Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nu.nl schreef:Geen Formule 1 voor USF1

AMSTERDAM - Het is over en uit voor USF1. De Amerikaanse renstal heeft besloten het project te staken en zijn medewerkers hier inmiddels van op de hoogte gebracht.

Nog voordat een bolide van USF1 ook maar één kilometer heeft gereden, is de droom al voorbij. En het is niet eens een verrassing. De afgelopen dagen reeg het negatieve nieuws zich aaneen.

In een ultieme poging het project alsnog doorgang te laten vinden, deed het team een beroep op de FIA om in 2011 te mogen debuteren. Zelfs als het antwoord van de autosportbond al positief was, heeft het niet mogen baten.

Vrij om te gaan

Rond lunchttijd heeft productiemanager Dave Skog de staf bijeen geroepen en het slechte nieuws verteld. De werknemers zijn vrij om te gaan en zitten in principe per direct zonder baan, al laat definitieve bevestiging van het nieuws nog even op zich wachten.

De voortekenen zijn echter weinig gunstig. Het telefoonnummer van de fabriek is inmiddels buiten gebruik en ook is Autosport.com lang niet de enige bron die het nieuws meldt. Oprichters Peter Windsor en Ken Anderson zijn niet bereikbaar voor commentaar.

Stefan GP

De ontmanteling van USF1 betekent dat er een plek vrijkomt op de startgrid. Mogelijk kan de vacante positie worden ingevuld door Stefan GP, dat staat te springen om deel te nemen en zijn zaakjes op orde zegt te hebben.

Hierover wordt binnenkort meer duidelijkheid verwacht.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Jammer voor het team, maar gelukkig heeft het geen gevolgen voor het startveld. Dat blijft lekker gevuld 8-)
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

AutoWeek.nl schreef:"Volkswagen wil naar Formule 1”

Volkswagen heeft plannen om aan één van de merken een Formule 1-renstal toe te voegen.

Volkswagen heeft al langer plannen om onderdeel te worden van het Formule 1-circus als motorenleverancier. Dat willen de Duitser alleen als de plannen voor de nieuwe motoren voor 2013 doorgaan. Motorsport baas Kris Nissen zegt in de Brisbane Times dat het team wellicht de naam Audi of Porsche gaat dragen. Ook Volkswagen is een mogelijkheid. “Skoda, Seat of Bentley zijn minder goede kandidaten,” vertelt hij.

Toyota is onlangs gestopt als Formule 1-team. Deze massafabrikant investeerde drie miljard dollar in de sport, maar won geen enkele race. Een terugkeer zit er voorlopig niet in. Toyota vindt de sport te elitair. “Het gat tussen de sport en de mensen die onze auto’s uiteindelijk kopen, is te groot,” vindt Toyota.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Toyota vindt de sport te elitair. “Het gat tussen de sport en de mensen die onze auto’s uiteindelijk kopen, is te groot,” vindt Toyota.
:lol:
Deze uitspraak spreekt boekdelen voor het beleid bij Toyota de afgelopen jaren :blont:

VW in de F1, waarom niet hè? Gevoelsmatig zeg ik Audi, zodat Porsche zich richt op de elite-cups.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Leeuw »

Audi is al erg succesvol in Le-mans modellen. F1 is een logische keus.

Maar ergens denk ik niet dat het Audi gaat worden, ik geloof meer in VW om zodoende nog meer te laten geloven dat VW echt niet duf is ... :blont:
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Leeuw schreef:Maar ergens denk ik niet dat het Audi gaat worden, ik geloof meer in VW om zodoende nog meer te laten geloven dat VW echt niet duf is ... :blont:
:lol: Zou wel enigzins getuigen van zelfspot :D
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

AutoWeek.nl schreef:Skoda, Seat of Bentley zijn minder goede kandidaten,” vertelt hij.
Nee, tuurlijk niet. De leuke dingen houden ze voor Audi en VW, maar Skoda en Seat worden hiermee duidelijk tot tweederanngs merk gebombardeerd. En Bentley heeft de Le Mans titel een keer van Audi gekregen.
Maar waarom geen Lamborghini? Die maakten begin jaren '90 geen onaardige motoren, en zo kan er gewedijverd worden met Ferrari.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nu.nl schreef:Formule 1 vanaf 2012 weer in Verenigde Staten

LONDEN - De Formule 1 trekt in 2012 weer naar de Verenigde Staten. De Texaanse stad Austin heeft met Bernie Ecclestone een contract gesloten dat het van 2012 tot in elk geval 2021 jaarlijks een Grand Prix mag organiseren.

Ecclestone, eigenaar van de commerciële rechten van de Formule 1, maakte het nieuws dinsdag bekend.

In 2007 ging het Formule 1-circus voor het laatst naar Amerika. In dat jaar werd de Grote Prijs in Indianapolis gereden. De Brit Lewis Hamilton won destijds in een McLaren.

Het contract met Indianapolis liep in 2007 af en werd niet verlengd. Sinds die tijd is Ecclestone op zoek naar een alternatieve locatie in de Verenigde Staten.

Nieuw circuit

In Austin wordt een nieuw circuit aangelegd. ''Het is voor het eerst dat speciaal voor de Formule 1 in de Verenigde Staten een circuit wordt gebouwd'', jubelde Ecclestone dinsdag. Amerika is voor de fabrikanten en sponsors in de Formule 1 een belangrijke afzetmarkt.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Leeuw »

Austin?

nieuw circuit?


OMG :o toch geen Tielke.... :nopompom:
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Als ze meteen goed kijken hoe de leukste banen van de huidige F1 eruit zien (Monza, Spa-Francorchamps, Montreal) voorzie ik geen problemen. Maar waarom gaan ze niet naar Road Atlanta? Da's echt een heel spannende baan.
Laatst gewijzigd door HondArd op 26 mar 2011, 10:10, 1 keer totaal gewijzigd.
"The closest to reality car that money can buy"
Plaats reactie