Tennis

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Gelukkig vonden ze dat ditmaal zelf ook.

De rol van de media dient niet te worden onderschat. Genoeg sporters zeggen moeite te hebben met de druk vanuit de omgeving, zeker in tijden van asociale media. Dafne Schippers benoemt dit regelmatig. Ook Kiki Bertens heeft er een handje van om meer druk te ervaren dankzij de media. De NOS is er niet vies van om de sensatie op te zoeken. Vorig jaar voerden ze de druk op door haar continu te herinneren aan de halve finaleplaats een jaar eerder. Nu hebben ze een nogal tendentieus item gemaakt met haar voormalige coach, uitgerekend op de dag dat Bertens aan haar toernooi begint. En dergelijke 'objectieve media' blijven zeuren over het niveau van bv. De Telegraaf en RTL Boulevard :wave:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Na een derde ronde in Parijs was de kwartfinale in Londen het eindstation voor Bertens. Op gras! Winst op Pliskova, nummer acht van de wereld. Op gras! Winst op Venus Williams, nummer negen en finalist in 2017. Op gras! De ondergrond waar ze een enorme hekel aan heeft. Als ze het tenniswereldje leuk zou vinden, zit er meer in haar tot nu toe merkwaardige carrière.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Ze ziet er dit jaar ook fitter uit dan ooit. Ik begreep dat ze daarin nu een betere discipline heeft. Morgen nog even Jinek terug kijken waarin ze te gast was.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Dat werd ook tijd voor een toptennisster. Toch blijft haar bewegingskunde ondermaats naar mijn mening.

Vandaag een geweldig slotstuk van Djokovic-Nadal met de Serviër als verdiende winnaar. Morgen ligt een vierde Wimbledontitel en dertiende slam in totaal voor het oprapen tegen een vermoeide Anderson (13-11 tegen Federer, 26-24 tegen Isner), maar dat zeiden de kenners ook over de damesfinale. Serena Williams was de favoriet tegen Kerber. De Duitse speelde echter uitstekend en liet de Amerikaanse tennislegende continu lopen. Zeer goed gedaan en een terechte zege :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

Geniale reactie van Nike op een belachelijk verbod op een evenzo belachelijke outfut:

Afbeelding
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Tennis

Bericht door HondArd »

Ik snap niet dat ze met tennis zo krampachtig over kleding doen. Daarnaast was dit pak een duidelijk gevalletje "vorm volgt functie".
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Het mag ook alleen passen bonden, vooral de Britse, eigen regels toe. Ach ja, Serena wordt haar hele carrière al gediscrimineerd, dus hier zal ze niet wakker van liggen. Persoonlijk vond ik het niet aan om aan te gluren, maar alles beter dan tennissters in een slecht zittend japonnetje.

Op amateurniveau denken sommigen dat het dragen van lange sportkleding niet mag. Tijdens competitie wordt het vaak als onsportief beschouwd, omdat mensen het idee hebben dat de tegenstander in trainingsoutfit denkt te kunnen winnen. Dan zeg ik altijd, klopt, als je tegenstand biedt, zal ik overwegen om mijn trainingsbroek uit te doen :clown:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Nooit gedacht dat Andy Murray als eerste van de bepalende spelers van de afgelopen 10-15 jaar zijn pensioen zou aankondigen. En de BBC noemde hem vorig jaar nog een favoriet voor Wimbledon, terwijl hij al duidelijk moeite had met lopen. Soms zijn de Britten nog erger qua chauvinisme dan de Nederlanders :clown:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Bertens al in de tweede ronde uitgeschakeld van de Australian Open. Voor iemand die nooit voorbij de derde ronde kwam, was het ook voorbarig om jezelf een titelkandidaat te noemen. Dan kan het alleen tegenvallen. Gezien haar deel van het schema en een gebrek aan dominante speelsters op de tour is het wel een gemiste kans op minstens een kwartfinale.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Bertens wint Madrid! :clap: Mooie rij tegenstandsters verslagen zonder een set te verliezen :worshippy:

Toch leuk die onwetende media: "Ze is maandag de nummer vier van de wereld en verbetert het record van Betty Stöve. Daarmee is Bertens de beste Nederlandse tennisster ooit", aldus Nu.nl.

Uhm, Kea Bouman won een grand slam in 1927. Elke sport verandert, maar ook toen waren de slams het hoogst haalbare in tennis.
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie