Goed, jij snapt de verheerlijking van Max niet, maar dat is jouw probleem. Ik heb helemaal niets met Federer, Đoković of al die anders ballenmeppers en dat is mijn probleem.
Omdat Max zelf niet naar die teams wil en bij de familie Red Bull het gevoel heeft dat hij daar ook een kans maakt? Daarnaast is het in de F1 vaak ook een politiek spelletje, je hoeft niet per sé de beste te zijn om het beste materiaal te krijgen en dat wat op papier het beste team is kan met de verkeerde (top)coureur op het verkeerde moment zwaar door de mand vallen.ViveLaFrance schreef: ↑06 feb 2019, 00:42Waarom zit hij niet bij MB of Ferrari? Leclerc heeft al wel een stoeltje bij de Italianen.
Om een voorbeeld van het laatste te geven: Alesi reed in Tyrrell de sterren van de hemel maar viel na de overstap naar Ferrari enorm door de mand. Het was uiteindelijk Schumacher die iets van Ferrari wist te maken maar daarna met Alonso en nu Vettel is het eigenlijk drama met de pet op, terwijl beide laatsten bij het juiste team op het juiste moment wel wereldkampioen wisten te worden. En Jos Verstappen heeft een groot deel van zijn carriére zelf om zeep geholpen. Maar wat er allemaal achter de schermen bij de diverse teams gebeurde heeft hem ook niet veel goeds gedaan.
En een voorbeeld van het eerste: Boutsen v.s. Patrese vergeten? Maar van recentere datum: Als ik Mercedes was geweest had ik na het vertrek van Rosberg niet Bottas aangenomen maar Perez. Beide hadden in 2016 een Mercedes blok achter de rug terwijl ze beiden bij teams reden die op dezelfde mate verbonden waren met deze motorleverancier. Bottas laat het op momenten dat het er op aankomt te veel afweten en is te voorzichtig, terwijl Perez bijna altijd de kans aanpakte die hij op de baan kreeg. In die legendarische regenrace op Sao Paulo bijvoorbeeld was hij de enige die Verstappen nog een beetje strijd gaf, terwijl alle anderen (inclusief Rosberg) gewoon prijsschieten was voor Max.