Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Voor 2 september wordt duidelijk wie het stoeltje bij Toro Rosso overneemt. Zou Hartley nog mogen blijven?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, Gasly was wel duidelijk de betere van de twee, dus heel verrassend is dit niet. Maar hij zal wel flink aan de bak moeten om Ricciardo te vervangen, z'n prestaties bij STR waren prima maar ook weer niet heel sensationeel. Ergens had ik dan liever bijvoorbeeld Ocon gezien, die weliswaar nog net iets jonger is, maar al meer ervaring heeft en ook meer heeft laten zien. Maar ja, die staat uiteraard bij Mercedes onder contract...

Maar uiteraard zal dit wel de druk op Max opvoeren. Hij mag dan jonger zijn, hij draait al wel een stuk langer mee en zal dat ook moeten laten zien. Geen ruimte voor excuses.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Na in de loop der jaren een paar keer de vrijdagtrainingen te hebben bezocht, was het afgelopen zondag mijn eerste GP. Vooraf is het altijd de vraag van wat je allemaal mee krijgt van de wedstrijd. Via de tv is zoiets altijd beter te volgen. Het meest spraakmakende moment van de race heb ik echter wel live gezien. Wij zaten bij de La Source hairpin. Ik probeerde te ontdekken waar Verstappen zat, toen ik plots Alonso door de lucht zag vliegen.
Op de achtergrond op deze foto zit ik. (foto 13/19)
https://nl.motorsport.com/f1/news/fotos ... e-na-crash
Daarnaast nog een inhaalactie gezien van Ericsson (?)
Verder hadden wij enig zicht op de pitstraat, dus wie daar uit kwam rijden, kregen we ook mee.
PS.
Nee, ik heb mijn kaartje niet zelf betaald.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Mooi man :thumbup:
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Gaaf inderdaad. En La Source lijkt me dan ook de beste plek om te zitten, want er gebeurt altijd wel iets en daar zijn de auto's tenminste ook nog een beetje te volgen....

Toch vooral ook benieuwd: hoe klinkt het nu in werkelijkheid? Ik ben jaren geleden ook eens bij de vrijdagtraining geweest, nog in het V10-tijdperk. De vroegere V12's waren vast nog wat spectaculairder, maar ook met twee potjes minder ging het geluid nog door merg en been, en kon je het geluid over de hele baan volgen.

Ik ben overigens ook nog een beetje aan het puzzelen voor een vakantie in het najaar, en eigenlijk wou ik eens proberen Japan te vermijden. Ik liep al even onze projectmanager te stangen met het idee om al in september de Grand Prix van Singapore te combineren met een korte trip naar Noord-Korea, maar dat zal hoe dan ook niet lukken. En Suzuka, tsja, toch weer Japan hè?

Maar ik zat voor november al naar Macau te kijken vanwege het jaarlijkse Macau Food Festival, maar laat half november nou ook de Macau Grand Prix zijn. Geen F1 uiteraard, maar spektakel gegarandeerd. Al vraag ik me wel een beetje af in hoeverre zo'n race het piepkleine staatje totaal lam legt....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ik heb wel bijna de hele dag oordopjes gebruikt. Vooral ook om de speaker iets te dempen. Een paar jaar geleden hadden ze als experiment achter op het circuit een hoekje met moderne dance muziek o.i.d. dat de jeugd moest aanspreken. Blijkbaar was dat een succes want, dat wordt nu vanaf de hoofdtribune en via de speakers gedraaid :crazy: wel heb ik idee dat de F1 iets meer geluid maakt dan een aantal jaren geleden. Het blijft echter een laag geluid. Je hoort ook wel iets verschil tussen de verschillende merken. Vooral de Honda staat bekent om een bijzonder geluid. Het is echter nog een stuk minder dan de V10 uit het verleden. Je zou waarschijnlijk zonder gehoorbescherming kunnen. Over de hele dag gezien, maakt de GP3 misschien nog wel het meeste geluid. Enige bescherming is dan wel wenselijk. Voor de F2 zijn we naar Eau Rouge gelopen om te kijken hoe daar omhoog reden. Je zag de achterkant vaak een beetje slingeren. Wat verder opviel, is dat de F2 auto's flink roken.
Naast de GP3 en F2 behoorde de Porsche cup ook tot het bijprogramma. De Nederlander Ten Voorde werd verdienstelijk 2e. In de F2 was er een 4e plek voor Nyck de Vries en in de GP3 debuteerde Richard Verschoor met een 7e plek na een mooie opmars.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Het lijkt er op dat Kimi met het laatste seizoen bij Ferrari bezig is.
Dan gaan we dit missen.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

:lol:

Zou wel jammer zijn als hij helemaal zou verdwijnen uit de F1 (het lijkt me tenminste stug dat hij nog bij een ander team instapt), samen met Alonso verliezen we dan toch twee van de meest opmerkelijke karakters uit de sport. De een uiteraard wel iets spraakzamer dan de ander :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Toch mooi om eindelijk weer eens een uitzinnige Räikkönen op het hoogste treetje van het podium te zien :clown:

Mooie race, sterk gereden ook door Max, domme fout van Vettel, en een Hamilton die er mede door een niet helemaal goed uitpakkende bandenstrategie nog even zal moeten wachten op z'n vijfde titel.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Toch een goedmakertje voor het Amerikaanse publiek dat vrijdag weinig actie te zien kreeg.
Stap eens op de fiets
Plaats reactie