Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Even zo goed heeft Max vaak genoeg laten zien dat hij het hoofd wel koel kan houden. Spa 2015, Barcelona en Sao Paulo 2016, Maleisië, Austin en Mexico 2017..... redenen genoeg waarom een vergelijking tussen hem en Maldonado & Kvyat totaal nergens op gebaseerd zijn. Maar goed, moet hij het niet TE vaak verkloten uiteraard.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Eén ding is zeker: vrijwel nooit een saaie race met Max in de baan. Nu kunnen we weer een week lang van iedereen meningen gaan lezen. Eerlijk gezegd, hoopte ik op een gewoon solide race. Zo begon het ook wel, met Max die Daniël na de start de ruimte liet, ondanks dat hij beter weg was. De confrontaties werden echter steeds extremer met de crash als eindresultaat.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

Ik had het liever ook anders gezien. Het is echter wel 1000% duidelijk dat beide aan het ongeluk schuldig zijn. Al ben ik meer dan genoeg roeptoeters tegengekomen die niet verder kijken van hun neus lang is, met minder IQ in hun kop dan hun schoenmaat (in Britse maat) lang is en liever vorige dan deze race Max zien verdwijnen ten faveure van Kvyat. Last van verlies aan korte termijn geheugen droeftoeters? Heeft Kvyat memorabele inhaalmanoeuvres op zijn naam staan, al helemaal in in de regen? Overwinningen? En hoe veel Driver of the Day titels heeft Max al binnen geharkt t.o.v. Daniil :wave:
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

De GP van Baku geeft aan dat uitdagende stratencircuits de F1 leuker maken in tegenstelling tot die jaarlijkse optocht in Monaco. Een GP in Amsterdam of Rotterdam zou een interessante aanvulling zijn, maar ik neem aan dat Assen de beste papieren heeft als toekomstige host van de Nederlandse GP.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Misschien zouden ze in de F1 ook toe moeten naar sterker verschillend auto's voor verschillende circuits, met smallere auto's voor smalle circuits. Want hoezeer ik Monaco ook waardeer om z'n unieke sfeer maar vooral ook het keihard afstraffen van elk foutje, met de huidige bredere auto's is inhalen nog onmogelijker geworden dan het toch al was.

Maar los daarvan zijn stratencircuits (bijna) altijd interessant. De huidige circuits zijn juist veel te vergevingsgezind geworden, met enorme uitloopstroken en nauwelijks nog grindbakken.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door HondArd »

WizardOfOss schreef:Misschien zouden ze in de F1 ook toe moeten naar sterker verschillend auto's voor verschillende circuits, met smallere auto's voor smalle circuits. Want hoezeer ik Monaco ook waardeer om z'n unieke sfeer maar vooral ook het keihard afstraffen van elk foutje, met de huidige bredere auto's is inhalen nog onmogelijker geworden dan het toch al was.
Ooit waren F1 auto's net zo breed als nu, in 1989 stond er zelfs een 2 meter brede bolidie constant voor de ingang van de tunnel, nota bene op een punt vanaf waar pas echt volgas kon worden gereden, zie bijgaand filmpje, ongeveer vanaf 18:50 zie je hem staan https://www.dailymotion.com/video/x11d7bn
WizardOfOss schreef:Maar los daarvan zijn stratencircuits (bijna) altijd interessant. De huidige circuits zijn juist veel te vergevingsgezind geworden, met enorme uitloopstroken en nauwelijks nog grindbakken.
Nog leuker: stratencircuits die qua layout niet overkomen als stratencircuit. Adelaide bijvoorbeeld.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

HondArd schreef:Ooit waren F1 auto's net zo breed als nu, in 1989 stond er zelfs een 2 meter brede bolidie constant voor de ingang van de tunnel, nota bene op een punt vanaf waar pas echt volgas kon worden gereden, zie bijgaand filmpje, ongeveer vanaf 18:50 zie je hem staan https://www.dailymotion.com/video/x11d7bn
Tsja, een stilstaande auto van 2 meter breed passeren is toch net even iets anders dan een 2 meter brede auto passeren die nagenoeg net zo snel gaat als jij. En uiteraard waren het andere tijden, maar wanneer die auto aan het einde van de tunnel had gestaan zouden ze hem ook destijds geheid weggehaald hebben.

Maar goed, Max mag weer eens proberen te laten zien dat inhalen op Monaco toch echt mogelijk is...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Toch nog een negende plek voor Max, maar tevreden mag en kan hij niet zijn. Red Bull zeker niet, gemiste kans op een 1-2.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Eens, gered wat er nog te redden viel, maar ook niet meer dan dat. Klein foutje met desastreuze gevolgen. Verder een oersaaie race, dat Ricciardo zelfs met technische malheur nog praktisch onbedreigd naar de streep kon rijden was toch veelzeggend. Het leukste was eigenlijk nog het podium achteraf, helaas geen Shoey voor Prins Albert en Prinses Charlene, maar wel die grote fles champagne. En de een ging daar wat handiger mee om dan de ander :clown:

Wel een goede dag voor de Australische racerij, met aan de overkant van de oceaan een overwinning voor Will Power. En toeval of niet: ook dat was bepaald niet de meest spectaculaire editie van Indy...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Verder een oersaaie race, dat Ricciardo zelfs met technische malheur nog praktisch onbedreigd naar de streep kon rijden was toch veelzeggend.
De coureurs van de minder snelle teams lieten zich ook inhalen en deden totaal geen poging om er een race van te maken.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie