[F1 2010] Bahrein

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

[F1 2010] Bahrein

Bericht door Leeuw »

Nou de eerste race ook weer gehad en gelukkig ook meteen de saaiste. Omdat er we wat nieuws te vertellen was viel het niet erg op hoe saai het was.
Je voelde wel dat alle teams nog een beetje aan het aftasten waren, wat is het verbruik enz. Er werd niet keihard genokt, maar dat kan op dit butt-circuit ook niet.
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door Martin »

Toch ben ik benieuwd hoe dat bij de volgende wedstrijden uitpakt. Schumacher gaf al aan met deze omstandigheden weinig met strategie te kunnen. Dat is toch wel een hele verandering nu er niet getankt mag worden. De aandacht was na afloop vooral op Alonso, Massa en Ferrari, dat die alle 3 weer terug zijn op het hoogste plan. Laat ze echter niet vergeten dat Vettel eigenlijk de snelste was.
Stap eens op de fiets
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door Leeuw »

Vettel was idd gewoon het snelste, en zo'n probleem met de uitlaat is vervelend maar geen structureel probleem dat maanden van ontwikkeling kost. De snelheid was er gewoon. Ik denk toch dat Schumacher beter gaat worden na een race of 3.
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door HondArd »

Ik heb een groot gedeelte gemist. Op de kalender stond 15:00, maar voor de zekerheid de TV maar tegen 15:00 aangezet en toen was er al een groot gedeelte gereden. Maar dat wat ik had gezien was eigenlijk dodelijk saai. Zal voor een groot gedeelte aan de baan zelf liggen, dus vanaf volgend jaar graag enkel banen waar uit het verleden bewezen mooie races vandaan komen.
Het niet meer mogen tanken tijdens de race kan een probleem zijn (en blijven) voor de mensen die daar ooit enorm van geprofiteerd hebben zoals Schumacher/Brawn. De periode tot 1994 is te kort om de toen opgedane ervaring nu nog te kunnen aanspreken.
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door ViveLaFrance »

Ik vond er niks aan :( De nieuwe regels halen een hoop passie uit de sport. Topcoureurs die op het verbruik dienen te letten? :lol: Man, organiseer dan een Prius-cup.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door HondArd »

Coureurs die op het verbruik moeten letten is overigens niets nieuws, dat was in de jaren '80 de grote charme van de Groep C racerij. Je mocht elk motorconcept toepassen, zolang je maar maximaal zoveel liter verstookte tijdens één race. Porsche deed het met een 6-pits boxer met twee turbo's, Toyota met een vrij krappe vierpitter met één turbo, en Jaguar met een atmosferische 7 liter V12.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door Leeuw »

Maar ook in de Formule 1. Volgens mij is het tanken ergens in de nineties ingevoerd.
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door WizardOfOss »

Inderdaad, tot ik meen 1993 moest je het gewoon met 200 liter zien te redden, en dat was normaal gesproken nooit een probleem. Gezien alle ontwikkelingen zou dat nu dan toch ook niet mogen zijn, als je zuinig moet rijden heb je domweg te weinig meegenomen.

Ik heb van de race overigens alleen de samenvatting gezien, daar werd ik daar dan weer niet vrolijk van.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door HondArd »

Leeuw schreef:Maar ook in de Formule 1. Volgens mij is het tanken ergens in de nineties ingevoerd.
1994 om precies te zijn. Vanaf 1987, toen ze in twee jaar het gebruik van turbo's uit wilden bannen, werden de atmosferische motoren qua tankinhoud bevoordeeld ten op zichte van de 1,5liter turbo-bolides. In 1987 mochten ze ook nog eens maximaal met 4bar overdruk rijden, maar in 1988 met 2,5 bar waardoor ze ongeveer net zoveel vermogen leverden als een 3,5liter atmo. Theoretisch was een atmosfersiche bolide dan zwaar in het voordeel, maar de McLarens maakten zowat gehakt van het hele startveld. Alle races op één na wonnen ze.
"The closest to reality car that money can buy"
Gebruikersavatar
TomSR
.
.
Berichten: 162
Lid geworden op: 10 feb 2010, 23:19
Locatie: Haarlem

Re: [F1 2010] Bahrein

Bericht door TomSR »

Ik las ook ergens dat de coureurs niet voluit reden en allemaal inhielden. Dit zie je ook duidelijk terug als je de snelste rondetijden uit de race vergelijkt met de kwalificatietijden, daar zit een flink verschil tussen. De baan was natuurlijk niet top, maar ik hoop toch dat de heren snel leren hoe ver ze kunnen gaan met de banden en benzine die ze krijgen elke race.
Plaats reactie