Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het is natuurlijk een beetje dubbel. Ik durf hem wel aan dat elke racefan graag op z'n tijd een spectaculaire crash ziet, zolang het maar wel goed afloopt. Maar die garantie is er uiteraard niet. Ik zag de beelden van de crash gisteren voor de afloop bekend was, maar dit was er wel eentje waar je dan meteen een heel slecht gevoel bij hebt...

En bezoekers die na het uitvallen van hun favoriete coureur direct naar huis gaan (of de TV uitschakelen) zijn gewoon sneue stumperds.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Voor mijzelf vind ik het ook dubbel. Eerlijk gezegd ben ik de tel kwijt wat betreft dodelijke ongelukken die ik rechtstreeks heb gezien in de auto- en motorracerij. Zelfs rallies bezocht die werden gestaakt na een dodelijk ongeval. Toch blijf ik races en rallies kijken.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Volgens mij komt een groot deel van de 'fans' niet voor de sport, maar voor de sensatie. Ik zag op Ziggo een fragment waarin, volgens Robert Doornbos door de Max-aanhang, gejuicht werd toen Hamilton crashte tijdens een training. Na de vreselijke gebeurtenis afgelopen weekend zette een DJ gewoon stevige muziek op voor de fans alsof er iets te vieren was. Tja, dan mis je de nodige hersencellen, waarschijnlijk nog meer dan die vertrekkende successupporters.

Maar een vraag voor de kenners, wat vinden jullie van de regels omtrent het wisselen van motoren? Ik las dat Max een nieuwe motor krijgt en daarom achteraan moet starten. Volgens mij rijdt hij zo weer vooraan vanwege de grote verschillen, dus ik vraag me af hoe de FIA op deze manier de sport denkt vooruit te helpen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, dat veel "sportliefhebbers" weinig met sportiviteit op hebben valt inderdaad niet te ontkennen. Ik moet dan ook denken aan een Ajax-Feyenoord die ik lang geleden heb bezocht (die met die hak-omhaal van v.d. Vaart, zó lang geleden....), en waarin van Persie 89 minuten lang door het overgrote deel van het publiek voor alles wat maar smerig is werd uitgemaakt. Laat ik het er bij houden dat het beroep van zijn moeder en een waslijst aan enge ziektes nog tot de vriendelijkere dingen behoorden. Maar heel even werd hij door 55.000 man toegejuicht. Namelijk toen hij een vrije trap dusdanig hard tegen Shinji Ono aan schoot dat die geblesseerd gewisseld moest worden. Maar daarna gingen de spreekkoren gewoon weer verder. In Studio Sport werd het overigens een "fantastische voetbalsfeer" genoemd....

Wat betreft de motoren, ik vind het een beetje dubbel. Enerzijds vind ik het een goede zaak dat op deze wijze het aantal te gebruiken motoren behoorlijk aan banden wordt gelegd. Want laten we wel zijn: Verstappen zal nu vast wel weer naar voren rijden, maar voor een overwinning of zelfs maar een podiumplaats is normaliter nu toch wel een wondertje nodig. Nu valt succes op Monza toch al niet te verwachten, dus is het een kwestie van strategisch je verlies nemen. De andere kant van het verhaal vind ik dat het zo juist voor de teams op achterstand lastiger wordt geleidelijk door te ontwikkelen. En zo'n startgrid als afgelopen weekend waarbij bijna de helft een gridstraf had maakt het er uiteraard ook niet leuker op. Het is niet ideaal, maar ik zou zo geen betere oplossing weten.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door nvdw »

Die regel is er ooit gekomen om de kosten van deelname te drukken, maar dat werkt in de praktijk natuurlijk niet. Het ontwikkelen van een motor op dit niveau kost gewoon gigantisch veel geld, of je ze nu bouwt om één wedstrijd mee te gaan of het halve seizoen. Formule 1 zal wat dat betreft nooit veranderen: het team met het hoogste budget heeft de beste kansen. Je kunt hooguit het speelveld iets gelijkwaardiger maken zodat de kleine teams in ieder geval een grotere kans hebben om ergens in het seizoen een keer een podium te pakken of redelijk constant de laagste scorende plaatsen te behalen.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Op de verjaardag van zijn zoon heeft Jos Verstappen kritiek geuit op RB-Honda. Volgens hem lopen ze achter wat betreft de motor en chassis. Buiten het feit dat ik het wederom onhandig vind om dergelijke uitlatingen te doen in de media komt het op mij over als een eerste hint van een mogelijk vertrek van Max naar een topteam. Jos ziet voor komend seizoen namelijk weinig verandering.

Wat denken de kenners?
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Eerlijk gezegd zie ik het volgend jaar ook niet gebeuren. Het gat is nog te groot. Marko heeft weer geroepen dan alles goed komt voor volgend jaar. Misschien vanwege de uitlatingen van Jos, maar ook Max lukt het niet meer zijn teleurstelling te verbergen en heeft zijn twijfels over volgend jaar geuit.

Het is nog afwachten of Mercedes er in 2021 nog bij is als fabriekfabrieksteam. Ze ontkennen dat je er iets uit kunt afleiden, maar dat ze aan McLaren gaan leveren, is op zijn minst opmerkelijk.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Kenners? Hebben we nieuwe leden dan? :clown:

Tsja, een paar maanden geleden nog jubelen over Honda, en nu is het weer helemaal niks. Dit jaar zou een leerjaar zijn, en eigenlijk was het dan juist verrassend dat ze net voor de zomer ineens al echt konden aanhaken. En natuurlijk, met name Ferrari heeft daarna weer grotere stappen gezet, maar dat is een beetje inherent aan de sport. Maar het komt op mij meer over als een politiek spelletje dan daadwerkelijke teleurstelling die ze niet hadden zien aankomen.

En ja, wat moet hij dan? Zolang Hamilton in de Mercedes zit zie ik Max geen overstap daarheen maken, en de samenwerking met McLaren roept inderdaad vraagtekens voor de toekomst op. Van stoeltje ruilen met Vettel dan wellicht? Zie ik ook niet zomaar gebeuren, en het blijft ook een gok.

Overigens zou het me voor het tweede stoeltje bij RB verbazen als het nog iemand anders dan Albon gaat worden. Ik weet niet of hij het in zich heeft nog uit te groeien tot een echte topper, maar hij doet het vooralsnog gewoon prima.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 02 okt 2019, 22:06Tsja, een paar maanden geleden nog jubelen over Honda, en nu is het weer helemaal niks. Dit jaar zou een leerjaar zijn, en eigenlijk was het dan juist verrassend dat ze net voor de zomer ineens al echt konden aanhaken.
Als het minder gaat is het weer een leerjaar, maar ik heb RB, met Helmut Marko voorop, toch regelmatig horen zeggen dat ze in 2019 mee wilden doen voor de titel om van Verstappen de jongste kampioen ooit te maken.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, is dat niet gewoon de waan van de dag?

En natuurlijk zijn die uitspraken over "leerjaar" ook niets meer dan pogingen zichzelf in te dekken voor teleurstellingen, iedereen wil winnen. Maar kijkend waar Honda vandaan kwam kan ik me echt niet voorstellen dat RB én kamp Verstappen bij het aangaan van de samenwerking werkelijk geloofd zullen hebben al meteen een aanval op de top te kunnen doen. Hopen ja, geloven nee.

Wat mij stoort aan dergelijke opportunistische uitspraken is dat Jos hiermee impliceert dat ze bij RB en Honda een beetje achterover zitten te leunen en het allemaal wel best vinden. Terwijl die allemaal geheid hun stinkende best zullen doen en niets liever willen dan Max kampioen maken. Maar ja, bij Mercedes en Ferrari zitten ze ook niet stil. You win some, you lose some. Maar blijkbaar ging de cursus "omgaan met teleurstellingen" even niet door?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie