemaal leuk en aardig, en dat jij weinig hebt met de Nederlandse sportjournalistiek. Maareh, heb je zelf wellicht ook nog een mening over het voorval?
Het was maar een grappig bedoeld filmpje ;)

Ik heb verder niks met de soap 'Max vs Lewis' en vind dat het de F1 behoorlijk verpest. Zelfs de teambazen gaan erin mee door elkaar via commissies te willen straffen, want zo wil iedereen natuurlijk wereldkampioen worden :no: De Max-clan zal er wel van smullen en ziet het vast als entertainment. Als ik de Nordic Entertainment Group was zou ik in elk geval inzetten op een professioneel team aan sportjournalisten om de koningsklasse van de autosport in de huiskamers te brengen. Vooruit, Doornbos mag blijven.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Oké, het is maar een kwalificatie, maar George Russell vandaag :thumbup:

Nadat Hamilton het niet redde vond ik het oprecht sneu dat Verstappen er toch nog wel net even onder dook...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Lang zag het er naar uit dat Norris voor pole ging. Onderweg naar eau rouge was ik al even bang dat hij te veel risico nam en dat bleek inderdaad het geval.
Ze zullen toch iets moeten aanpassen op dat stuk van de baan. Vrijdag ging het daar in de W-series ook helemaal mis. Eerder dit jaar tijdens de 24h van Spa ook al.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, na lang wachten toch een dominante zege van Verstappen, van start tot finish aan kop gereden en knap Russell en Hamilton van zich af weten te houden.....die drie hele rondes achter de pace car :frusty:

Wat een schertsvertoning was dit. En ja, je hebt het weer niet in de hand. Maar dan vraag ik me toch af of dit nu werkelijk zo extreem was, of de auto's/banden nu zoveel vatbaarder hiervoor zijn geworden, of dat ze nu gewoon een beetje doorslaan in hun voorzichtigheid. En je zal daar toch als fan uren in de regen hebben staan wachten voor deze nonsens.

Uiteraard wel mooi voor Russell, het was uiteraard maar de vraag geweest of hij die tweede plek vast had kunnen houden als er echt geracet was. En zo'n succesje kon Williams wel weer een keer gebruiken, hoe het dan tot stand komt doet er niet toe.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie