Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
nvdw
.
.
Berichten: 3093
Lid geworden op: 24 aug 2011, 00:26
Locatie: NEEN
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door nvdw »

HondArd schreef: 18 jan 2019, 15:51
ViveLaFrance schreef: 17 jan 2019, 23:53In topsport gaat het zeer zeker om de 'kale successen', daar wordt een atleet uiteindelijk op beoordeeld dan wel veroordeeld.
Dus jij vindt Prost een betere coureur dan Senna? Ik eerlijk gezegd ook hoor, maar ik snap wel dat Senna een iconischer status heeft dan Prost omdat hij er meer als een "alles of niets" coureur in stond en ergens gaatjes/mogeljkheden zag die een andere coureur (Prost idem) niet zag of ziet.
Dat Senna zo'n status geniet (en bij leven ook genoot) is omdat hij een flamboyante persoonlijkheid is, zowel op als naast de baan. Zijn tragische dood heeft dat uiteraard alleen nog maar versterkt. Dat zowel hij als Prost uitstekende coureurs waren staat buiten kijf. Maar ik denk dat er toch significant meer mensen voor Senna op de stoelen stonden, en dat meer mensen hem noemen als je naar bekende F1-coureurs vraagt, en niet Prost.

In de schaduw van Johan Cruijff is het collectief geheugen ook namen als die van Neeskens vrijwel vergeten. Oneerlijk, ja, maar zo is de wereld.
"I really liked John Wayne in The Searchers. Because he was RACIST"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

HondArd schreef: 18 jan 2019, 15:51Ik denk dat Wizard die bewering van jou voor 3,05085% heeft rechtgedraaid.
Integendeel. Hij hield zijn zwart/wit-houding weer eens te lang vol door selectief te zijn. Gewonnen punten per race leiden tot een plek in een eindklassement. Kijk je naar de afzonderlijke posities in het eindklassement van de afgelopen drie jaar dan heeft Ricciardo beter gepresteerd door Max niet alleen twee keer achter zich te houden, maar ook door eenmaal het podium te halen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Je hebt inderdaad volkomen gelijk. Volgens jouw totáál niet selectieve criteria is Ricciardo inderdaad een oneindig veel betere coureur dan onze nationale brokkenpiloot.

En ja, Ricciardo heeft zelfs 2 keer het eindpodium behaald. In beide gevallen in een seizoen waarin de RB alleen Mercedes structureel voor moest laten. Verstappen is nu 4e geworden in een seizoen waarin er vier betere auto's in het veld waren. En zonder tussenkomst van Ocon zou Max ondanks méér tegenstand op een van jouw totáál niet selectieve criteria Ricciardo nota bene geëvenaard hebben.

Maar zonder gekheid: hoezeer jij het ook met me oneens zal zijn bewijzen de prestaties van de afgelopen jaren vooral dat beiden akelig weinig voor elkaar onder doen. Ze zijn echter wel zeer verschillend van karakter. En ze zitten ook in verschillende fases van hun carrière. En hebben beiden de afgelopen jaren dermate veel pech meegemaakt dat ik zuiver cijfermatig beoordelen in beginsel eigenlijk al gekkenwerk vind. Maar na Hamilton en Vettel vormen zij samen the best of the rest. Nou vooruit, als Kimi in een goede bui is mag hij aanhaken. Alonso heeft zichzelf buitenspel gezet, Bottas heeft nu al twee seizoenen laten zien maximaal zo goed te zijn als de auto waarin hij zit, en voor de rest hebben we hooguit nog wat talenten die het ook eerst nog maar eens moeten zien te bewijzen.

En Gasly? Het is maar te hopen voor hem dat hij komend seizoen Max flink op zijn plaats zal zetten, anders zal hij geheid genadeloos afgebrand worden door onze ViveLaFrance....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

ViveLaFrance schreef: 23 jan 2019, 23:07
HondArd schreef: 18 jan 2019, 15:51Ik denk dat Wizard die bewering van jou voor 3,05085% heeft rechtgedraaid.
Integendeel. Hij hield zijn zwart/wit-houding weer eens te lang vol door selectief te zijn.
Je kan rechtpraten wat krom is Chris, maar in jouw geval blijft het zo krom als de La Source haarspelbocht terwijl de beredenering van Sander hooguit lijkt op Blanchimont.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Gasley is bij voorbaat de underdog en er zal vast iemand met een oranje petje te vinden zijn die iets anti-Gasley roept, dus dat afbranden zie ik niet gebeuren.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Gasly is ruim anderhalf jaar ouder dan Verstappen, en komt nu ook met meer F1-ervaring en een normale voorbereiding bij Red Bull terecht. Geen enkel excuus dus om niet vanaf de allereerste race maximaal te presteren. Wie dan van een piepjonge Verstappen eist dat hij een 8 jaar oudere ervaren rot direct het snot voor de ogen rijdt moet bij Gasly dan uiteraard niet met minder genoegen nemen. Je zou je dan zelfs moeten afvragen of een coureur die met hetzelfde materiaal niet in staat is Verstappen voor te blijven überhaupt wel iets in de F1 te zoeken heeft. En ongeacht hoe de Honda-motor het gaat doen zal hij aan het eind van het seizoen toch minimaal derde moeten staan, anders heeft ook hij zwaar gefaald.

Hoge druk? Welnee, in de ogen van sommigen gewoon een vanzelfsprekend verwachtingspatroon.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Gasley heeft aan het eind van het seizoen ook laten zien dat hij er klaar voor is en een teamplayer. "Driver swap" Dat is toch heel anders dan "No" roepen, terwijl je met dezelfde strategie rijdt.
Ook gaat hij keurig aan de kant als er een podium kandidaat van RBR achter hem zit en er een grote spray olie uit zijn Honda motor komt. O nee, hij had natuurlijk alle recht om daar te blijven rijden. Dat moet #33 gewoon beseffen.
Nu heeft Hamilton geen teamorders nodig om van zijn hoog aangeschreven teamgenoot te winnen, dus dat hoeft straks bij RBR ook niet.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Voorbeeldig coureur. Komend jaar al kampioen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

@Sander, moet je niet weer eens op vakantie? Je klinkt gestresst :clown: Mag ik je trouwens even herinneren aan het feit dat jij je eigen woorden duidde als "heel zwart-wit"? ;)

Ik zal het voor jullie simplificeren. Wat is het hoogst haalbare in F1? Wereldkampioen worden. Hoe doe je dat? Door de hoogste trede van het podium op te eisen. Hoe doe je dat? Door één punt meer te winnen dan de nummer twee. Kortom: punten winnen is alleen belangrijk als je het in verhouding ziet door de (wisselvallige) prestaties van de andere coureurs mee te nemen. Een totaal aantal punten over meerdere seizoenen zegt niks over de prestatie per seizoen. Duidelijk? Mooi. Kunnen jullie nu weer je oranje bril op doen ;)

De verheerlijking van Verstappen heb ik nooit begrepen. Waarom zit hij niet bij MB of Ferrari? Leclerc heeft al wel een stoeltje bij de Italianen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nog twee weekjes....

Maar volgens jouw eigen criteria hebben Verstappen en Ricciardo eigenlijk dus beiden compleet gefaald? Want geen van beiden is wereldkampioen geworden. Terwijl Ricciardo daar nota bene vijf volledige seizoenen de kans voor heeft gehad, Max slechts twee-komma-nogwat. En dat is weer het leuke van selectieve criteria hanteren: je kan ze altijd wel naar je hand zetten, zeker als het om prestaties gaat die elkaar nauwelijks ontlopen.

Wat ik me meer afvraag: waarom stel jij elk positief woord over Verstappen gelijk aan "verheerlijking"? Vanwaar die ultra-kritische houding? Uiteraard zal in de media soms een wat gekleurd beeld worden gegeven, maar het lijkt soms wel of jij dat in je uppie geheel probeert te compenseren. Maar kom op, zelfs jij zal toch wel kunnen inzien dat Verstappen best over enig talent beschikt? Maar nee, in de ogen van onze Chris hebben een paar seizoenen in een nukkige RB bewezen dat verstappen nog niet eens de veters van een groots kampioen als Ricciardo mag strikken....
(en waarom is Ricciardo eigenlijk niet gecontracteerd door MB of Ferrari? Nee, serieus, waarom eigenlijk niet? Lijkt me zowel voor hemzelf als de teams toch een win-win....)

En waarom Verstappen daar niet zit? Enerzijds iets met contracten, van die lastige stukjes papier die soms je vrijheid in de weg staan maar soms ook in je voordeel werken. En anderzijds iets met twee meervoudig wereldkampioenen die daar al zaten voordat Verstappen überhaupt ooit in een F1-auto had gereden. Had Verstappen een paar jaar geleden niet voor Toro Rosso maar voor Sauber getekend dan had hij nu wellicht het stoeltje van Leclerc gehad. Zullen we nooit weten. Maareh, verwacht je nu ook dat Leclerc direct een gooi naar de titel zal (mogen) doen? Hij is per slot van rekening nagenoeg net zo oud als Verstappen, dus wordt het hoog tijd ook hem eens genadeloos op z'n prestaties af te rekenen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie