Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Het is eigenlijk ook wel sneu hoeveel pure domme pech Bottas gehad heeft dit seizoen. Daarentegen wel weer mooi hoe Verstappen die eerste aanval op zijn snelste ronde wist te verijdelen. Had ie tenminste ook nog even wat afleiding tijdens de race :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, uiteraard had ik liever Verstappen zien winnen, maar wat een race van Hamilton. Uiteraard legde hij gisteren al een basis met die absurde inhaalrace in de sprintrace, maar dan nog moet je het maar doen vanaf P10. In het begin zag het er nog wel even goed uit voor Red Bull, maar die safety car goeide wat roet in het eten. Maar ook zonder dat denk ik niet dat de uitslag heel anders zou zijn geweest, de Mercedessen waren gewoon te sterk en Hamilton in het bijzonder domweg een klasse apart.

Het gaat zo nog een verdomd spannend slot van het kampioenschap worden....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Toch dubieus dat je een nieuwe motor kunt pakken, alleen omdat de vorige wat gezakt is in vermogen. Elke race met partymode met een nieuwe motor van plek 5 lijkt mij niet de bedoeling.
Dat kan blijkbaar wel. Nog 3 te gaan. Ook hier waren mensen zich al aan het rijk rekenen.
Wordt een beetje flauw van die "Als dan" rekensommetjes. Scheid daar mee uit, Olav en cs.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het is inderdaad niet in de geest van de regels, maar het is niet verboden en als het voordeel zo groter is dan de straf kan je ze moeilijk ongelijk geven. Lijkt me wel iets wat in de reglementen aangepast zou moeten worden, maar dat zal vast niet meer dit seizoen gebeuren. Het enige wat RB nu kan doen is kijken of hetzelfde trucje voor hun ook zou kunnen werken....

Overigens was Toto Wolff wel heel erg aan het mekkeren. Tuurlijk, het ging allemaal niet in hun voordeel maar als bij RB hetzelfde had gespeeld zou hij EXACT hetzelfde geëist hebben. Gewoon eigen schuld, dikke bult. Bij Hamilton kreeg ik juist het idee dat het hem alleen maar meer op scherp zette. Ook in zijn reactie op het akkefietje bij die eerste inhaalpoging bespeurde ik niks van sarcasme, dat "of course" kwam op mij puur over als van dit is racen, ik regel het zelf wel. Uiteindelijk zal ook hij liever winnen door op de baan superieur te zijn dan het door een straf cadeau te krijgen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ook in zijn reacties achteraf zei Lewis dat het er bij hoort. Nu is dat ook wel iets makkelijker als je uiteindelijk wint.
Nu zijn er weer beelden opgedoken van een bewegend stuur in de auto van Hamilton. Niet om naar links of naar rechts te gaan, maar op dezelfde manier als het DAS systeem van vorig jaar. Een iets kleinere slag, dat dan weer wel. Mercedes schijnt te hebben gereageerd dat dit of gezichtsbedrog is of speling dat naar verloop van tijd onstaat. Als ik zoveel speling op mijn stuur zou hebben, zou ik de auto direct aan de kant zetten en laten ophalen om te laten repareren.
Heel geloofwaardig weer. "Dat was al" en "dat hoort zo" zijn toch de standaard reacties als je bent betrapt wanneer je iets hebt gesloopt.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

O jee, volgende schandaaltje....

Maar wat betreft dat akkefietje, op zich zou ik het wel begrepen hebben als ze Verstappen hiervoor een 5 seconde penalty hadden gegeven, hij speelde wel echt met vuur. Maar voor de uitslag zou het niet uitgemaakt hebben en dan moet elke raceliefhebber toch toejuichen dat het gewoon op de baan beslecht is.

Ik had overigens dan meer moeite met de straf voor Tsunoda. Ook al was hij de aanvallende partij en was hij er nog niet volledig voorbij, Stroll gooide volstrekt onnodig zo hard de deur dicht en liet absoluut geen ruimte. Hij had moeten weten dat Tsunoda daar zat, had gewoon ruimte kunnen laten en zonder problemen z'n positie kunnen behouden.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou het is nog even een hele rel geworden, maar het hoge woord is er dan toch uit: de actie van Verstappen was onbestraft en blijft onbestraft. En nu gewoon weer racen...

Ik denk dat de FIA het vooral zichzelf heel lastig heeft gemaakt met deze situatie. Zoals ik eerder had aangegeven zou ik het best begrepen hebben als Verstappen een 5 seconde penalty zou hebben gekregen tijdens de race. Maar als hij dan met die wetenschap gewoon naar het einde toe had doorgestampt had hij makkelijk Bottas op afstand gehouden en zou die straf nul effect hebben gehad. Maar nu zonder straf heeft ie nadat Hamilton er eenmaal voorbij was en duidelijk was dat aanhaken geen optie was het verder kalm aan gedaan, met als gevolg dat diezelfde 5 seconde nu zou betekenen dat ie naar de derde plek zou zakken, en dus ook 3 punten zou moeten inleveren. Wat dit effectief tot een van de zwaardere straffen van het seizoen zou promoveren. Daarmee zou de FIA zich volstrekt belachelijk gemaakt hebben, en gelukkig hebben ze dat zelf ook ingezien.

Overigens stipte Verstappen eerder ook nog wel een interessant puntje aan: je mag tegenwoordig dus 3 motoren per seizoen gebruiken, een 4e kost je 10 plaatsen gridstraf, elk exemplaar daarna nog maar 5. Het zou toch eigenlijk veel logischer zijn om die straffen juist te laten oplopen? Waarbij ik dan eigenlijk een keiharde bovengrens van bijvoorbeeld 5 motoren ook helemaal niet zo gek zou vinden. Motoren op? Pech gehad, dan doe je niet mee.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Viaplay maakt er wel werk van nu zij de rechten van de F1 in handen hebben. Na Rob Kamphues gaan ook Olav Mol en Jack Plooij niet mee naar de zender. Alleen Robert Doornbos maakt de overstap. Hij gaat op TV samenwerken met presentatrice Amber Brantsen en commentatoren Nelson Valkenburg en Melroy Heemskerk.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, toch wel het einde van een tijdperk. V.w.b. Olav Mol en in iets mindere mate Jack Plooij dan. Je kan van alles van Mol vinden, maar hij is toch een kleine 30 jaar de stem van F1 in Nederland geweest. Kamphues ga ik niet missen, Doornbos, tsja, wisselend. Ik ken die anderen niet dus ik laat me wel verrassen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Pffft....ik onthoud me maar even van commentaar....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie