Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

De FIA laat zich gewoon leiden door #metoo. Ineens passen de grid girls niet meer bij de F1 en krijg je commercieel gezeik over merkwaarden. Lachwekkend!

Trouwens, bij de Premier League Darts zie ik vanavond de vier gebruikelijke danseressen, ook een soort cheerleaders, op het podium staan. Deze dames hebben uiteraard alleen korte en strakke broekjes aan, omdat ze dan beter kunnen bewegen op de muziek :angel:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Misschien wordt het dan toch tijd burka's te gaan verplichten...

Ik snap het probleem eigenlijk ook niet zo. Gewoon bij elke mannelijke coureur een mooie grid-girl, en bij elke vrouwelijke coureur een mooie grid-boy. O wacht.....nou, als die vrouwen nu gewoon eindelijk eens leren autorijden had dit hele "probleem" niet hoeven bestaan...

Ik kan me van een van de eerdere WK's overigens nog wel een item over die walk-on girls herinneren, ze kregen daar jaarlijks enkele tienduizenden aanmeldingen voor. Dus blijkbaar willen veel vrouwen dit zit zelf ook graag. Of zouden die allemaal tegen hun wil door hun partner zijn aangemeld?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

De discussie is er al langer dan het #metoo verhaal. Bij wielerrondes staan de rondemissen ter discussie. Bij sommigen rondes zijn het ondertussen meer hostessen dan alleen missen, maar niet iedereen vind dat genoeg.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ik kan me van een van de eerdere WK's overigens nog wel een item over die walk-on girls herinneren, ze kregen daar jaarlijks enkele tienduizenden aanmeldingen voor. Dus blijkbaar willen veel vrouwen dit zit zelf ook graag. Of zouden die allemaal tegen hun wil door hun partner zijn aangemeld?
Inderdaad. Tijdens het afgelopen WK heeft RTL7 zelfs een Nederlandse walk-on-girl in de studio gehad waar zij vertelde wat ze allemaal doet. Naar eigen zeggen veel meer dan sexy naast een darter lopen richting het podium. Pitspoezen doen volgens mij ook meer dan een bord vasthouden voor een bolide.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Uiteraard, maar laten we wel zijn: al die taken zou iemand die er totaal niet sexy uitziet net zo goed kunnen doen. Hun hele aanwezigheid is gebaseerd op het sexy zijn.

Of dat erg is? Wat mij betreft niet. Sex sells, en zolang iedereen dat op vrijwillige basis doet zie ik echt het probleem niet. En uiteraard liggen de verhoudingen tussen mannen en vrouwen op dit vlak wat scheef, maar desondanks is het toch vreemd dat ik nog nooit een feministe heb horen klagen over een man die ergens puur als lustobject wordt neergezet.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Een serieus onderwerp is volledig uit zijn verband getrokken en leidt tot betutteling onder beleidsmakers. Nu in de sport, al tijden in de politiek. Ik heb geen enkele christelijke politicus gehoord na controversiële uitlatingen van de Paus omtrent misbruik door een bisschop, maar oh oh oh, als de getrouwde buurman het met de overbuurvrouw wil doen, komen ze in actie. Second Love?! Foei!

Mensen kijken graag naar mooie mensen. In darts en F1 worden dames inderdaad ingezet als lokmiddel. Mannen blijven langer hangen als er schoonheid in beeld is waardoor evenementen commercieel interessanter worden. Iedereen weet het, want dit geldt voor beide seksen. Het programma Miljoenenjacht kreeg zelfs brieven van voornamelijk vrouwen, omdat zij mannen wilden zien die de koffers openen. En zo geschiedde!
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Het doet me ook denken aan een van de vele late night talkshows (geen idee meer bij wie) na het regeerakkoord, toen dus het kabinet nog ingevuld moest gaan worden. En Rutte had gestel dat ze op zoek gingen naar de beste kandidaten voor de posten. Toen zat Neelie Kroes, een politica waar ik overigens buitengewoon veel respect voor heb, daar aan tafel. Want het was heel fout dat Rutte niet voor een 50-50 verdeling van de ministerposten ging, zoals Trudeau dat in Canada nadrukkelijk wel had gedaan. Of anders gezegd: een stel vrouwen erbij omdat ze vrouw zijn, niet omdat ze geschikter zouden zijn voor de functie dan een man. Druist dat dan eigenlijk niet juist tegen alles in waar het feminisme voor staat?

En het vreemde is ook dat het dan weer alleen om het aantal vrouwen ging in het kader van "een afspiegeling van de maatschappij". geen woord over raciale of etnische verdeling. Geen woord over seksuele geaardheden, laat staan over de diverse "geslachten" waar je naast mannetjes en vrouwtjes tegenwoordig rekening mee schijnt te moeten houden.

Mmaar terug naar de F1: ook Niki Lauda heeft dit besluit scherp veroordeeld. Wat een ouwe snoeperd is het toch :devil:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

ViveLaFrance schreef:Een serieus onderwerp is volledig uit zijn verband getrokken en leidt tot betutteling onder beleidsmakers. Nu in de sport, al tijden in de politiek. Ik heb geen enkele christelijke politicus gehoord na controversiële uitlatingen van de Paus omtrent misbruik door een bisschop, maar oh oh oh, als de getrouwde buurman het met de overbuurvrouw wil doen, komen ze in actie. Second Love?! Foei!
Christelijk is niet hetzelfde als Katholiek. Juist de SGP is uiteindelijk ontstaan doordat ooit mensen afstand namen van de Paus en "Rome". Dus waarom zouden die zich moeten uitspreken over uitlatingen van de Paus?
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Het gaat om de mate van betutteling door partijen met een geloofsachtergrond. Over serieuze problemen hoor ik ze niet, maar CDA/CU/SGP wapperen zeer snel met hun geloofsboekje in de Tweede Kamer als het om medisch-ethische kwesties gaat.

De misbruikschandalen komen sowieso niet uit één geloofshoek. Recent nog de jehovah's.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:een woord over raciale of etnische verdeling. Geen woord over seksuele geaardheden, laat staan over de diverse "geslachten" waar je naast mannetjes en vrouwtjes tegenwoordig rekening mee schijnt te moeten houden.
En ook geen woord over opleidingsniveau.

Dat die grid-girls of wat dan ook verleden tijd zijn vind ik niet zo erg. Ik kijk naar autosport om de auto's, die vrouwen staan toch alleen maar in de weg. Maar de reden waarom ze nou ineens het veld moeten ruimen is wel verkeerd.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie