Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ondertussen gaan ze in de Indycar onverminderd door. Dat schijnt dan ook vooral een logistieke kwestie te zijn, aangezien dat een puur Amerikaanse aangelegenheid is, terwijl de F1-tak uiteraard wel in Japan zit. Vandaar dat ik dit soort opmerkingen over "milieu" dan toch altijd wat kansloos vindt. Als je daar iets om geeft, laat het dan in de showroom zien....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ja, zo gingen ze de vorige keer ook uit de F1 met de "earth car" etc. om dan later terug te komen.

Vandaag: ongelooflijk hoe Grosjean met deze crash weg kwam. Niet normaal.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Iets wat ik me eigenlijk ook pas vandaag realiseerde: feitelijk is het huidige Mercedes een voortzetting van het vorige Honda-team. Uiteraard zitten daar zoveel jaren tussen dat er werkelijk geen schroefje meer gelijk zal zijn, maar desondanks blijft het toch een tikje ironisch dat Honda nu als motorleverancier steevast klop krijgt van een vroedere versie van zichzelf....

En die crash, oef. Ik was destijds geen voorstander van de halo, maar vandaag heeft die toch 1000% z'n waarde bewezen. Nu ben ik nooit een fan van Grosjean geweest, maar ik hoop toch van harte dat hij nog de kans krijgt op een wat prettiger manier afscheid te nemen van de sport. En dan in afwachting van de herstart Hamilton die op een monitor naar die crash kijkt.....ik moest onwillekeurig toch even terugdenken aan Senna die de beelden van Ratzenberger aanschouwt. Huiveringwekkend. Gelukkig is het naar omstandigheden goed afgelopen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, Bahrein deel 2 pakte toch ook memorabel uit, en nu gelukkig om minder heftige redenen. Wat een geklooi bij Mercedes. Doodzonde voor Russell, die toch een ijzersterke invalbeurt maakte en waarvan je je toch afvraagt waarom Mercedes hem niet komend seizoen al naast Hamilton zet. Bottas die ook los van dat bandengedoe geen overtuigende indruk maakte. Maar dan Perez, die wonder boven wonder die knullige actie van Leclerc überhaupt overleefde (Max had minder geluk...), zich van helemaal achteraan weer naar voren knokte, en dan ineens toch aan kop rijdt. En natuurlijk zou hij het zonder de pech van Russell waarschijnlijk niet gered hebben, maar desondanks was er niks aan gestolen. En dan Ocon en Stroll die het bijzondere podium completeerden.

Vooraf werd er uiteraard wel een hoop geklaagd over de ingekorte baan, maar ergens vond ik het juist wel wat hebben, er was continu actie op de baan. Ik zou haast zeggen: probeer het eens op een nóg kortere baan. En haal dan desnoods iedereen die voor de tweede keer gelapt wordt uit de race. Zou waarschijnlijk best spektakel opleveren....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

In de F2 hebben ze ook een langere race en een sprintrace. Daarnaast ook een reversed grid. Allemaal zaken waar de F1 niet aan wil. Anders lijkt het mij ook leuk om een aantal F1 coureurs aan de Porsche supercup te laten meedoen. Net als ooit met de BMW M1's als ik het goed heb.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

F1 heeft weer een Schumi :D Ik vind het heel interessant om kinderen van sportlegendes te volgen en ben eigenlijk meteen fan. Vanaf de start worden ze namelijk vergeleken met hun ouders. Onterecht natuurlijk, maar zo gaat dat nu eenmaal.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

...en ook weer een Fittipaldi! Uiteraard iets minder spraakmakend, en Pietro is sowieso ook niet "zoon van", maar kleinzoon van de grote Emerson. En nu pas kwam ik erachter dat Christian Fittipaldi, die in de jaren '90 3 seizoenen F1 heeft gereden (en gevlogen) geen zoon van Emerson was, maar van zijn broer (en eveneens voormalig F1-coureur) Wilson. Het racebloed zit daar wel in de familie....

Wat betreft Schumacher, het zou uiteraard wel leuk zijn als hij ooit teamgenoot zou worden van Verstappen. Net zoals hun beider vaders alweer ruim een kwart eeuw geleden....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, een van de saaiste races van het jaar. Enige memorabele: de winnaar....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Verstappen zou het liefst dit elk raceweekend dit zo doen. Dan was de ontlading voor de poll positie groter.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, hoezeer coureurs ook van het betere racen houden, zeges zoals dit zijn nu eenmaal de snelste weg naar grotere successen....

Maar ook achter de top-4 (Albon deed eindelijk wat je van hem zou mogen verwachten, leuke coureur maar toch duidelijk niet van het niveau voor een RB) gebeurde niet heel veel spectaculairs. Hier en daar wat verschuivingen, de Mclarens best of the rest, de Ferrari's zeer zwak, en een hoop coureurs tamelijk onzichtbaar. Gelukkig nog wat donuts op het eind, het grootste spektakel van de middag....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie