Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Was niet meer te volgen, toch?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, gelukkig heeft het verder geen consequenties, maar wat een idioterie weer zeg. Als je iemand wilt laten passeren mag je nu dus niet meer vertragen. En doe je dat wél, dan wordt dat gezien de straf blijkbaar net zo gevaarlijk geacht als iemand met 300+ van de baan af rossen. Begrijpt iemand het nog?

En wat ik vooral niet snap: tuurlijk, als Verstappen Hamilton een brake test zou hebben gegeven, prima (het gevalletje ooit in Monaco zullen we maar even vergeten....). Maar hij vertraagde en liet ruimte, Hamilton koos er echter voor om hem niet te passeren maar er juist pal achter te gaan rijden. Waarbij hij ook al hoorbaar vertraagde en een paar keer terugschakelde en er dus 100% bewust van was dat Verstappen vertraagde, niks "plotseling" aan dus. Dus welk stukje begreep hij niet?

En was dit werkelijk het enige momentje wat de aandacht van de wedstrijdleiding waard was?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ja, en veel Britse analisten spreken weer van agressief rijden door Max. Naar ik denk vooral door deze vreemde aanrijding. Ik ging er echter al vanuit dat er geen gridstraf naar de volgende race meegenomen zou worden. Gewoon allebei weer op nul beginnen.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

En ik denken dat een GP winnen achter de safety car gek was...

De FIA roept races als Saoedi-Arabië op zichzelf af, omdat ze er een sport van hebben gemaakt waarin regels overheersen en het niet duidelijk wordt gecommuniceerd. Zeker bij een in mijn ogen eng circuit ligt chaos op de loer. Deed me denken aan hoe een parcours in het wielrennen wordt bepaald. Wat er ook gebeurt, men wil crashes zien! Nou ik niet, ik wil een race zien. Olav Mol kan dan stellen dat een safety car hier en daar voor RB handig is, maar de ware raceliefhebber zit daar toch niet op te wachten? :bonk: Profiteren van andermans falen, joepie! :oranje:

Wie zondag deze soap ook mag winnen, ik hoop dat het een nette race wordt.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, ruwweg 99,99999999% van de raceliefhebbers in ons land zou toch wel graag Verstappen wereldkampioen willen worden. Liever in een mooie race uiteraard, maar winnen is winnen. Dus is het zo verkeerd wat Mol zegt?

Overigens, ben je nog steeds zo enthousiast over het analisten-team bij Viaplay komend jaar? :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef: 10 dec 2021, 17:33 Tsja, ruwweg 99,99999999% van de raceliefhebbers in ons land zou toch wel graag Verstappen wereldkampioen willen worden. Liever in een mooie race uiteraard, maar winnen is winnen. Dus is het zo verkeerd wat Mol zegt?
Natuurlijk. Autosport is gevaarlijk en nog niet zo lang geleden liet een coureur het leven op Spa. Nu snap ik best dat Mol daar niet op zit te wachten, maar hopen op safety cars in de F1 staat haaks op waar autoracen om hoort te gaan.

Zou jij het ook normaal vinden als tijdens een wedstrijd van Oranje Frank Snoeks ineens roept dat het gunstig zou zijn als een paar spelers van de tegenpartij, of van een nog te ontmoeten team, geblesseerd raken? Komt namelijk op hetzelfde neer.

Mol is trouwens lang niet zo geliefd als men doet overkomen. Ik zie en hoor genoeg reacties van mensen die blij zijn dat hij vertrekt. Had voor mij niet gehoeven, maar ik kan de stap van Viaplay begrijpen. Brantsen zat deze week bij een talkshow en tussen de regels door was heel duidelijk te horen dat Viaplay totaal geen trek had in de manier van verslaggeving van het duo Mol-Plooij. Een commentator/interviewer hoort verslag te doen, maar ze gaan telkens naast de fans op de bank zitten en dit beïnvloedt hun werk.
WizardOfOss schreef: 10 dec 2021, 17:33Overigens, ben je nog steeds zo enthousiast over het analisten-team bij Viaplay komend jaar? :clown:
Waarom niet? Coronel is wat mij betreft de enige dissonant.

Het nieuwe team verdient ook een kans. De media zijn druk om huilie huilie te doen namens Mol & Co, maar Viaplay betaalt, dus zij mogen bepalen wat er gebeurt. De ware fans kijken toch wel, want het gaat om Max. Hij draagt de sport in Nederland.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef: 10 dec 2021, 18:14Zou jij het ook normaal vinden als tijdens een wedstrijd van Oranje Frank Snoeks ineens roept dat het gunstig zou zijn als een paar spelers van de tegenpartij, of van een nog te ontmoeten team, geblesseerd raken? Komt namelijk op hetzelfde neer.
Mwah, een safety car hoeft lang niet altijd letsel te betekenen, want daar zullen de meeste fans nog steeds niet op zitten te hopen. Vergelijk het dan eerder dat wanneer je sterspeler even een oplapmomentje nodig heeft de meeste fans het vast niet erg zouden vinden als om een triviale reden het spel even een kwartiertje stil ligt.
ViveLaFrance schreef: 10 dec 2021, 18:14Mol is trouwens lang niet zo geliefd als men doet overkomen. Ik zie en hoor genoeg reacties van mensen die blij zijn dat hij vertrekt.
Op Nu.nl schat ik de verhouding in op zo'n 50/50, en dat verrast me ook helemaal niet. Maar voor velen is hij hun hele leven al de stem van de F1. Goed of slecht, het is hoe dan ook een einde van een tijdperk.
ViveLaFrance schreef: 10 dec 2021, 18:14Waarom niet? Coronel is wat mij betreft de enige dissonant.
Daarom juist. En ik weet niet hoe blij jij wordt van Christijan Albers, maar die heb ik ook zelden op interessante uitspraken kunnen betrappen. Wel goed dat v.d Garde mee gaat, die bleef gewoon zichzelf waar Doornbos zich wat teveel liet meeslepen door de rest.
ViveLaFrance schreef: 10 dec 2021, 18:14De ware fans kijken toch wel, want het gaat om Max. Hij draagt de sport in Nederland.
Maar zijn populariteit gaat Viaplay volledig negeren toch? Zij gaan toch volkomen neutraal verslag doen van de sport, niet naast de fans op de bank zitten? :clown:

Ach, we zullen wel zien hoe het gaat, maar alvorens ik ga lopen juichen moeten ze eerst maar eens zien dat ze het beter kunnen. Vooral de commentatoren hebben toch een paar flinke schoenen te vullen...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Zo, en nu maar hopen dat de eerste klap een daalder waard is....

Ik vind het ergens wel een beetje dubieus dat de FIA alweer loopt te dreigen met puntaftrek bij een eventuele crash. Een mogelijke straf die feitelijk maar voor één coureur consequenties heeft, en die ook niet in lijn is met wat er eerder in het seizoen gebeurt is. Ik bedoel, kijk even waar en hoe dit seizoen een van beide kemphanen de grootste slag heeft geslagen. Laten we maar hopen dat het niet zover komt....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Nog los van Silverstone kostte de actie van Bottas in Hongarije heel veel constructeurspunten.
Nu Max morgen van pole vertrekt, is Hami de aanvallende partij. Een actie zoals op Silverstone kan hem nu ook maar zo punten kosten.
Dat hebben we de afgelopen 7 jaar al veel vaker gezien dat bij "Verstappen regels" de grootste klager zelf wordt bestraft. :wave:
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

:oranje: :oranje: :oranje: :oranje: :oranje:

Pfffff........dit is niet goed voor je hart. Uiteraard hoop je gewoon dat Verstappen vanaf pole wegrijdt en zo een hele saaie zeker overwinning pakt, maar het mocht niet zo zijn. Eerst een poepstart, vervolgens een toch prima inhaalactie met een zéér dubieuze rol van de wedstrijdleiding, maar daarna leek er toch geen kruid gewassen tegen een superieure, foutloze Hamilton. Checo kon weliswaar eindelijk een keer echt z'n waarde als teamgenoot bewijzen, maar ook dat bleek niet voldoende om het spannend te maken. En dan begreep ik ergens ook niet helemaal waarom RB tijdens die VSC weer naar wit wisselde en niet op geel gokte, want de kans dat ie daarmee alsnog het verschil ging maken leek me ook nihil. Maar dan die safety car die ineens de spanning weer terugbrengt. En RB die direct het enige juist doet: rood eronder, terwijl Mercedes afwacht. Maar ja, dan dat bericht dat de achterblijvers er niet tussenuitgehaald zouden worden.....héél opmerkelijk, en dat zou toch wel een hele vieze nasmaak hebben achtergelaten. Maar dan toch.....en dan is er uiteraard ook geen houden meer aan voor Hamilton. Een hoop geluk, maar ook wel perfect daarop geanticipeerd. Waanzin....

En dan dat momentje dat Michael Masi Toto Wolff even op z'n plaats zet :clown:

Al met al wellicht niet de gehoopte manier om de titel binnen te halen, maar soms moet je ook gewoon even mazzel hebben. En over het hele seizoen gezien niks aan gestolen.

EDIT: oké, ik hoor net nog de protesten die Mercedes heeft ingediend, en vooruit, wellicht hebben ze niet helemaal ongelijk. Vooral weer door niet zo handig acteren van de wedstrijdleiding. Maar ja, als ze op grond daarvan alsnog de wereldtitel aan Hamilton zouden geven maakt de F1 zich wel tot het lachertje van de hele sportwereld. Gaat dus niet gebeuren.....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie