Tennis

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Tsss, opportunistisch hoor. Eindelijk presteert ze eens een keer iets, en dan meteen sportvrouw van het jaar?
Noem één Nederlandse sportvrouw die dit jaar meer heeft bereikt? In haar eentje leidde Bertens Nederland naar de finale van de Fed Cup, voorafgaand aan Roland Garros won ze als qualifier een WTA-toernooi en haar prestaties bij Roland Garros in het enkel- én dubbelspel zijn bekend. Daar is niks opportunistisch aan. En het tennisseizoen is slechts op de helft.
WizardOfOss schreef:Maar anders mag ze eerst maar eens bewijzen dat ze geen Verkerkje is.
Het is begrijpelijk dat spelers als Verkerk een dergelijk stempel krijgen, mensen zoeken toch naar hokjes, maar zelfs jij als tennisleek zou moeten weten dat verreweg de meerderheid van de professionele tennissers niet haalt wat Verkerk heeft bereikt. Finale Roland Garros, nummer 14 van de wereld, 2 grote ATP-titels. Daarnaast is het uitermate knap dat hij, zonder graveltennis, juist in Frankrijk de finale haalt.
Martin schreef:Ik hoop dat het lukt om de finale te bereiken :clap:
Niet gelukt. Williams won met 7-6 6-4. Even leek Kiki niet te kunnen spelen vanwege een kuitblessure, maar ze weerde zich kranig. Ze had setpunten in de eerste set en kwam sterk terug in de tiebreak. Serena is echter niet voor niets de nummer 1 van de wereld.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Net als vorige week de Giro heb ik het vanaf mijn werk gevolgd. De vrijdagmiddagen zijn niet altijd de productiefste uren. ;)
De OS komen er nog aan. Als Dafne Schippers daar twee keer goed pakt, (wat helemaal geen uitgemaakte zaak is), hoe staan de verhoudingen dan? Ik ben benieuwd hoe je nu in dat dubbelspel-verhaal staat. Die kuit werd toch echt een belemmering. Gisteren kwam ze er mee weg, maar om van Serena te kunnen winnen, zal je toch zo fit mogelijk moeten zijn.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:De OS komen er nog aan. Als Dafne Schippers daar twee keer goed pakt, (wat helemaal geen uitgemaakte zaak is), hoe staan de verhoudingen dan?
Zullen we eerst de prestaties tijdens de OS afwachten? ;) Wat ik wel weet is dat het van Schippers wordt verwacht, omdat ze gearriveerde top is. Dus het zal voor haar lastig worden om aan de hoge verwachtingen te voldoen. Voor mij niet hoor, ik vind haar geweldig en hoop dat ze goede resultaten boekt in Rio. Laatst werd ze tweede en een NOS-verslaggever noemde het teleurstellend :bonk: Nederland moet echt eens af van een dergelijke zwart/wit-benadering.

Je ziet het aan Sander :twisted: Bertens zet een goede reeks neer, eindigt als nummer 58 van de wereld bij de beste vier op Roland Garros en toch "mag ze eerst bewijzen dat ze geen Verkerkje is". Nee, als resultaten goed zijn, is het goed. Maar ja, het gaat over tennis hè, dergelijke teksten las ik niet na de winst van Max Verstappen. En hij verzaakte tweemaal in het volgende raceweekend. Wat slecht eigenlijk :clown:
Martin schreef:Ik ben benieuwd hoe je nu in dat dubbelspel-verhaal staat. Die kuit werd toch echt een belemmering. Gisteren kwam ze er mee weg, maar om van Serena te kunnen winnen, zal je toch zo fit mogelijk moeten zijn.
De weersomstandigheden versterken dergelijke blessures. Vandaag was het wederom slechts 14 graden in Parijs en daar houden spieren niet van. Opzich kon ze prima tennissen, ze speelde beter dan in de kwartfinale. De dubbelwedstrijden hebben haar netspel verbeterd. Natuurlijk waren het vier extra wedstrijden, maar ik denk dat de blessure is ontstaan door het drukke schema van de afgelopen tijd en niet zozeer door een aantal extra dubbelwedstrijden. Topspelers doen doorgaans niet mee aan voorbereidingstoernooien een week voor een grand slam. Bertens wel, als qualifier hetgeen 7 wedstrijden in 9 dagen bij winst.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

Jammer dat ze het niet gered heeft.
ViveLaFrance schreef:Noem één Nederlandse sportvrouw die dit jaar meer heeft bereikt?
Nog niet, maar met inderdaad de OS op komst zou ik niet te vroeg juichen. Ik mag toch hopen dat we dit jaar ook een paar echte kampioenen zullen hebben.

Maar mocht Bertens nu nog een paar aansprekende resultaten op Wimbledon en de US Open neerzetten en daarmee bewijzen dat ze nu echt tot de wereldtop gegroeid is, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.
ViveLaFrance schreef:maar zelfs jij als tennisleek zou moeten weten dat verreweg de meerderheid van de professionele tennissers niet haalt wat Verkerk heeft bereikt. Finale Roland Garros, nummer 14 van de wereld, 2 grote ATP-titels.
Zelfs op z'n (korte) hoogtepunt waren er dus 13 tennissers ter wereld beter. Uiteraard nog steeds knap, maar het blijven uitschieters in een verder nou niet zo heel erg indrukwekkende loopbaan. Maar wellicht had ik het beter een Malevai Washingtonnetje kunnen noemen: ook praktisch uit het niets een finale, over het geheel bekeken een indrukwekkender carrière dan Verkerk, maar geen ruimte voor chauvinisme.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Maar mocht Bertens nu nog een paar aansprekende resultaten op Wimbledon en de US Open neerzetten en daarmee bewijzen dat ze nu echt tot de wereldtop gegroeid is, dan wordt het uiteraard een ander verhaal.
Overduidelijk meten met twee maten. Op de één of andere manier worden resultaten van Olympische sporters die weken zo niet maanden voorbereidingstijd hebben voor één moment (een paar minuten bij judo of zelfs een paar seconden in atletiek) automatisch hoger gewaardeerd ten opzichte van sporters die op meer momenten dienen te presteren gedurende een compleet sportjaar.
WizardOfOss schreef:Zelfs op z'n (korte) hoogtepunt waren er dus 13 tennissers ter wereld beter.
Ik moet even denken aan onze discussie over de Jupiler League waar jij nogal opkwam voor het bestaansrecht van deze schijncompetitie. FC Oss zal nooit kampioen worden en heeft tientallen clubs voor zich te dulden. En dan een dergelijke denigrerende houding over topprestaties in tennis?! :lol: Jij houdt echt niet van topsport hè? Liever het G-voetbal van degradant-ohnee-toch-niet FC Oss :clap:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Overduidelijk meten met twee maten. Op de één of andere manier worden resultaten van Olympische sporters die weken zo niet maanden voorbereidingstijd hebben voor één moment (een paar minuten bij judo of zelfs een paar seconden in atletiek) automatisch hoger gewaardeerd ten opzichte van sporters die op meer momenten dienen te presteren gedurende een compleet sportjaar.
Nee hoor. Op de OS zal je wat mij betreft kampioen moeten worden om aanspraak te maken op zo'n titel van atleet van het jaar. En ook al hebben ze zo'n lange voorbereidingstijd, je krijgt maar één kans om het waar te maken, en op dat moment wil iedereen in jouw sport dat. Hoe lang moet Bertens wachten op haar volgende kans een grand slam te winnen?
ViveLaFrance schreef:Ik moet even denken aan onze discussie over de Jupiler League waar jij nogal opkwam voor het bestaansrecht van deze schijncompetitie. FC Oss zal nooit kampioen worden en heeft tientallen clubs voor zich te dulden. En dan een dergelijke denigrerende houding over topprestaties in tennis?! :lol: Jij houdt echt niet van topsport hè? Liever het G-voetbal van degradant-ohnee-toch-niet FC Oss :clap:
Ik zal dan ook de laatste zijn om hun niveau op te hemelen. De waarheid mag best gezegd worden. En Nou ja, alleen niet over tennissers dus blijkbaar.

Wel vreemd dat jij, iemand die alleen de absolute top van de topsport het aanschouwen waard vind, er zo'n probleem mee heeft dat ik iemand die een hele kort piek heeft gekend niet tot de grootste sporters uit de Nederlandse sporthistorie reken. Terwijl je er zelf geen enkele moeite mee hebt zeer denigrerend te doen over een voetballer die jarenlang bij een topclub in topcompetitie gevoetbald heeft. Waarom is dat tennis voor jou toch zo heilig?


Iets heel anders, ik vond deze reclame wel knap briljant:

He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Ik zal dan ook de laatste zijn om hun niveau op te hemelen. De waarheid mag best gezegd worden. En Nou ja, alleen niet over tennissers dus blijkbaar.
Je mag alles zeggen, maar als het raar overkomt kun je een reactie verwachten ;) Als een blinde fanboy verdedig je het slecht presterende FC Oss en het slechte niveau van de Jupiler League om even later het behalen van een finale op Roland Garros door Martin Verkerk te bagatelliseren (je sprak zelfs over "een Verkerkje", overduidelijk denigrerend en niet alleen door het verkleinwoord) en af te doen als een eendagsvlieg. Dan begrijp je het simpelweg niet.
WizardOfOss schreef:Wel vreemd dat jij, iemand die alleen de absolute top van de topsport het aanschouwen waard vind, er zo'n probleem mee heeft dat ik iemand die een hele kort piek heeft gekend niet tot de grootste sporters uit de Nederlandse sporthistorie reken.
Daar ging het niet om. Het ging om de prestatie.
WizardOfOss schreef:Terwijl je er zelf geen enkele moeite mee hebt zeer denigrerend te doen over een voetballer die jarenlang bij een topclub in topcompetitie gevoetbald heeft.
Je doelt op Kuyt neem ik aan. Tja, bekend verhaal. Goede carrière, doe ik niks aan af. Prima persoon, doe ik niks aan af (hooguit het zich laten misbruiken door Van Gaal als verdediger was bijzonder. Zeker ten opzichte van zijn toenmalige teamgenoten in Oranje, maar het afbraakvoetbal bracht ons een derde plek). Naar mijn mening is Dirk echter een overgewaardeerde voetballer, omdat hij zich enorm inzet. Daarbij gaat de vergelijking niet op, want zonder zijn teammaten is Kuyt niks. Verkerk heeft het allemaal zelf gedaan.
WizardOfOss schreef:Waarom is dat tennis voor jou toch zo heilig?
Niks is heilig. Ik verbaas me alleen over mensen die een sport overduidelijk niet volgen, maar wel de grootste mond hebben over zaken. Nu met Bertens en Verkerk en eerder al de discussie of tennis op de OS hoort. En dan ook nog niet eens zelfs sporten :devil:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Je mag alles zeggen, maar als het raar overkomt kun je een reactie verwachten ;) Als een blinde fanboy verdedig je het slecht presterende FC Oss en het slechte niveau van de Jupiler League om even later het behalen van een finale op Roland Garros door Martin Verkerk te bagatelliseren (je sprak zelfs over "een Verkerkje", overduidelijk denigrerend en niet alleen door het verkleinwoord) en af te doen als een eendagsvlieg. Dan begrijp je het simpelweg niet.
Je kan wel door blijven emmeren over TOP, maar heb ik OOIT beweerd dat die hoogstaand voetbal spelen? Nee dus.

Die finale van Verkerk was hele knap absoluut. Maar even naar zijn Grand Slam-prestaties kijkend: naast die finale één derde ronde, twee 2e rondes, liefst vijf keer na de eerste ronde naar huis, en twee keer zelfs niet door de kwalificatie heen. In welk opzicht is dat géén eendagsvlieg?

Om dan toch even het vergelijk met TOP te maken, stel dat ze komend jaar de finale van de beker halen, zijn ze dan in jouw optiek in één klap een topploeg, al is het maar op nationaal niveau? Of waar het allemaal om begon: zou jij ze dan direct "Sportploeg van het jaar" vinden?
ViveLaFrance schreef:Daar ging het niet om. Het ging om de prestatie.
Mooie prestatie. Anderen leverden betere prestaties. Net zoals dit jaar hopelijk nog wel een paar vrouwen een betere prestatie dan Bertens gaan neerzetten. Anders gaat het over het geheel toch een mager sportjaar worden.
ViveLaFrance schreef:Naar mijn mening is Dirk echter een overgewaardeerde voetballer, omdat hij zich enorm inzet.
Hoe hij het doet doet hij het, maar hij doet (deed) waar het om draait in topsport: topprestaties leveren. Dat kan niet alleen op talent, en dat kan niet alleen op inzet.
ViveLaFrance schreef:Daarbij gaat de vergelijking niet op, want zonder zijn teammaten is Kuyt niks. Verkerk heeft het allemaal zelf gedaan.
Dat is waar. Maar daar zit ook een andere kant aan: een voetballer die niet presteert wordt gewisseld. Een tennisser die niet presteert kan het op het volgende toernooi gewoon weer opnieuw proberen. Uiteraard wordt het op den duur ook wel problematisch, maar dan moet je eerst toch nog wel even flink kelderen op de ranglijst.
ViveLaFrance schreef:Niks is heilig. Ik verbaas me alleen over mensen die een sport overduidelijk niet volgen, maar wel de grootste mond hebben over zaken. Nu met Bertens en Verkerk en eerder al de discussie of tennis op de OS hoort.
Jij volgt de JL al niet, maar meent wel te weten hoe die "gered" kan worden...

Maar wat betreft de OS: mocht Bertens daar wel goud pakken, dan is ze wat mij betreft een prima kandidate voor sportvrouw van het jaar. Maar toch, als ze zou moeten kiezen tussen Olympisch goud of het winnen van een grand slam, wat zou haar keuze zijn?
ViveLaFrance schreef:En dan ook nog niet eens zelfs sporten :devil:
Mijn gezondheid is me veel te belangrijk. Ik zou wel gek zijn me met zulke ongezonde dingen bezig te houden...
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

WizardOfOss schreef:Je kan wel door blijven emmeren over TOP, maar heb ik OOIT beweerd dat die hoogstaand voetbal spelen? Nee dus.
Dat zou er nog eens bij moeten komen :lol: Het gaat mij erom dat je erg hard oordeelt en denigrerend doet over spelers die een topprestatie leveren ten opzichte van spelers/clubs die niks presteren.
WizardOfOss schreef:Die finale van Verkerk was hele knap absoluut. Maar even naar zijn Grand Slam-prestaties kijkend: naast die finale één derde ronde, twee 2e rondes, liefst vijf keer na de eerste ronde naar huis, en twee keer zelfs niet door de kwalificatie heen. In welk opzicht is dat géén eendagsvlieg?
Tja, zo kunnen we voetbalclubs ook gaan benaderen door selectief te kijken naar het hoogst haalbare. Nog los van de Champions League, de meeste clubs werden nooit nationaal kampioen of wonnen de beker. In tennis worden de grand slams ook gewonnen door een select gezelschap. Dan is het behalen van een finale een topprestatie. Daarbij won Verkerk twee (grote) ATP-titels. Neem bijvoorbeeld de huidige trainer van Bertens, Raemon Sluiter. Hij won geen enkel toernooi. Toch was ook hij geen nobody door zijn overwinningen in de Davis Cup.
WizardOfOss schreef:Om dan toch even het vergelijk met TOP te maken, stel dat ze komend jaar de finale van de beker halen, zijn ze dan in jouw optiek in één klap een topploeg, al is het maar op nationaal niveau? Of waar het allemaal om begon: zou jij ze dan direct "Sportploeg van het jaar" vinden?
Een topploeg zeer zeker niet natuurlijk. Dat is namelijk zwart/wit geredeneerd. Ik zeg ook nergens dat Verkerk een topspeler was, maar reageerde op de term 'eendagsvlieg' omtrent zijn finale Roland Garros.
Als ik even meega in het utopisch denken dan zou FC Oss uiteraard moeten meedingen naar de prijs voor Sportploeg van het Jaar bij een bekerfinale, want we mogen aannemen dat ze dit eventueel zouden halen met beperkte middelen. Daarom roemde ik de prestaties van de Fed Cup-dames ook. Geen winst uiteindelijk, maar met speelsters die op dat moment allemaal buiten de Top 100 stonden toplanden verslaan is ronduit knap.
WizardOfOss schreef:Mooie prestatie. Anderen leverden betere prestaties. Net zoals dit jaar hopelijk nog wel een paar vrouwen een betere prestatie dan Bertens gaan neerzetten. Anders gaat het over het geheel toch een mager sportjaar worden.
Jij dacht ik was nog niet denigrerend genoeg? :clap:
WizardOfOss schreef:Dat is waar. Maar daar zit ook een andere kant aan: een voetballer die niet presteert wordt gewisseld.
Om vervolgens op de bank lekker door te cashen. De rechtsbuiten van PEC Zwolle hoeft niet te presteren om zijn salaris bij elkaar te harken. Op de topspelers na die startgeld ontvangen geldt dit niet voor tennissers.
WizardOfOss schreef:Een tennisser die niet presteert kan het op het volgende toernooi gewoon weer opnieuw proberen.
En voetballers in de volgende wedstrijd.
WizardOfOss schreef:Jij volgt de JL al niet, maar meent wel te weten hoe die "gered" kan worden...
Ging meer om het Nederlandse voetbal als geheel. Je hoeft de JL niet te volgen om te weten dat het niet best gaat. Bij VI wordt vaak genoeg de financiële malaise benadrukt van JL-clubs en hun wens om eigenlijk niet te promoveren. Weg continuïteit in ons 'topvoetbal'. Daar doet de KNVB mijns inziens te weinig aan, zij verpesten liever het Nederlands Elftal en clubs als FC Twente.
WizardOfOss schreef:Maar toch, als ze zou moeten kiezen tussen Olympisch goud of het winnen van een grand slam, wat zou haar keuze zijn?
Daar sprak Kristie Boogert gisteren wijze woorden over op de radio. Nadat Jasper Boks, hoofdredacteur van Helden, weer eens voorspelbaar benoemde dat in tennis de grand slams hoger aangeschreven staan zei Boogert het volgende: "Ja en nee. Dat wordt wel vaak geroepen, maar vooral in Nederland". Twee weken na het olympisch tennistoernooi in Rio begint de US Open. Daar hebben een Schippers, Zonderland, Dumoulin en Polman geen last van. Dan pas je de tenniskalender toch aan? Gebeurt al en bepaalde spelers gaan sowieso punten verliezen of ze nu wel of niet meedoen.
WizardOfOss schreef:Mijn gezondheid is me veel te belangrijk. Ik zou wel gek zijn me met zulke ongezonde dingen bezig te houden...
Topsport is fysiek ongezond, maar er bestaat ook zoiets als mentale gezondheid ;)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

ViveLaFrance schreef:Dat zou er nog eens bij moeten komen :lol: Het gaat mij erom dat je erg hard oordeelt en denigrerend doet over spelers die een topprestatie leveren ten opzichte van spelers/clubs die niks presteren.
En ondertussen ben jij gelukkig totaal niet denigrerend over sporters die zich de pleuris werken om hogerop te komen.

Waarom kan jij deze zaken niet los van elkaar zien? Waarom mag ik geen mening over topsport hebben als ik sport op een laag niveau ook de moeite waard vind om te bezoeken?
ViveLaFrance schreef:Tja, zo kunnen we voetbalclubs ook gaan benaderen door selectief te kijken naar het hoogst haalbare. Nog los van de Champions League, de meeste clubs werden nooit nationaal kampioen of wonnen de beker.
Juist. En sommige clubs hebben een beetje aansluiting, terwijl andere clubs een enkele keer pieken. Denk Willem II in 1998, of dit jaar VVSB in de beker. Prachtige prestaties, en net als die finale van Verkerk ook niet afhankelijk van één gelukkig potje, maar wel een extreme piek in de clubhistorie.
ViveLaFrance schreef:In tennis worden de grand slams ook gewonnen door een select gezelschap. Dan is het behalen van een finale een topprestatie.
Ontken ik dat ergens? Maar op hoeveel andere grand slams zal hij tevreden terugkijken?
ViveLaFrance schreef:Daarbij won Verkerk twee (grote) ATP-titels.
Milaan en Amersfoort. Inderdaad grote toernooien waarvan elke tennisser droomt ze ooit te winnen. Dat doet er niks aan af dat het toch een mooie prestatie is (al ben ik benieuwd hoe Milaan was verlopen als Kafelnikov ook maar 1% Kuit door z'n aderen had lopen...). Maar jij zei laatst dat je het van het deelnemersveld zou laten afhangen of je Hamburg zou bezoeken. Zeg eens eerlijk: zou het deelnemersveld van die beide toernooien wat jou betreft goed genoeg zijn geweest het toernooi te bezoeken?
ViveLaFrance schreef:Neem bijvoorbeeld de huidige trainer van Bertens, Raemon Sluiter. Hij won geen enkel toernooi. Toch was ook hij geen nobody door zijn overwinningen in de Davis Cup.
Ik heb ook niemand een nobody genoemd. Maar ik mag toch hopen dat zowel Verkerk als Sluiter vooraf hogere verwachtingen van hun carrière hebben gehad.
ViveLaFrance schreef:Een topploeg zeer zeker niet natuurlijk. Dat is namelijk zwart/wit geredeneerd. Ik zeg ook nergens dat Verkerk een topspeler was, maar reageerde op de term 'eendagsvlieg' omtrent zijn finale Roland Garros.
Tsja, en ik vind iemand die zo duidelijk piekt een eendagsvlieg. Als ie nu al een paar jaar naar die topprestatie had toegewerkt of daarna dat niveau vast had weten te houden, dan was het anders geweest.
ViveLaFrance schreef:Als ik even meega in het utopisch denken...
In de beker weet je maar nooit. VVSB stond dit jaar in de halve finale. TOP stond al eens in de kwartfinale, en verloor daarin toen met 6-1 van PSV. Maar toch, de wedstrijd begon met twee levensgrote kansen voor TOP, en binnen het kwartier twee onbestrafte dieprode tackles van Lamey en Ooijer. Het had dus zomaar anders kunnen lopen. Niet dat iemand klaagde, ondanks de score was het één groot feest.
ViveLaFrance schreef:Jij dacht ik was nog niet denigrerend genoeg? :clap:
Jij met je denkiigrerend. Laat ik het anders stellen. Stel dat Daphne Schippers op de OS 4e wordt. Een prestatie feitelijk gelijk aan die van Bertens, ook solo geleverd en eveneens in een sport waarin Nederland traditioneel een bijrol speelt. Wie zou dan sportvrouw van het jaar moeten worden?

Ik hoop dat Nederlanders zich tot beste van de wereld in hun sport laten kronen. Jij neemt al genoegen met een verloren halve finale.
ViveLaFrance schreef:Op de topspelers na die startgeld ontvangen geldt dit niet voor tennissers.
Ach ja, ik was even vergeten hoe beroerd die tennissers verdienen. Bertens heeft haar schaapjes voor deze maand dan wel op het droge, maar wordt het niet eens tijd een inzameling te beginnen voor Robin Haasse?
ViveLaFrance schreef:
WizardOfOss schreef:Een tennisser die niet presteert kan het op het volgende toernooi gewoon weer opnieuw proberen.
En voetballers in de volgende wedstrijd.
Als de coach hem opstelt. Zou een tenniscoach al eens tegen z'n speler gezegd hebben maar niet aan een toernooi te beginnen nadat de voorgaande toernooien in de eerste ronde waren gestrand?
WizardOfOss schreef:Jij volgt de JL al niet, maar meent wel te weten hoe die "gered" kan worden...
Ging meer om het Nederlandse voetbal als geheel. Je hoeft de JL niet te volgen om te weten dat het niet best gaat. Bij VI wordt vaak genoeg de financiële malaise benadrukt van JL-clubs en hun wens om eigenlijk niet te promoveren. [/quote]Huh? Wens om niet te promoveren? Dat is het beste wat een club kan overkomen. Tenminste één jaar hele dikke inkomsten, en wie weet kans op meer, zowel sportief als financieel.

Die wens om niet te promoveren zit een niveau lager: amateurclubs die enerzijds alles volgens de regels zouden moeten gaan doen, en tegelijk flink moeten investeren om aan die regels te kunnen voldoen. Een zware investering zonder enige garanties. En zolang je nog in de JL zit zonder een explosieve toename van inkomsten.
ViveLaFrance schreef:Weg continuïteit in ons 'topvoetbal'. Daar doet de KNVB mijns inziens te weinig aan, zij verpesten liever het Nederlands Elftal en clubs als FC Twente.
In beide gevallen vind ik het wel heel makkelijk de zwarte piet naar de KNVB te schuiven. Twente heeft de KNVB geen andere keus geboden, en eigenlijk moeten ze nog blij zijn dat ze überhaupt in de JL uit mogen komen. Hoe desastreus dat ook is voor de club. En bij Oranje is de keuze voor Blind uiteraard wel een flater, maar het spelersmateriaal is momenteel ook flut. Dat los je niet op door het profvoetbal nog verder uit te dunnen.
ViveLaFrance schreef:Daar sprak Kristie Boogert gisteren wijze woorden over op de radio. Nadat Jasper Boks, hoofdredacteur van Helden, weer eens voorspelbaar benoemde dat in tennis de grand slams hoger aangeschreven staan zei Boogert het volgende: "Ja en nee. Dat wordt wel vaak geroepen, maar vooral in Nederland".
We zullen zien of de gehele wereldtop acte de présence zal geven in Rio. Lijkt me een aardige graadmeter, toch?
ViveLaFrance schreef:Twee weken na het olympisch tennistoernooi in Rio begint de US Open. Daar hebben een Schippers, Zonderland, Dumoulin en Polman geen last van.
De Vuelta begint een dag vóór de sluitingsceremonie. Dus in ieder geval Dumoulin kan je uit je lijstje halen. Voor de rest geldt dat dit hun enige kans in 4 jaar is om het hoogst haalbare in hun sport te presteren. Dan kan je wel een ander toernooi direct erna organiseren, maar dan heb je geen deelnemers.
ViveLaFrance schreef:Topsport is fysiek ongezond, maar er bestaat ook zoiets als mentale gezondheid ;)
Daarom doe ik aan de gezondste sport die er is: sudoku :clown:
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie