Tennis

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Na een geweldige Australian Open bij de mannen en vrouwen heeft Federer #18 binnen. Ik geniet nog steeds na 8-)
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Het leven van een umpire kent zijn gevaren.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Federer. #20. Briljant. Historisch.

Geniet nog steeds na 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Ook mooi om te zien dat Caroline Wozniacki haar eerst Grand Slam binnen haalde.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Enerzijds wel na de enorme aanloop die ze heeft genomen. Anderzijds is het typerend voor het niveau bij de dames. Wozniacki stond in de tweede ronde 1-5 15-40 achter in de derde set en won alsnog. Naar eigen zeggen had ze moeten verliezen. Het geeft de eindzege in elk geval een bijzonder tintje.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Wat Ik ook opmerkelijk vind, is dat je nummer 1 van de wereld kunt zijn, zonder ooit een Grand Slam te hebben gewonnen. Nou is de FIFA ranking bijna net zo wazig. Maar even goed vind ik het apart.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Andersom kan ook. Bij de mannen hebben Cilic, Del Potro en Wawrinka één of meerdere slams gewonnen, maar ze zijn nooit nummer één geweest. Het winnen van slams is nu eenmaal niet bepalend, omdat de ranking is gebaseerd op een volledig speeljaar. Er zijn vier slams (acht weken), in de overige speelweken kan een speler meer punten verdienen.
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
Martin
.
.
Berichten: 2927
Lid geworden op: 09 feb 2010, 21:55

Re: Tennis

Bericht door Martin »

Ik snap wel hoe het werkt en over puntenwaarderingen kun je altijd discussiëren. Ik vind het toch een beetje wereldkampioen F1 worden zonder Grand Prix overwinning. Of de Tour bij het wielrennen winnen zonder een etappe te winnen.
Aan de andere kant is de nr 1 status, in tegenstelling tot mijn voorbeelden, geen prijs.
Stap eens op de fiets
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Martin schreef:Of de Tour bij het wielrennen winnen zonder een etappe te winnen.
Lijkt me toch leuker dan winnaars door doping.

Wozniacki is gisteren officieel gehuldigd en kreeg onder andere een trofee. De belangrijkste prijs is de plaatsing en de dikkere cheque die ze kan vragen voor toernooideelname.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Terwijl in Zuid-Korea "de B-sporten zich hebben verzameld" (quote Johan Derksen) was de tenniswereld vanavond gericht op Rotterdam. Niet eerder duurden de persconferenties tijdens dit toernooi zo lang. De journalisten kwamen uit alle hoeken van de wereld met als gevolg dagelijks propvolle perstribunes. Andere grote namen waren/zijn ook aanwezig, maar de komst van Roger Federer zorgde voor een run op tickets waar toernooidirecteur Richard Krajicek elk jaar van droomt.

Federer kon weer eens twee records (oudste nummer één ooit en langste periode tussen twee periodes op de hoogste positie) op zijn naam schrijven door de kwartfinale tegen de beste Nederlandse tennisser te winnen. En zo geschiedde. Een setje mocht Robin Haase meedoen, maar toen kwam de FedExpress op stoom. Genoten van deze historische avond! 8-)
Vive la France, Vive la Différence
Plaats reactie