Formule 1 nieuws

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou ja, ik nam het Kubica sowieso niet persoonlijk kwalijk, maar dat verhaal van het team vind ik wel vaag. Is hij dan eerst nog een seconde stil blijven staan of zo? Want ook als hij wat vlotter weg was geweest had Verstappen nog flink in de ankers gemoeten. Maar goed, aan het einde van de rit maakte het ook niet uit.

Dat van Sainz wist ik niet, en dan is deze afhandeling inderdaad wel weer enigszins te begrijpen. Toch blijft het wel jammer voor Mclaren, voor het eerst in jaren weer een podiumplaats, zonder daadwerkelijk op het podium te staan.

Wel weer lekker opportunistisch: in de media wordt Max nu direct weer zowat tot topfavoriet voor de titel van volgend jaar gebombardeerd. Ik heb zelfs al iemand zien beweren dat Hamilton komend seizoen de underdog gaat zijn. Yeah, right. Een paar races geleden (toen Ferrari nog snel was...) was het allemaal hopeloos en moest hij toch maar eens naar een ander team kijken. Iedereen waait zo met alle winden mee. Even realistisch: uiteindelijk moet hij over het hele seizoen toch niet alleen Hamilton maar ook gewoon Bottas voor laten, terwijl er toch weinig twijfel kan bestaan wie van de twee de betere coureur is. En ook als het slotstuk in Abu Dhabi weer in het voordeel van RBR beslecht wordt zegt dit bar weinig over de verhoudingen over een paar maanden in Melbourne. Het zou uiteraard prachtig zijn als verstappen daadwerkelijk een gooi naar de titel kan doen en hij heeft dit seizoen ook wel bewezen dat het aan hemzelf zeker niet zal liggen, maar ik zou m'n geld er nog niet op inzetten....
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Nou, het seizoen moet nog beginnen, maar de laatste dagen is er aan nieuws toch geen gebrek. Hoewel op zich niet geheel onverwacht vond ik het toch wel opmerkelijk dat deze week al bekend werd gemaakt dat Vettel volgend jaar niet meer voor Ferrari zal rijden. Sainz neemt dat stoeltje over, en Ricciardo verruilt op zijn beurt Renault weer voor McLaren. En her en der wordt Alonso dan alweer genoemd om terug te keren in de Renault...

Allereerst vind ik het wat opmerkelijk dat dit alles dus nog voor aanvang van het huidige seizoen al geregeld is, je vraagt je dan toch haast af of ze dan niet beter per direct de huidige contracten hadden kunnen verscheuren. Maar goed, dat had uiteraard ook weer wat voeten in aarde gehad.

Van Vettel verrast het me op zich niet zo omdat het al wel langer leek dat de liefde van beide kanten wat bekoeld leek. Ik ben wel benieuwd wat hij nu gaat doen, ik zou het erg jammer vinden als hij uit de F1 zou verdwijnen, maar ik zie hem toch ook niet bij een minder team instappen, en RBR heeft al laten weten geen interesse in een hernieuwde samenwerking te hebben. Heel misschien toch Mercedes, om toch weer een Duitse titelkandidaat te hebben? Zou me nog steeds verbazen.

Voor Sainz vind ik het wel een verrassende stap, want hoewel hij zich vorig seizoen uitstekend heeft laten zien zie ik in hem toch ook geen échte topper, geen potentiële kampioen. En ik zie in hem ook niet iemand die naast Leclerc tweede viool zal gaan spelen. Voor Ricciardo lijkt het me wel een mooie zet, en als McLaren de stijgende lijn van afgelopen seizoen weet voort te zetten zouden ze samen hopelijk weer de echte aansluiting bij de top vinden, waar zowel team als coureur thuishoren.

Van Alonso mogen het dan slechts geruchten zijn, maar dat zou mij echt zéér verbazen. Na zijn debacle bij McLaren (wat meer leuke boordradio dan succes opleverde....) kan ik me toch haast niet voorstellen dat hij nogmaals bij een team zal instappen dat niet volwaardig meestrijdt om de titel. En andersom, ook Renault zal zich vast nog herinneren hoe Alonso over Honda sprak, wil je als merk zo iemand in je auto hebben als je laatste paar seizoenen ook niet heel soepel zijn verlopen?


En dan nog iets heel anders: vanwege het budget-plafond zou Ferrari moeten snijden in z'n F1-personeelsbestand. Maar niet getreurd, ze zeggen nu te overwegen Indycar erbij te gaan doen. Zou dat een serieuze overweging zijn of slechts een dreigement richting de organisatie om dat budget-plafond niet nog verder te verlagen?
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Alonso was blijkbaar ook niet in beeld om terug te gaan naar McLaren. Ze hebben nog steeds een relatie, ondanks dat er van beide kanten teleurstellingen zijn geweest. Tot nu toe zeiden ze dat ze met Norris en Sainz al twee goede coureurs hadden. Nu vertrekt Sainz maar halen ze Ricciardo. Die overigens al eerder in beeld was bij McLaren.
Liberty Media zou mogelijk meebetalen aan het salaris van Alonso. Dat krijg je met die Amerikanen. Liefst zo veel mogelijk grote namen aan de start. Ze zullen ook niet kunnen wachten tot er weer een Schumacher mee doet.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Hoe denken jullie over racen zonder fans?

Ook al is het niet de meest ideale sport om te volgen voor aanwezige fans, alleen al voor de prijsuitreiking horen ze erbij :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

Ik heb er geen probleem mee. Tijdens de race hoef ik geen publiek van dichtbij te zien. Soms hebben ze beelden vanaf een tribune om de sfeer te laten zien. Ik wil echter de wedstrijd volgen. Vind het een beetje zoals ze vroeger cabaret voorstellingen op tv lieten zien: Tussentijds elke keer lachend publiek in beeld. Dat creëert echter juist afstand, terwijl je juist de voorstelling uit het oogpunt van het publiek wilt zien. Dus alsof je er zelf bij bent en niet van een afstand zit toe te kijken.

Beelden van de teams in pitstraat zijn veel belangrijker en zullen niet veel veranderen.
De huldiging kijk ik lang niet altijd. De race is voor mij lang genoeg. Daarna is het tijd voor iets anders. Meestal naar buiten.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Tsja, het is jammer uiteraard, maar denk minder erg dan bij voetbal. Als dat nodig is om weer te kunnen racen dan moet het maar even.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Publiek hoort er altijd bij. Ik zie liever een flits van enthousiaste fans dan de ruggen van een stel teamleden of het treintje rijden van dezelfde coureurs, terwijl het achteraan spannender is.

Ik behoor waarschijnlijk ook niet tot de doelgroep. Voor mij is F1 hetzelfde als wielrennen. Te veel saaie beelden, te weinig actie. Dan ga ik al snel naar andere dingen kijken zoals het publiek.

Gaan ze überhaupt nog racen? Azerbeidzjan, Singapore en Japan zijn inmiddels geschrapt. Het lijkt een kwestie van tijd dat ook Brazilië, Mexico en de VS niet door kunnen gaan. Zo wordt het wel een aparte kalender, zeker als er meerdere races op hetzelfde circuit worden verreden.

Ik behoorde tot de mensen die kritiek hadden op de houding van de directie van Zandvoort in het verkrijgen van de licentie, maar complimenten dat ze kordaat handelen in crisistijd.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door Martin »

"Back to the roots" met een Europese WK. Mogelijk zelfs een circuit waar ze nog nooit eerder hebben gereden. Portimao in Portugal is nu een optie.
@Chris: over welk handelen van Zandvoort heb je het? Niet zonder publiek?
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door WizardOfOss »

Ik zou het in deze tijden ook niet gek vinden als ze inderdaad in Europa blijven in plaats van de hele wereld over te vliegen.

En naar het publiek kijken tijdens de race? Zie je dat dan überhaupt? Bij de meeste circuits zitten ze tegenwoordig op zo'n afstand....

Ideaal is het allemaal uiteraard niet, maar hé, als er maar weer geracet kan worden. Maar dat Zandvoort liever een volwaardige terugkeer wil kan ik dan ook wel begrijpen.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Formule 1 nieuws

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef: 13 jun 2020, 10:04Mogelijk zelfs een circuit waar ze nog nooit eerder hebben gereden. Portimao in Portugal is nu een optie.
Alles beter dan armoedig twee races op hetzelfde circuit houden, op misschien een ander bochtje na.
Martin schreef: 13 jun 2020, 10:04@Chris: over welk handelen van Zandvoort heb je het? Niet zonder publiek?
Redelijk snel kwam men tot de beslissing dat schrappen het beste was. Uiteraard ging het gepaard met wat gedraai van Lammers, maar dat was te verwachten.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie