Tennis

Ja, lekker met een biertje in de kantine voor de 3e helft
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Tennis

Bericht door WizardOfOss »

Normaal gesproken boeit tennis me niet zo, maar voor dit berichtje wil ik toch wel even een uitzondering maken...
Nu.nl schreef:Mahut en Isner bezig aan partij zonder einde

LONDEN - Stonden Thiemo de Bakker en Santiago Giraldo in hun vijfde set (16-14) lang op de baan, de Amerikaan John Isner en de Fransman Nicolas Mahut maakten het woensdag nog veel bonter.

Op baan 18 begonnen ze woensdagmiddag voor een volgepakte tribune (782 mensen) aan hun vijfde en beslissende set, waarin ze vervolgens alle records verpletterden.

Om er één uit te lichten: het wereldrecordaantal aces van Ivo Karlovic (78) is door beide spelers al tot moes geslagen. Isner staat op 98 aces, Mahut totaliseert er 95. De partij is nu al zo'n tien uur bezig.

De vijfde set werd opnieuw afgebroken op het moment dat de duisternis inviel en beide kemphanen elkaar met een stand van 59-59 nog steeds in evenwicht hielden.

Naarmate de wedstrijd vorderde, stroomden de toeschouwers toe naar de kleine baan. De meeste spelers volgden in de kleedkamer de onbevattelijke tweestrijd. Onder hen Roger Federer.

'Ongelooflijk'

“Dit is waanzinnig. Ongelooflijk. Ik ben tegen een tiebreak in de vijfde set. Ik vind het perfect zoals het nu is. Ik volg die partij zo goed mogelijk. Ik ging zelf voor mijn partij de baan op bij 11-11 in de vijfde. En ze gaan maar door”, aldus de Zwitser.

“Dit is wat tennis mooi maakt. Dit is toch geweldig? Op sommige punten wilde ik dat ik een van hen was en om andere reden juist niet. Ik zag Isner. Hij kan amper nog bewegen, maar nog wel serveren."

'Morgen weer fris'

"Dit is zo'n krankzinnige partij, ik weet niet of ik moet lachen of huilen. Dit is me te veel. Ik hoop dat dit op een of andere manier gaat eindigen. Morgen moeten ze weer terugkomen. Ongelooflijk. Toch denk ik dat ze morgen weer fris zijn. Dit gaat elk voorstellingsvermogen te boven."

Het gevolg van het voor de tweede dag op rij afbreken is dat De Bakker, de volgende tegenstander van de winnaar, donderdag zeer waarschijnlijk niet in actie hoeft te komen.

'Zal nooit meer gebeuren'

''Ik weet niet wat ik moet zeggen'', stamelde de uitgeputte Isner na de verlossende woorden van de umpire. Terwijl het publiek ''We want more'' scandeerde, wisten de spelers niet meer waar ze het zoeken moesten.

''Dit zal nooit meer gebeuren'', wist Isner zeker. De Amerikaan was het overigens niet helemaal eens met het besluit de partij opnieuw af te breken. ''We hebben veel te lang gespeeld. Ik weet niet eens hoelang precies'', verwoordde Mahut zijn gedachten over de uitputtingsslag.
Bron
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Gebruikersavatar
Leeuw
.
.
Berichten: 5728
Lid geworden op: 07 feb 2010, 20:31

Re: Tennis

Bericht door Leeuw »

Ja het is echt bizar. ook hert aantal aces :o
Gebruikersavatar
#3 Micha
.
.
Berichten: 1377
Lid geworden op: 06 mar 2010, 19:11

Re: Tennis

Bericht door #3 Micha »

Ik las het inderdaad op een ander forum, echt mooi :''D.
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Heb het einde van de partij gezien en het was een geweldige partij, een gouden dag voor het tennis :yes:

Robin Haase maakte het vandaag Nadal lastig op centre court. Pas na 5 sets won de Spanjaard. Robin kan met opgeheven hoofd gaan dubbelen, want hij speelde zeer goed :thumbup:
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
HondArd
.
.
Berichten: 5198
Lid geworden op: 09 feb 2010, 20:04
Locatie: RundumHausen

Re: Tennis

Bericht door HondArd »

Ik had het ook gehoord over die lange wedstrijd. Eindelijk een paar tennissers die wel een normale werkdag hadden van een uur of 8 ;)
"The closest to reality car that money can buy"
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Federer is uitgeschakeld op Wimbledon, hij verloor in 4 sets van Berdych. De Tsjech was goed op dreef en dwong Federer de hoek in, een terechte overwinning. Ik hoop niet dat de mondiale tennispers de Zwitser weer gaat afschrijven, want dat hebben ze nu al zovaak gedaan en telkens kwam hij terug. Sowieso vind ik het journalistiek gezien niks toevoegen, omdat ook grootheden in de sport wel eens verliezen. Het verwachtingspatroon ligt altijd hoog bij hem en dus is een kwartfinale Wimbledon niet meer bijzonder genoeg. Nou voor mij wel, ik heb weer genoten van zijn spel :D Hij speelde minder dan normaal vond ik, maar het raffinement is nog onovertroffen.
De rest van de Top 4 (Nadal, Djokovic, Murray) ging wel door naar de halve finale. Bij de dames is het toernooi enigszins gedevalueerd met het vertrek van Venus Williams en Kim Clijsters. Ik zie dan ook niemand die Serena Williams van haar vierde Wimbledon-titel af kan houden.
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Zijn er hier volgers van de Australian Open?
Toernooi komt niet los. Ik probeer zoveel mogelijk te zien, maar heb nog geen leuke match gezien. Vannacht komen Nadal (traaaaaaaaaaag :yawn:) en Federer in actie. Bij de dames verheug ik me op Clijsters-Hantuchova.

Alle Nederlanders liggen eruit, ook in het dubbelspel. En ik zie Krajicek nog zitten bij DWDD waar haar minstens een kwartfinale werd toebedeeld :lol: Never nooit meer, gepasseerd station voor haar!
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Who needs sleep?

Heerlijk tennis kijken :D Komaan Kim!!! :pompom:
Vive la France, Vive la Différence
ViveLaFrance
.
.
Berichten: 13300
Lid geworden op: 10 feb 2010, 20:10
Locatie: Groningen/Haren

Re: Tennis

Bericht door ViveLaFrance »

Zojuist terug van een dagje Ahoy :D Helaas verloor Federer gister zijn kwartfinale, maar Del Potro vs. Dimitrov (in de wandelgangen bekend als mini-Federer) was een leuke vervanger. Wat een mokerslagen van Del Potro :o Hard en zuiver, niet te zuinig! Terecht gewonnen, want Dimitrov mag dan qua slagen en lichaamshouding op Federer lijken, hij ontbeert de klasse.

Ik heb altijd moeite met het beleid van toernooidirecteur Richard Krajicek. Hij past precies in het doodse karakter van een toernooi met een bank als hoofdsponsor. De sfeer is erg kil en zakelijk. Daarnaast richt Richard zich altijd op de titelfavoriet. Afgelopen zondag heeft hij gezegd dat de kaartverkoop als een tierelier ging, nou daar zag je weinig van terug. Tijdens de enkelwedstrijd waren een hoop stoelen leeg en een hoop mensen lieten de zeer vermakelijke dubbel schieten. Ohja, staanplaatsen zijn net zo duur als zitplaatsen :bonk: Schandalig! Gelukkig konden we de avondkaarten nog verkopen :)
Vive la France, Vive la Différence
Gebruikersavatar
WizardOfOss
.
.
Berichten: 11719
Lid geworden op: 09 feb 2010, 23:29
Locatie: Drie keer raden...
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door WizardOfOss »

Is het niet zo dat dergelijke toernooien voor een aanzienlijk deel draaien op (gasten van) de sponsoren? Dan zijn weliswaar veel plaatsen verkocht, maar of ze ook bezet zijn is een ander verhaal.
He who shall be last, shall be sideways and smiling!

Filmpjes van mijn reizen!
Plaats reactie