Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Pfff. Wat een achtbaan weer. Als hij de titel alsnog kwijtgeraakt, gaan er heel veel mensen afhaken. Zo'n Wolff die van te voren roept dat het op het circuit beslist moet worden en dan nu niet weet hoe snel hij protesten in moet dienen.
Ik had zelf een rode vlag verwacht op het eind. Dan weet je zeker dat je op snelheid kunt finishen. Had Lewis alleen weer mazzel gehad om ook banden te kunnen wisselen.

Wordt nog even de liveblogs volgen nu.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, een rode vlag moet je op basis van de situatie op de baan geven, niet met het oog op raceverloop. Maar uiteraard wil je ook niet achter de safety car finishen. Eerlijkste lijkt mij dan gewoon om een regel in te voeren om in zo'n situatie dat per definitie na het vertrek van de safety car nog minimaal één ronde geracet wordt. En dan kan het uiteraard nooit zo zijn dat ze vele rondes overschrijding van het oorspronkelijke aantal hebben, want dan had er uiteraard wél al lang een rode vlag moeten zijn geweest.

Met zo'n regel zou uiteraard ook Hamilton direct de pits in zijn gegaan voor rood. Zelfs als Verstappen dan buiten zou blijven en de leiding zou overnemen zou ie daarna kansloos zijn. maar waarschijnlijker zou zijn dat beiden zouden stoppen en er daarna nog even echt eerlijk geracet kan worden. Nu was het vooral een gok of er al dan niet nog geracet ging worden, en daarbij heeft Mercedes gegokt en verloren.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En beide protesten zijn afgewezen, de titel is definitief voor Verstappen....voorlopig tenminste.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Nu moeten ze echt met een ander verhaal komen om nog iets in te kunnen brengen.
Masi voerde ook aan dat iedereen in had gestemd dat over algemeen het uitgangspunt is om onder groen te finishen. Een beslissing van de race director is heel moeilijk aan te vechten. Ook bij het CAS. En wat is dan wel de uitslag?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, dan maar gewoon de gehele uitslag schrappen? :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Nou, de vlag kan definitief uit. :oranje:
Geen verdere procedure vanuit Mercedes.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht, dit was slecht voor de sport maar ook voor het merk Mercedes. En ik kan me zo voorstellen dat hier in wat achterkamertjes ook wel wat gesprekken over zijn geweest. En prima als dan nog eens kritisch naar de regels wordt gekeken, want zulke discussies moet je in beginsel uiteraard niet willen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Nu hangt nog boven de markt of Lewis wel door gaat. Ik denk dat hij wel bij zal draaien en gewoon weer start.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Lijkt me ook. Ik heb nog steeds het idee dat hij er best vrede mee heeft, en dat het vooral Toto Wolff is die blijft mekkeren. Tuurlijk zal hij er goed ziek van zijn, maar dat maakt hem eerder juist gemotiveerder voor volgend seizoen. Arme Russell....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

En na alle trainingen is het hele gebeuren zojuist eindelijk weer écht begonnen! Ik had de boel ook net op tijd geregeld om überhaupt te kunnen kijken, nu voor de eerste race een proefabonnement op F1TV genomen, vanmiddag nog maar even een Chromecast aan m'n TV gehangen, en zowaar had ik 5 minuten voor aanvang van de kwalificatiesessie alles werkend! En op zich ook niks aan te merken op de verslaggeving van F1TV dus dit zou zomaar een blijvertje kunnen zijn, geen ViaPlay dus.

Maar goed, dan het racen. Helaas geen pole voor Verstappen, maar dat is eigenlijk het enige wat ik te klagen heb. Want het effect van alle nieuwe regels (en de zéér uiteenlopende invullingen die de teams daaraan gegeven hebben) is duidelijk, het hele veld is flink door elkaar gehusseld, met de nodige verrassingen. En liefst 7 verschillende auto's in de afsluitende top-10 qualifying, inclusief een paar serieuze verrassingen. Ferrari lijkt z'n huiswerk uitstekend gedaan te hebben, want pakt met Leclerc de pole en Sainz zit pal achter Verstappen maar blijft Perez ruim voor. Voor Mercedes daarentegen lijkt er toch wel serieus werk aan de winkel, Hamilton pakt weliswaar nog een 5e plek maar al op flinke afstand, Russell daarentegen slechts 9e op bijna een seconde van z'n teamgenoot. En daarmee ook ruim achter de twee grote verassingen van de dag: Bottas nu in de Alfa(!), en Magnussen in de Haas(!!). En sowieso lijkt Haas z'n zaakjes goed voor elkaar, want Schumacher viel ook maar net buiten de top-10. Alonso in de Alpine en Gasly in de Alpha Touri maken de top-10 compleet.

En wie missen er dan nog? Jawel, de drie andere teams met Mercedes-motor! McLaren is dan uiteraard de grootste tegenvaller, Norris wist weliswaar nog tot Q2 door te dringen, voor Ricciardo was het na een 18e plek in Q1 reeds over. Bij Aston Martin was het nog wat dramatischer, invaller Hulkenberg wist weliswaar teamgenoot Stroll te kloppen, maar beiden bleven in Q1 steken. Van Williams is nog het lastigst te zeggen waar ze werkelijk staan, Latifi laatste, maar Albon wist tenminste nog tot een 14e plek in Q2 te komen.

Heel benieuwd wat dit morgen tijdens de race allemaal gaat opleveren!
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie