Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ook dat inderdaad. De inhaalrace van Verstappen was mede daardoor ook opvallend onopvallend. En het is dat Hamilton nog op het podium stond, anders zou je haast de indruk hebben gehad dat Mercedes een race had overgeslagen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ocon kreeg zelfs opdracht van Mercedes (!) om Hamilton voorbij te laten. Op die manier hebben ze het DTM ook naar de knoppen geholpen. 3 merken waarvan de rijders onderling geen strijd mogen leveren, ondanks dat het verschillende teams zijn. Daarbij ook nog de rijders van een ander merk dwars zitten zonder er zelf baat bij te hebben. Bah.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Die kunstmatigheid blijft bestaan zolang slechts vier leveranciers motoren leveren voor tien teams en twintig auto's.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Begin jaren '90 had je eigenlijk ook maar een handvol motorleveranciers, maar die leverden hooguit aan 1 of 2 teams de motoren. Ferrari was een geval apart en verder had je Honda, Renault, Lamborghini en Ford. De andere teams moesten de motoren veelal gewoon kopen (Judd en Ford zijn de bekendste) maar waren daardoor wel vrij om te doen en laten wat ze wilden, iets wat Force India tegenover Mercedes niet zou kunnen flikken, en konden vaak verrassend uit de hoek komen. Dus op zich is het niet verkeerd dat motorleveranciers/fabrikanten aan teams motoren leveren, maar als er daarnaast ook motoren te koop zijn en die voor een acceptabele prijs zijn aan te bieden, zouden er best eens teams kunnen zeggen: F*ck it, ik koop mijn motoren zelf wel, kan ik Ferrari (of Mercedes, Renault) tenminste wel dwars zitten op de baan als het zou kunnen.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

:oranje: :oranje: :oranje:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Mooi hoe de race zijn kant op komt. :oranje: :oranje: :oranje: :oranje:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Het is natuurlijk ook wel makkelijk winnen als je geen concurrentie hebt :angel:

Zonder gekheid: zelf niks fout gedaan en vooral goed op de banden gelet, goede teamtactiek, en uiteraard ook een beetje geluk. Maar hij bleef wel de Ferrari's voor die dezelfde tactiek volgden, dan mag je gewoon zeggen dat je vandaag de beste was.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Alleen de finish gezien en ik dacht even dat Nederland al een eigen GP had :clown:

Leuk voor Max :) Ik weet alleen niet hoe ik dergelijke prestaties van Red Bull en diens rijders moet beschouwen op lange termijn aangezien het contract met Honda al is getekend.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

RIC3 vertrekt toch bij RBR. Waarschijnlijk gaat hij naar Renault. Ik ben benieuwd wie er volgend jaar naast Max bij RBR zit. Normaalgesproken gaat het tussen Gasly en Sainz. Gasly heeft de pech dat de aanwas van talenten bij RB stagneert. Hartley komt te kort, dus als Gasly naar RBR gaat, moeten ze 2 stoeltjes bij Toro Rosso invullen. Dan is Sainz te goed om te laten lopen.
Ik hou het daarom op Sainz.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Die had ik toch ook niet zien aankomen. Ik ben ook benieuwd naar z'n beweegredenen, want dit is op dit moment toch wel een stap terug. Wellicht toch erg weinig vertrouwen in de Honda-motoren? En ik begrijp eigenlijk ook niet waarom Mercedes of Ferrari hem niet gecontracteerd heeft, ik denk dat hij bij beide teams meer steun (danwel bedreiging/motivatie) zou kunnen bieden aan de kopman dan nu Bottas of Räikkönen.

EDIT: in een podcast op Nu.nl wordt gesteld dat hij wellicht bang zou zijn geweest bij RB meer en meer in een rol van tweede coureur terecht te komen, dat Verstappen beter zou liggen bij Horner en Marko. Dat laatste zou wellicht kunnen, maar of Ricciardo echt iets te vrezen had? Daarvoor waren zijn prestaties toch (veel) te goed, en als buitenstaander heb ik ook überhaupt nooit het idee gehad dat een van de coureurs voorgetrokken zou worden. En sowieso, zolang RB niet direct mee strijdt om de titel vraag ik me toch af of het überhaupt iets uitmaakt, beiden kunnen nu gewoon vrijuit voor hun eigen kansen rijden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie